Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

J-07 - reaguje na dotknięcie mikrofonu a nie na klaśniecie

lukandluk 31 May 2008 08:14 769 5
    lukandluk
    Level 10  
    Witam!Jestem początkującym elektronikiem. Nawet nie wiem czy dobrze umieściłem ten temat. Problem mój polega na tym że po złożeniu zestawu j-07 od jably powinien on reagować(wyłączać lub włączać jakieś urządzenie) na klaśniecie natomiast mój reaguje na dotkniecie palcem obudowy mikrofonu. Co zrobiłem źle? czego może być winą takie działanie?
    Quarz
    Level 43  
    lukandluk wrote:
    Witam!Jestem początkującym elektronikiem. Nawet nie wiem czy dobrze umieściłem ten temat. Problem mój polega na tym że po złożeniu zestawu j-07 od jably powinien on reagować(wyłączać lub włączać jakieś urządzenie) na klaśniecie natomiast mój reaguje na dotkniecie palcem obudowy mikrofonu. Co zrobiłem źle? czego może być winą takie działanie?
    Ani chybi, źle - odwrotnie - podłączyłeś mikrofon.
    A jaki to jest typ mikrofonu? W źródłowej publikacji zalecają głośnik w roli mikrofonu, czyli mikrofon dynamiczny.
    fuutro
    Level 43  
    Schemat przewiduje jakiś głośnik w roli mikrofonu a nie samego elektreta - ten sam z siebie nie wygeneruje dość mocnego ładunku i wymaga zasilania a w głośniku wystarczy poruszyć membraną i pojawi się jakieś napięcie, które można wykorzystać.
    lukandluk
    Level 10  
    czyli co mam kupic i zamontowac? bo ja zamontowałem mały mikrofon od telefnu stacjonarnego. Jesli odwrotnie go podłączam to na nic nie reaguje nawet na dotkniecie. powiedzcie konkretnie co mam zamontowac zeby to pykało..
    Quarz
    Level 43  
    lukandluk wrote:
    czyli co mam kupic i zamontowac? bo ja zamontowałem mały mikrofon od telefnu stacjonarnego. Jesli odwrotnie go podłączam to na nic nie reaguje nawet na dotkniecie. powiedzcie konkretnie co mam zamontowac zeby to pykało..