Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Falujące obroty przy włączonej klimatyzacji w Renault Megane

Akrzy74 21 Lip 2009 21:53 33286 44
  • #31
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Przy zdjętym pasku i włączeniu klimy (z przycisku) wyeliminujesz czy te obroty psuje żądanie klmatyzacji.
  • #32
    Akrzy74
    R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Chyba prościej będzie wyjąć wtyczkę od kompresora i wcisnąć przycisk :)

    Przyznam się, że tak sprawdzałem, ale już się pogubiłem jaki był efekt. Wydaje mi się, że było dobrze. Jutro to sprawdzę...
  • #33
    Akrzy74
    R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Więc walczymy panowie dalej...
    Po odłączeniu sprężarki niewiele się zmieniło...
    Jednak jak pisałem wcześniej- po wciśnięciu przycisku klimatyzacji obroty silnika wzrastają (do ok 900). Czasami się "zawieszą" na 1300-1500 obr/min...

    Jacek79 napisał:
    Cytat:
    Wyłaczanie się sprężarki przy gwałtownum dodaniu gazu jest związane z tym, że taka sytuacja zazwyczaj istnieje podczas takich raunków jak wyprzedzanie lub jakaś warunkująca to sytuacja na drodze. Sterownik silnika ma tak w oprogramowaniu, że w takiej sytuacji ma rozłączyć wszelkie zbędne agregaty, które znacznie obciązają mechaniczne silnik.
    Po prostu cała moc generowana przez silnik ma "iśc w koła"


    Chyba się z Tobą nie zgodzę...

    romoo napisał:
    Cytat:
    Dołaczenie sprzęgła na krótko , można zastąpić odłaczeniem zaworu biegu jałowego na rozgrzanym silniku i zobaczyć jakie będą wachania obrotów.

    Chodzi Ci o to, żeby podczas szalejących obrotów odłączyć krokowca?
    Co z tego doświadczenia wyniknie?
  • #34
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    A to że nie będzie zmieniało obrotów.
  • Pomocny post
    #35
    genek1000
    Poziom 32  
    Czytam ten post i widzę że dużo już sprawdziliście. Nurtuje mnie jedna rzecz , czy w tym pojaździe na pewno jest czujnik ciśnienia czy jeszcze zwykły mechaniczny presostat. Gdyby ciśnienie odczytywane przez komputer wtrysku było 0 Bar to klima by się nie włączyła, a podobno pracuje normalnie (sic!)( to poza konkursem) . Moja podpowiedź jest taka: zajechać do ASO gdzie pracuje doradca techniczny lub elektryk ze stażem dłuższym niż 10 lat to będzie pamiętał że w 1999 roku ukazała się informacja techniczna na przeprogramowanie komputera wtrysku z powodu zwiększonych/niestabilnych obrotów biegu jałowego przy włączonej klimatyzacji :D
  • #36
    Akrzy74
    R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    genek1000 napisał:
    Cytat:
    czy w tym pojaździe na pewno jest czujnik ciśnienia czy jeszcze zwykły mechaniczny presostat.

    Presostat posiada złącze 3 pinowe. Z tego co wiem- jest on mechaniczny.
    Cytat:
    Gdyby ciśnienie odczytywane przez komputer wtrysku było 0 Bar to klima by się nie włączyła, a podobno pracuje normalnie (sic!)( to poza konkursem)

    Jak pisałem wcześniej- komunikat klimatyzacji: ciśnienie w układzie
    0 Bar, Układ klimatyzacji - brak. Czy pracuje normalnie? Gdyby wolne obroty utrzymywał w normie- byłoby ok i nie jest to żart z mojej strony...
    Cytat:
    zajechać do ASO gdzie pracuje doradca techniczny lub elektryk ze stażem dłuższym niż 10 lat to będzie pamiętał że w 1999 roku ukazała się informacja techniczna na przeprogramowanie komputera wtrysku z powodu zwiększonych/niestabilnych obrotów biegu jałowego przy włączonej klimatyzacji

    Jesteś tego pewien? Męczy mnie jeszcze jedna sprawa. Czy do sterowania klimatyzacji jest oddzielny sterownik ?
  • Pomocny post
    #37
    genek1000
    Poziom 32  
    Wraz z wejściem do produkcji silników K4J(1,4 16v) i K4M(1.6 16v) pojawił się również sterownik Sirius S32 który miał już możliwość zarządzania klimatyzacją(odczyty ciśnienia w układzie), ale ta funkcja została dopiero wykorzystana bodajże w 2001 roku. W pierwszych Megane I Ph2 był jeszcze mechaniczny presostat. Wtedy układ był konfigurowany na "bez klimatyzacji" chociaż nią zarządzał. Nie jestem pewny czy w twoim samochodzie ma być dodatkowy moduł sterowania klimatyzacją ( głowa nie śmietnik). Podaj numer VIN to sprawdzę czy to co napisałem jest prawdą :D . Jeśli chodzi o reprog to robiłem to ostatnio swojemu koledze jakieś 2 miesiące temu na identyczny objaw. Jakim komputerem sprawdzałeś te odczyty ciśnienia?
  • #38
    Akrzy74
    R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    genek1000 Trafił w sedno sprawy. Reprog komputera rozwiązał problem- obroty stabilne.

    Ps. Jacek79 napisał:
    Cytat:
    To już nie forum na takie tematy. Pytaj tu o maluchach, simsonkach.

    Okazało się, że byłeś w błędzie.
  • #39
    przemoo37
    Poziom 1  
    problem z którym nie możesz się uporać do złudzenia przypomina mi to co mnie do szału doprowadzało a okazało się banałem a mianowicie bezpiecznikiem wentylatora chłodnicy znajdującym się w komorze silnika w skrzynce po prawej stronie akumulatora
  • #40
    aftrek
    Poziom 1  
    witam,
    Bardzo mnie zaciekawił ten temat z falującymi obrotami, aczkolwiek jestem posiadaczem megane 1.5dci.
    Auto mam od 2008r. z klimatyzacją i obrotami nie było żadnych problemów do chwili (jak mi się zdaje) wymiany osuszacza/kondensatora? przy klimie z uwagi na nieszczelność.Od tamtej chwili występują te same zachowania co u kolegi Akrzy74 tylko,że u mnie problem pojawia się przy wysokich temp. na zewnątrz tj. od ok.25 stopni C.
    Pomocy, pozdrawiam.
  • #41
    genek1000
    Poziom 32  
    aftrek napisał:
    Od tamtej chwili występują te same zachowania co u kolegi Akrzy74

    Konkrety Panowie konkrety. Nie ma identycznych przypadków przy całkowicie innych modelach pojazdu
  • #42
    Jacek79
    spec od auto-elektro
    A sciągałeś kleme?
  • #43
    Shafcik
    Poziom 5  
    Chciałbym dopytać w tym temacie dokładnie i nie zakładać kolejnego.
    U mnie również bardzo niestabilne obroty po włączeniu klimatyzacji. Po wciśnięciu przycisku obroty wskakują na 1500 czasem trochę mniej czasem więcej.
    Podczas jazdy na klimie czuć jakbym jechał na tempomacie. Brak hamowania silnikiem. Gdy w tym momencie wciśnę sprzęgło np przy zmianie biegu obroty albo wiszą albo idą do góry na 3 lub 4 tys.
    Gdy ją wyłączę obroty trochę się stabilizują, ale czasami i bez niej podczas jazdy i zmianie biegu obryty lubią się zawieszać.
    Nie odczułem spadku mocy ani podobnych objawów. Na trasie 400 km silnik palił nieco ponad 8 litrów więc też raczej norma.
    Laguna 1, silnik 1.8 16v F4P 760.
    Czy rozwiązanie podane przez użytkownika genek1000 może mieć zastosowanie w tym silniku ?
  • #44
    genek1000
    Poziom 32  
    Teoretycznie jest to ten sam układ wtryskowy co megane 1.6 16v . Teoretycznie zmiana softu ( jeśli jest nowszy od twojego) może pomóc . Wszystko to w tej chwili dla mnie jest teoretyczne ponieważ nie spotkałem się z informacjami że na taki problem pomoże przeprogramowanie.
    Nie spróbujesz to się nie dowiesz :D
  • #45
    biednyludzik
    Poziom 6  
    Akrzy74 napisał:
    genek1000 Trafił w sedno sprawy. Reprog komputera rozwiązał problem- obroty stabilne.

    Ps. Jacek79 napisał:
    Cytat:
    To już nie forum na takie tematy. Pytaj tu o maluchach, simsonkach.

    Okazało się, że byłeś w błędzie.


    Pierwsze słyszę żeby wgrywanie na nowo softu naprawiało takowy problem (usuwało ewidentną usterkę)! :crazyeyes: Coś mi tu nie gra. :twisted: Softem można przestawić parametry lub zmienić diagnostykę pracy, a nie usunąć defekt! Jak wcześniej było dobrze, a potem źle i nie zostało namierzone, naprawione = przyczyna dalej tkwi fizycznie, w usterce. To, wyjdzie tak jak wszystko, kwestia czasu! 8-)
    Przestawić parametry nominalnej pracy = zaleczyć (pogorszyć), można. Pytanie po co? Potem i tak będzie dużo drożej, bo przyczyny nikt nie znalazł, a usterka nadal tkwi.
    Leczyć lub naprawiać mechanikę poprzez wgrywanie na nowo softu? 8-O Co to za profesjonalizm? Gdzie logika, gdzie poziom godny Technika? Jakieś żarty :lol: