Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Zafira 1999r - sterownik pompy wtryskowej

musculus 31 May 2008 23:38 11417 4
  • #1
    musculus
    Level 17  
    Witam,

    Mam taki problem (a raczej mają go moi znajomi). Zepsuło im sie auto za granicą (w Niemczech). Byli w serwisie - zdiagnozowano uszkodzony sterownik pompy wtryskowej, ale naprawa tego w Niemczech jest zbyt kosztowna. Auto trzeba jakoś sprowadzić do Polski.

    Stąd moje pytanie: da się tym autem jakoś dojechać do Polski? Czytałem na forum trochę o tych sterownikach - widzę, że problemy z nimi się zdarzają i że te sterowniki da sie naprawiać. Mam zatem pytanie: czy da się jakoś prowizorycznie to naprawić w Niemczech żeby dojechać do Polski? Albo może da się kupić na Allegro jakiś sterownik i go na miejscu wymienić? Co się psuje w tych sterownikach? Czytałem, że takie sterowniki po naprawie trzeba programować. O co w tym chodzi?



    Nie znam tego auta, nie wiem jakie funkcje spełnia ten sterownik, jednak znam sie trochę na elektronice. Jeśli np. w nim typowo leci jakiś tranzystor to mogę go tam na miejscu wymienić. Jeśli to kwestia przelutowania płytki - też to mogę tam na miejscu zrobić. Dlatego proszę o informację - co w tych sterownikach się psuje typowo? Czy da się to zrobić "na kolanie"?

    Mogę też kupić jakiś sterownik na Allegro i go tam wymienić. Czy wymiana wystarczy, czy też trzeba coś jeszcze zrobić? (Jakieś połączenie z immobilizerem, jakieś kasowanie usterek?) Nie znam Opli - jeśli jest potrzeba programowania to można gdzieś znaleźć schemat interfejsu i soft?

    A może jedynym wyjściem jest wynająć laweciarza do przywiezienia auta do Polski?

    Prosiłbym o pomoc - sytuacja jest awaryjna i musimy podjąć decyzję, co robić. Auto na razie stoi zaparkowane u znajomych, ale nie może tam stać w nieskończoność...
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ale kombinujesz....mało masz tam szrotowisk? ;)
  • #3
    luki1979
    Level 14  
    Pawel wawa , całe szrotowiska przyjeżdżają teraz do Polski - tam w Niemczech już nasi handlarze wszystko wysprzątali :D
    Co do sterownika pompy wtryskowej to nie podam dokładnej nazwy tego co się tam psuje, ale nie jest to zwykły tranzystorek. Z resztą naprawa kosztuje od 800zł wzwyż a widziałem już kilka tych sterowników z upalonymi płytkami, więc nie jest to moment by naprawić. Zatem albo naprawa u profesjonalnego elektronika, albo wymiana na inny używany, jednakże życzę powodzenia w poszukiwaniach. "Nowego"/innego sterownika nie trzeba programować, a przepalają się najczęściej z dwóch powodów: przegrzanie lub zbyt wysokie napięcie (regulator napięcia pada).
  • #4
    musculus
    Level 17  
    luki1979 wrote:
    "Nowego"/innego sterownika nie trzeba programować, a przepalają się najczęściej z dwóch powodów: przegrzanie lub zbyt wysokie napięcie (regulator napięcia pada).


    Dzięki za odpowiedź. Czyli jeśli uda mi się znaleźć używany to wystarczy go wymienić i będzie chodzić? Żaden immobilizer czy inne podobne ustrojstwo, które mogłoby coś blokować nie ma z tym związku?
  • #5
    Robercik_k
    Level 2  
    Jeżeli znajdziesz inny sterownik to musisz go przeprogramować to samo z nowym. Przy naprawie wkładasz i jedziesz.