Witam,
Mam taki problem (a raczej mają go moi znajomi). Zepsuło im sie auto za granicą (w Niemczech). Byli w serwisie - zdiagnozowano uszkodzony sterownik pompy wtryskowej, ale naprawa tego w Niemczech jest zbyt kosztowna. Auto trzeba jakoś sprowadzić do Polski.
Stąd moje pytanie: da się tym autem jakoś dojechać do Polski? Czytałem na forum trochę o tych sterownikach - widzę, że problemy z nimi się zdarzają i że te sterowniki da sie naprawiać. Mam zatem pytanie: czy da się jakoś prowizorycznie to naprawić w Niemczech żeby dojechać do Polski? Albo może da się kupić na Allegro jakiś sterownik i go na miejscu wymienić? Co się psuje w tych sterownikach? Czytałem, że takie sterowniki po naprawie trzeba programować. O co w tym chodzi?
Nie znam tego auta, nie wiem jakie funkcje spełnia ten sterownik, jednak znam sie trochę na elektronice. Jeśli np. w nim typowo leci jakiś tranzystor to mogę go tam na miejscu wymienić. Jeśli to kwestia przelutowania płytki - też to mogę tam na miejscu zrobić. Dlatego proszę o informację - co w tych sterownikach się psuje typowo? Czy da się to zrobić "na kolanie"?
Mogę też kupić jakiś sterownik na Allegro i go tam wymienić. Czy wymiana wystarczy, czy też trzeba coś jeszcze zrobić? (Jakieś połączenie z immobilizerem, jakieś kasowanie usterek?) Nie znam Opli - jeśli jest potrzeba programowania to można gdzieś znaleźć schemat interfejsu i soft?
A może jedynym wyjściem jest wynająć laweciarza do przywiezienia auta do Polski?
Prosiłbym o pomoc - sytuacja jest awaryjna i musimy podjąć decyzję, co robić. Auto na razie stoi zaparkowane u znajomych, ale nie może tam stać w nieskończoność...
Mam taki problem (a raczej mają go moi znajomi). Zepsuło im sie auto za granicą (w Niemczech). Byli w serwisie - zdiagnozowano uszkodzony sterownik pompy wtryskowej, ale naprawa tego w Niemczech jest zbyt kosztowna. Auto trzeba jakoś sprowadzić do Polski.
Stąd moje pytanie: da się tym autem jakoś dojechać do Polski? Czytałem na forum trochę o tych sterownikach - widzę, że problemy z nimi się zdarzają i że te sterowniki da sie naprawiać. Mam zatem pytanie: czy da się jakoś prowizorycznie to naprawić w Niemczech żeby dojechać do Polski? Albo może da się kupić na Allegro jakiś sterownik i go na miejscu wymienić? Co się psuje w tych sterownikach? Czytałem, że takie sterowniki po naprawie trzeba programować. O co w tym chodzi?
Nie znam tego auta, nie wiem jakie funkcje spełnia ten sterownik, jednak znam sie trochę na elektronice. Jeśli np. w nim typowo leci jakiś tranzystor to mogę go tam na miejscu wymienić. Jeśli to kwestia przelutowania płytki - też to mogę tam na miejscu zrobić. Dlatego proszę o informację - co w tych sterownikach się psuje typowo? Czy da się to zrobić "na kolanie"?
Mogę też kupić jakiś sterownik na Allegro i go tam wymienić. Czy wymiana wystarczy, czy też trzeba coś jeszcze zrobić? (Jakieś połączenie z immobilizerem, jakieś kasowanie usterek?) Nie znam Opli - jeśli jest potrzeba programowania to można gdzieś znaleźć schemat interfejsu i soft?
A może jedynym wyjściem jest wynająć laweciarza do przywiezienia auta do Polski?
Prosiłbym o pomoc - sytuacja jest awaryjna i musimy podjąć decyzję, co robić. Auto na razie stoi zaparkowane u znajomych, ale nie może tam stać w nieskończoność...