Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problemy z EBS w Scania 4 i MAN TGA

matioo 30 May 2008 10:03 10676 12
  • #1
    matioo
    Level 10  
    Witam, mam taki problem z autkami, zacznę od pierwszego. Jest to Scania 124 z systemem EBS 2.2, system nie wyświetla żadnych kodów migawkowych tzn. zawsze mrugnie tylko 2-1. Problemem jest jednak świecąca pomarańczowa kontrolka ABSu ciągnika. W dokumentacji Scania w tabelce "Błędy bez kodów błyskowych" jest pozycja która objawiać się ma pomarańczową lampką "Połączenie z przyczepą w trybie jednego przewodnika". Ale co to znaczy ? Zgodnie ze schematem gniazdo ABS/EBS naczepy ma tylko magistrale CAN podłączoną ze sterownika EBS w ciągniku.
    Byłbym bardzo wdzięczny za jakieś informacje.

    Drugim problemem jest MAN TGA z systemem Knorr EBS, wyświetlają się dwa kody usterek 04601 oraz 04346. Czy ktoś wie co one oznaczają ?

    Z góry dziękuje
  • #2
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    A lampka od okladzin hamulcowych to świeci? jesli nie (spalona) to w zastępstwie będzie świecila od ABSu, pomimo sprawnego ukladu. Kod 2-1 to koniec listy usterek albo ich brak).
  • #3
    matioo
    Level 10  
    Kontrolka od okładzin zaświeca się po zapłonie i gaśnie po 3 sec. Kod 2-1 właśnie oznacza koniec listy usterek, czyli w moim przypadku brak usterek. Jeśli spalona była by kontrolka od okładzin zgłaszany byłby kod (chyba 4-4)
  • #4
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Najlepiej podlączyć komputer i wszystko będzie jasne.
  • #5
    matioo
    Level 10  
    Podłączenie komputera nic nie daje bo nie ma żadnych błędów w pamięci. Juz podłączałem
  • #6
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    odlączaleś CAN od przyczepy. Użyj kabla 5-żylowego.
    Czy ta usterka jest tylko z przyczepą?
  • #7
    matioo
    Level 10  
    Usterka występuje cały czas, z i bez naczepy
  • #8
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Jest jeszcze jedna możliwa przyczyna, nie wiem czy tak jest i w EBS2.2 ale bylo w abs 4-serii jeśli po kasowaniu blędów nie byl wykonany zapis prędkości początkowej czujników, to kontrolka świecila caly czas nie mając blędów w pamięci. Wiem tylko na pewno że po skasowaniu usterek i po zaprogramowaniu prędkości początkowej, po ponownym wlączeniu zasilania kontrolka zgaśnie. Co ważne, to prędkość jaką trzeba bylo uzyskać to o 5km/h większą od tej, przy jakiej nastąpila awaria czujnika prędkości w kole. Kierowcy próbując oszukać ogranicznik prędkości wylączają na chwilę zasilanie stacyjki, (i wtedy jazda!!!) i test jaki wykonuje ABS/EBS jest przy prekości ok. 90km/h. Bosch CP12 w tym przypadku jest do wyrzucenia chyba żeby na nowo wgrać z drugiego wsad.
  • #9
    SweetDreams
    Level 11  
    może już troche za późno no ale.. też miałem taki problem w scani 4 zero kodów błyskowych a kontrolka abs wciąż się świeciła, okazało się, że wysunął się czujnik obrotu koła i wystarczyło go delikatnie "dobić", w Twoim wypadku raczej to jest to samo
  • #10
    ptrw11
    Level 12  
    wina swiecenia kontrolki abs nie zawsze objawia sie uszkodzeniem abs-u usterka moze lezec równiez po stronie czujników zużycia kloców jak jeden sie uszkodzi to abs przestaje działać lub w elektronice głównego zaworu hamulcowego
  • #11
    ZIOLO2222
    Level 2  
    Witam. Mam problem z dwoma błędami przy MAN TGA 18440: EBS 4342 i EBS 4346. Może ktoś wie co one oznaczają? Jeżeli tak to proszę o pomoc.
  • #12
    ptrw11
    Level 12  
    04342 usterka zwiazana jest z modulatorem naczepy : z wysokim w dosłownym tłumaczeniu niewiarygonie wysokim ciśnieniem występującym pod koniec hamowania i "nie działającym" przełącznikiem(switch) hamulca postojowego i hamulca roboczego naczepy
    druga usterka opisuje to samo-troche to dziwne ale tak mam w opisach