Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana gaźnika w Cinquecento 700cm

tom88ash 31 Maj 2008 21:33 11326 10
  • #1 31 Maj 2008 21:33
    tom88ash
    Poziom 8  

    Witam!

    Coprawda sam nie jestem posiadaczem CC ale mój znajomy boryka się z problemami ze swoim CC na elektronicznie sterowanym gaźniku AISAN i w związku z tym chciałem zapytać o czym należałoby pamiętać przy zamianie gaźnika na Webera również przeznaczonego do CC??? Czy trzeba będzie ingerować w układ zapłonowy , wydech ,podmienić(dołożyć) jakiś czujnik itp?

    Z góry dziękuje za rady i opinie :)

    0 10
  • #2 01 Cze 2008 19:46
    Jacko9
    Poziom 15  

    Sama wymiana gaźnika nic nie da.Musiałbyś wymienić jeszcze osprzęt który z nim pracuje.Elektrozawory i jeszcze jakieś inne cuda z Aisana chyba nie podejdą pod Webera albo FOZ.

    0
  • #3 01 Cze 2008 21:24
    tom88ash
    Poziom 8  

    To znaczy z tego co już gdzieśtam się dowiedziałem to do samego gaźnika dochodzi kwestia wymiany kolektora,linki gazu i "zaślepienia" termostatu bądź jego wymiana , sam z książki od CC wnioskuję że układ zapłonowy jest ten sam. I właśnie w tym rzecz że w tych dwóch gaźnikach o których piszesz nie ma elektrozaworów , albo przynajmniej nie tyle co w tym wynalazku :D

    0
  • #4 01 Cze 2008 21:38
    Jacko9
    Poziom 15  

    Weber i FOZ mają chyba tylko niewielkie sterowanie pneumatyką a Aisan to już trochę elektryki.

    0
  • #5 02 Cze 2008 15:05
    tom88ash
    Poziom 8  

    No dokładnie ,dlatego chiałbym go podmienić . Czekam dalej na opinie "fachowców" od takich zabiegów , czyżby nikt z forumowiczów się nigdy za to nie brał? :)

    0
  • #6 08 Cze 2008 16:27
    tomekcali76
    Poziom 13  

    ja kiedys mialem cc na aisanie.tez myslalem nad wymiana jego na webera ale tak naprawde to koszt tak8iej zabawy przekroczyl by wartosc auta.takze nie polecam.bardziej bym proponowal poszukac magika ktory sie podejmie regulacji tego gaznika.mi wymienili wszystkie przewody podcisnieniowe i prawde mowiac problem zniknal.rada:znalesc mechanika ktory go wyreguluje.problem zniknie.

    0
  • #7 08 Cze 2008 17:22
    darekgra
    Poziom 11  

    można tez zaryzykować wymianę całego silnika (tak zrobił kolega, koszt kolektora i gaźnika był taki sam jak całego silnika), układ zapłonowy niema nic wspólnego z gaźnikiem więc można śmiało wymieniać.

    0
  • #8 08 Cze 2008 17:33
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przede wszystkim, co dolega systemowi AISAN? Bo prawdą jest, ze trzeba w nim dbać o wszystkie te przewody ciśnieniowe i podciśnieniowe. Są one dość tragicznie rozmieszczone, bo krzyżują się, ocierają i uderzają o siebie, co powoduje ich przetarcia. Lubią też pospadać z króćców.
    Przede wszystkim należało by zrobić im przegląd, najlepiej wymienić na zbrojone wężyki paliwowe, a ich końce pozaciskać na króćcach.
    Ważne jest też, by w tym silniku był zapewniony prawidłowy dopływ zimnego powietrza do gaźnika - ta papierowa rura.
    A jak się będziesz upierał przy wymianie, to książka od cc w łapę i tam są rysunki obu systemów zasilania. Wymiana polega na demontażu całej "hydrauliki" i jednostki sterującej Aisana i zastąpienie tego, zwykłym gaźnikiem podciśnieniowym.

    0
  • #9 08 Cze 2008 18:32
    Megawe
    Poziom 29  

    Przed odkręceniem gaźnika Aisan należy trochę spościć plynu chłodzącego.Przerobka jest prosta jeżeli masz kolektor ssący od Webera lub FOS,ten kolektor ma 4 szpilki i podstawę plastikową.Musisz dorobić mocowanie linki gazu.Czujnik temperatury przy Aisanie jest wkręcony w kolektor jak założysz inny kolektor to musisz odkręcić ten czujnik i przełożyć w miejsce tzw.zaworu trojdrożnego (znajduje się za gaźnikiem).Przy Aisanie masz filtr z węglem aktywnym i do niego jest podłączony zbiornik paliwa dlatego należy zrobić doprowadzenie powietrza do zbiornika paliwa.Do najczęstszych wad w tym modelu to przecieranie się wężykow,sprawdź też gruby przewod gumowy od kolektora ssącego do plastikowej puszki koło filtra powietrza,uszczelka pod głowicą ma trwałość ok. 2 lat ,popychacze hydrauliczne i wałek rozrządu też nie są mocną stroną.

    0
  • #10 09 Paź 2010 13:43
    kristofer998
    Poziom 12  

    Witam a mam dowas pytanko czy ma ktos zwas zdjecia takiego dorobionego uchwytu do webera bo tez wymieniam gaznik i niewiem jak to wykombinowac
    pozdrawiam

    0
  • #11 09 Paź 2010 14:03
    Jarosx9
    Poziom 35  

    Jeśli ci chodzi o mocowanie linki gazu to wystarczy odpowiednio wygięta grubsza blaszka (parę centymetrów z dwoma otworami) - jeden to uchywt do jej mocowania a w drugi ma się wkręcać linka i się blokować (dwie nakrętki). Rusz nieco mózgownicą, wykonanie zajmuje 3 minuty.
    Ja co prawda nie zmieniałem gaźnika (FOS) ale belkę trzymającą silnik, a mocowanie linki to właśnie jej część. I do belki od nowszego modelu właśnie taką blaszkę przykręcić.

    Dawno to było więc już ci wymiarów nie podam ale do tego rzut oka wystarczy.

    PS. Przyłóż tę linkę do gaźnika i będzie widać czego brakuje. Aukcja allegro nr 1187779433, został ucięty w tym uchwycie kawałek linki.

    0