Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

logika - automatyka żaluzji

tarnowski 28 Sty 2004 16:48 1874 24
  • #1 28 Sty 2004 16:48
    tarnowski
    Poziom 22  

Szanowni Czarodzieje!!! Okna mojej chatki wychodzą na chodniczek ,stąd żaluzje w oknach. Ręczna obsługa była do bani, wykonałem więc napęd z silniczka 12VDC(od zabawki) krótki impuls i od pół roku działa ok. Przyszła pora na krok następny i tu potrzebuję pomocy.Jestem mechanikiem i elektrykiem sam. Logika to dla mnie magia.... Kombinuję tak: Pomiar światła zewnątrz i wewnątrz z regulowanym progiem. Zewnętrzny próg osiągnięty - otwarte,wewnętrzny osiągniety (np.zapalę światło) zamknięte.Może jeszcze jakies priorytety które podsunie wyobrażnia??? Do działania silnik potrzebuje impulsu 12VDC/1,2A ze
    zmianą polaryzacji po każdym załączeniu. Może jakiś schemacik ??? Chętnie służę info o stronie mechanicznej projektu....

0 24
  • Relpol
  • #2 28 Sty 2004 17:13
    rzuber
    Poziom 20  

rozumiem, że chcesz zrobić układ który zasłaniałby żaluzje, gdy w pomieszczeniu bedzie jaśniej niż na zewnątrz? Czy ma on działać tylko w nocy? Czy podczas dnia takze?

0
  • #3 28 Sty 2004 17:28
    tarnowski
    Poziom 22  

Całą dobę oczywiście,full avtomat. Myślę że zawsze gdy na dworze jest jaśniej jak wewnątrz to wnętrze jest mało widoczne. Ale każde włączenie światła nawet w dzień powinno zamykać ten unit

0
  • #4 28 Sty 2004 17:33
    rzuber
    Poziom 20  

ale ma być to zależnie od naświetlenia pochodzącego z oświetlenia domowego, czy takze ze światła dziennego?

0
  • #5 28 Sty 2004 17:45
    tarnowski
    Poziom 22  

Zewnatrz tylko dzienne,wewnątrz gdyby się dało, światło sztuczne. To kwestia umiejscowienia czujki i jej czułości. Chyba??? Nie chciałbym tego łączyć z obwodem 220v oświetlenia....

0
  • #6 28 Sty 2004 17:50
    rzuber
    Poziom 20