Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakiego języka prog. najlepiej jest się nauczyć (PIC itp.)?

29 Sty 2004 18:56 11509 75
  • Poziom 21  
    Witam. Elektroniką zajmuje się już dłuższą chwilę, ale coraz częściej zachodzi potrzeba zrobienia jakiegoś układu na procesorkach, więc chcialbym sie nauczyć pisać proste programy np. pod PIC-a, a że jestem w tym "zielony' to mam do Was kilka pytan z tym związanych:

- jaki język programowania najlepiej wybrać
    - jakis dobry kurs danego języka
    - programy w których mógłbym pisać kod źródłowy

Z góry dzięki i pozdrawiam.
  • PCBway
  • Poziom 14  
    Coż, prawdziwi ... artyści używają asm lub C. W Polsce najpopularniejsze rodziny procków to są PIC, C51 oraz AVR. Jeżeli chodzi o asm, to generalnie jest dostępny bezpłatnie na stronach www producentów procków. W przypadku C sprawa się komplikuje, bo to są narzędzia komercyjne. Dla początkujących jest jeszcze coś co nazywa się BASCOM. Ponoć ma się ukazać jakiś cykl o BASCOM na łamach EP lub czegoś podobnego.
    Ja nie inwestowałam w poznanie BASCOM i tak chyba pozostanie.

Programu, w których pisze się programy to są zintegowane środowiska lub proste programy. Jest tego pełno w internecie.
  • Poziom 33  
    Proponuję użyć opcji "szukaj" (o ile działa, bo ostatnio bywają małe problemy), podobnych postów było już mnóstwo.
    BTW to i do PICów już się BASCOM dobrał???
    Zdecydowanie polecam zacząć od asemblera, kiedy już go nieco poznasz to przesiądziesz się na co tylko zechcesz np. C albo zostaniesz przy asm. Żaden język (nawet C, choć sam w nim piszę bo jest znacznie bardziej wydajny) nie pozwala tak dobrze poznać sprzętu jak asembler, a dobra znajomość sprzętu to podstawowy warunek tworzenia dobrych programów.
  • PCBway
  • Poziom 14  
    Sorry, rozpędziłam się, faktycznie nie słyszałam o BASCOM do PIC.