Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Falujące obroty przy włączonej klimatyzacji w Renault Megane

02 Cze 2008 16:22 33289 44
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Chciałbym sie dowiedzieć jaka jest przyczyna nierównych wolnych obrotów, które występują tylko po włączeniu klimatyzacji-zał i wył się bez problemu .Gdy auto pracuje bez klimy- wszystko jest ok-obroty na ciepłym silniku mam ok 750...i są stabilne,natomiast po włączeniu klimy obroty wahają się między 1000-1500-czasami nawet do 1700...Sprawdzałem również na wyłączonej klimatyzacji,a z załączonymi światłami oraz ogrzewaniem tylnej szyby i tak się nie działo.Dzieje sie tak tylko przy włączonej klimatyzacji.Auto ma silnik 1.4 ,16V z przebiegiem 80.000 i jest z 1999 roku.Silniczek krokowy przeczyściłem -bez wyrażnej poprawy
  • Poziom 43  
    Odczytac zawartosc pamieci usterek i zobaczyc,czy sterownik silnika,,widzi,,prace kompresora klimatyzacji
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Na komputer wybieram się,ale dopiero w piątek-może coś znajdę.Wydaje mi sie że gdyby sterownik silnika nie widział sprężarki to obroty by raczej spadły od obciążenia,a on sobie podwyższa bardzo nie stabilnie./oczywiście mogę się mylić/ Dodam jeszcze że sprawdzałem czy nie ma to związku z cyklicznym zał i wył sprzęgiełka sprężarki podczas jej normalnej pracy-aż tak często sie nie zał i wył... W ciągu 2-3 sek obroty osiągają wartość od 1100 do 1500 ze dwa razy....a czasami utrzymują sie na poziomie ok 1200...
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Zrobic tez przeglad klimy,moze byc za wysokie cisnienie i presostat rzuca sterowaniem
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Może też zacierać się łożysko w sprężarce. Opór się zwiększa (ale nie przy każdym obrocie) i silnik próbuje to zrekompensować za mocno otwierając regulator biegu jałowego
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    maczar-
    Cytat:
    Może też zacierać się łożysko w sprężarce. Opór się zwiększa (ale nie przy każdym obrocie) i silnik próbuje to zrekompensować za mocno otwierając regulator biegu jałowego
    Właśnie też się nad tym zastanawiałem....Zauważyłem jednak, że takie pływanie obrotów występuje po " przegazowaniu", bądż "ujęciu gazu " /wrzuceniu na luz podczas jazdy /. Po ok minucie obroty się stabilizują i ładnie trzyma obroty ok 800obr/min /silnik pracował 10 min na "wolnych" /

    Edit.

    milejow napisał-

    Cytat:
    Zrobic tez przeglad klimy,moze byc za wysokie cisnienie i presostat rzuca sterowaniem

    oraz -

    Cytat:
    Odczytac zawartosc pamieci usterek i zobaczyc,czy sterownik silnika,,widzi,,prace kompresora klimatyzacji


    Sprawdzałem ciśnienie-jest dobre. Po podłączeniu pod komputer-usterek brak, ale nie pokazywał ciśnienia w układzie - podmieniłem presostat-nic się nie zmieniło, w dalszym ciągu pokazywało ciśnienie-0 BAR. I jeszcze jedno-pokazywał, że klimatyzacji brak...Jeśli auto stoi z włączoną klimatyzacją- gdy obroty się ustabilizują, może tak stać godzinę i obroty są stabilne.
    Czy ponowne wgranie programu może poprawić sytuację?

    Ps. Facet z serwisu rozkłada ręce...
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Przez rok nic się z tym autem nie zmieniło (nie poprawiło). Czy teraz jest ktoś w stanie mi pomóc?
  • spec od auto-elektro
    Nikt co nie pomoże. Przykro mi. To już nie forum na takie tematy. Pytaj tu o maluchach, simsonkach.
    Od siebie dodam, że pasowało by widzieć jak sterownik sinika widzi zapotrzebowanie na moc przez sprężarkę klimy.
    Drugie-jeżeli masz wspomaganie to jak się zachowuje silnik jak kola masz maxymalnie skręcone?
    Ciekawi mnie to "klimatyzacji-brak". W takim razie sterownik nie widzi że jest rządanie klimatyzacji.
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Jacek79 napisał-
    Cytat:
    Nikt co nie pomoże. Przykro mi. To już nie forum na takie tematy.

    Może i nie, ale Twoje zainteresowanie tematem świadczy, że jeszcze są tutaj fachowcy :) którym zależy na.... (wiesz na czym). Wtedy się nie udało, może teraz jest ten czas...
    Cytat:
    pasowało by widzieć jak sterownik sinika widzi zapotrzebowanie na moc przez sprężarkę klimy.

    Jak to sprawdzić?
    Cytat:
    Drugie-jeżeli masz wspomaganie to jak się zachowuje silnik jak kola masz maxymalnie skręcone?

    Obroty biegu jałowego (ciepły silnik) 750. Gdy koła skręcam na max. to obroty odrobinę spadają- tak do około 650-700.
    Gdy obroty na ciepłym silniku mam ok 750 i włączam klimatyzację (ręczna) to obroty wzrastają do ok. 950-1000. Gdy teraz sprawdzałem- wszystko było w porządku, jednak to się zdarza bardzo rzadko.
    Przeważnie jest tak, że po włączeniu klimatyzacji obroty wzrastają do około 950-1000, ale później są mniejsze. Po "przegazowaniu" obroty spadają do ok. 750- i wtedy sprężarka się wyłączy - po czym zaraz się załączy i obroty wzrastają ponad 1200-1500 i "falują"- aż do ustabilizowania (30sek-1min). Potem obroty utrzymują się na podwyższonym poziomie ok 950 - stabilne.
    Cytat:
    Ciekawi mnie to "klimatyzacji-brak". W takim razie sterownik nie widzi że jest rządanie klimatyzacji.

    No więc to jest dziwne, że sterownik nie widzi klimatyzacji (włączonej)-komunikat: ciśnienie-0 BAR., ale silnik na obciążenie reaguje.
    Bez klimatyzacji wszystko jest ok.
  • Użytkownik obserwowany
    Obroty mają być wyższe .
    Leci chłodek czy normalne powietrze, sprężarka sie kręci czy tez nie?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Trzeba sprawdzić czy w komputerze wtrysku albo w UCH jest wybrana opcja "pojazd z klimatyzacją" Dziwne to wszystko co tu opisujesz skoro ciś jest 0 to dlaczego jest wydane pozwolenie włączenia klimy? Może ktoś coś Grzebał w komputerze albo klima jest dokładana (nie wiem strzelam) :) Prześlij vin mam moiżliwość sprawdzenia czy to auto z fabryki wyjechało z klimą:)
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Auto jest w najbogatszej wersji (ten model) i z pewnością z fabryki wyjechało z klimą. Po numerze już sprawdzałem wcześniej...(jeszcze przed kupnem auta).

    romoo napisał-
    Cytat:
    Leci chłodek czy normalne powietrze, sprężarka sie kręci czy tez nie?

    Klimatyzacja zachowuje się "normalnie". Chłodzi jak trzeba, załącza się i wyłącza na żądanie (gdy wciskam przycisk). "Tylko" te obroty biegu jałowego...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ale klima ogólnie działa prawidło tak? chłodzi prawidłowo?
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Przemo9826 :arrow:
    Tak. Chłodzi dobrze
    Akrzy74 w poście wyżej napisał:
    Cytat:
    Klimatyzacja zachowuje się "normalnie". Chłodzi jak trzeba, załącza się i wyłącza na żądanie (gdy wciskam przycisk). "Tylko" te obroty biegu jałowego..
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak tak wiem, małe opóżnienia na lączach:)
    Szczerze czytając to wszystko brakuje mi pomysłów.....

    Dodano po 2 [minuty]:

    Pisałeś że na podmienionym presostacie również odczyt jest 0 bar, podstaw może jeszcze jakiś inny albo instalacje sprawdz...
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Z tym presostatem to było tak, że facet wykręcił go z takiego samego samochodu stojącego obok (bez takich objawów- miał wymieniany olej w silniku) i zamontowaliśmy do mojego. Bez zmian.
    Stwierdził, że trzeba wyjąć komputer- a z niego sterownik (procesor?) klimatyzacji i go przeprogramować. Trochę wydało mi się to śmieszne, a cena jaką mi zaproponował (prywatnie) była wyższa, niż wgranie całego nowego programu do komputera w serwisie.
  • spec od auto-elektro
    Nie jest to wina presosatu. Gdyby to była jego wina to albo klima by się nie włączyła, albo szwankował by wentylator wymniennika.Przede wszystkim trzeba sprawdzić czy sterownik silnika jest w opcji "system klimatyzacji-występuje"
    Dalej-czy jeżeli obroty sa zawyżone jest zwiększone porządanie jalowe poprzez regulację powietrza czy punktu zapłonu.
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Jacek79-
    Cytat:
    Przede wszystkim trzeba sprawdzić czy sterownik silnika jest w opcji "system klimatyzacji-występuje"

    Jeśli "nie występuje", to jest opcja żeby sterownik przełączyć (przeprogramować) do takiej opcji?
    Prawdopodobnie nie jest w tej opcji, gdyż komunikat wskazywał- klimatyzacji brak , oraz ciśnienie w układzie 0 Bar

    Cytat:
    Dalej-czy jeżeli obroty sa zawyżone jest zwiększone porządanie jalowe poprzez regulację powietrza czy punktu zapłonu.


    Jaka różnica?

    Najgorsze jest to, że pan "fachowiec" z serwisu na widok komunikatu ciśnienie 0 Bar, klimatyzacji brak (?) rozkłada ręce...
    Jeśli jest tak jak piszesz- że sterownik silnika musi być w opcji: system klimatyzacji-występuje ( raczej zrozumiałe ), to wgranie nowego programu powinno załatwić problem.
  • spec od auto-elektro
    Słychaj, on buja obrotami wtedy jak kłapnie sprzęgło sprężarki czy jak włączysz guzik klimy i nie ma znaczenia czy sprezęgło jest złączone czy nie?
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Jacek79-
    Cytat:
    Słuchaj, on buja obrotami wtedy jak kłapnie sprzęgło sprężarki czy jak włączysz guzik klimy i nie ma znaczenia czy sprzęgło jest złączone czy nie?

    Tylko wtedy gdy sprężarka pracuje.
    Gdy wciskam guzik- sprężarka się załącza i odrobinę obroty wzrastają- obroty stabilne (ok 950)- tak długo aż nie "kopnę" w gaz, ale nie zawsze. Czasami po włączeniu obroty wzrosną już do 1200 i się utrzymują. Gdy dodam gazu (2000-3000obr), obroty spadną do 750 i w tym momencie sprężarka się na chwilkę wyłączy ( 1-2 sekundy), ale zaraz się załączy i wtedy obroty falują...Gdy podczas jazdy wciskam guzik- sprężarka się załączy (czuć chłód), ale gdy staję na światłach (lub wrzucę na luz) obroty wahają się miedzy np. 1200- 1700 ale sprężarka ciągle pracuje. Zdarza się, że wszystko jest ok, ale to tylko się zdarza... :cry: Czyli wciskam guzik- obroty ok 950- przegazuję- obroty nie spadają niżej niż 950 (około) i wtedy sprężarka się nie wyłącza- obroty biegu jałowego stabilne. Czyli obroty nie powinny być niższe niż 950 przy włączonej sprężarce- wtedy wydaję się, że jest ok.

    Trudno jest mi to opisać, ale właśnie są takie dziwne - nieschematyczne objawy. Wczoraj np. cały dzień było ok, ale dzisiaj już porażka...
  • Poziom 43  
    Dziwne jest to cisnienie 0bar w odczycie,presostat jest w niej 3pinowy(elektroniczny) i podaje parametr do ECU silnika zalezny od cisnienia czynnika.Czym czytales ta megi?Renowki jade bez problemu KTS,em z U-BOX 2 i pokazuje mi wszystkie parametry,cisnienie czynnika,przestawianie rozrzadu itp.Podpinales ja do stacji serwisu klimy,trzeba zaobserwowac cisnienia na wlaczonej klimie(LP i HP,moze szarpie wysokim)?
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    milejow napisał-
    Cytat:
    Czym czytales ta megi?
    Byłem z nią u gościa który pracuje w serwisie renault. Podłączył pod laptop i tyle...
    Cytat:
    Podpinales ja do stacji serwisu klimy,trzeba zaobserwowac cisnienia na wlaczonej klimie(LP i HP,moze szarpie wysokim)?


    Niestety, tylko sprawdzałem ilość czynnika w układzie, oraz szczelność. Czynnika podobno było w sam raz (?). Wygląda na to, że to był mało profesjonalny zakład.
    Jeśli będzie taka potrzeba- poszukam zakładu który sprawdzi mi co trzeba, jednak muszę wiedzieć na co zwrócić uwagę.

    Gdyby jednak szarpał ciśnieniem, wtedy by chyba był problem z załączeniem, lub gdyby silnik pracował na wolnych obrotach z włączoną klimatyzacją- sprężarka sama by się wyłączała. Tak się nie dzieje...Oczywiście to tylko moje gdybanie :|
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Dla niektórych funkcji nie trzeba robić przeprogramowania, wystarzczy w identyfikacji wybrać pojaz "Z" klimatyzacją (tak bynajmniej jest w clipie)
  • spec od auto-elektro
    Akrzy74, puścił bym sprężarkę z zewnętrzengo zasilania, normalnie kable pod elektrosprzęgło i wtedy bym wiedział czy to wina współpracy sterownik silnika->klawisz porządania klimatyzacji czy samej sprężarki.
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Jacek79 :arrow: Sprawa jest trudna do opisania, ale spróbuję.
    Najpierw próba normalna- czyli wszystko na swoim miejscu. Obroty falują, jednak co zauważyłem- sprężarka nie wyłącza się na chwilę gdy silnik spada z obrotów- tylko gdy dodaję gwałtownie gazu ( gdy ciśnienie w układzie gwałtownie rośnie). Gdy dodaję "normalnie" (delikatnie), wtedy sprężarka nie wyłącza się- jednak to raczej nie ma wpływu na "pływanie" obrotów.
    Gdy sprężarkę odłączyłem (zasiliłem oddzielnie) niewiele się zmieniło. Oczywiście sprężarka nie wyłączała się, ale gdy dodałem gazu (gwałtownie) to wolne obroty spadły na tyle, że silnik prawie gaśnie- po chwili z trudem podnosi obroty- które również nie są stabilne. Potrafił podnieść do 1500 obr/min i tak trzymał. Po dodaniu gazu obroty spadły- ale "pływały".
    Jeszcze jedno- gdy odłączyłem sprężarkę (bez podłączania zasilania na nią) i wciskam klawisz załączający klimatyzację- obroty delikatnie wzrastają...

    Ps 1. To wszystko dzieje się- gdy silnik ma nominalną temperaturę. Gdy był zimny/ ciepły (tak do 50 stopni) nie zauważyłem "pływania" obrotów.

    Ps 2. Na św. Krzysztofa był święcony ( w tamtym roku), ale nie pomogło... :cry:
    Może w tym roku
    :)
  • spec od auto-elektro
    Wyłaczanie się sprężarki przy gwałtownum dodaniu gazu jest związane z tym, że taka sytuacja zazwyczaj istnieje podczas takich raunków jak wyprzedzanie lub jakaś warunkująca to sytuacja na drodze. Sterownik silnika ma tak w oprogramowaniu, że w takiej sytuacji ma rozłączyć wszelkie zbędne agregaty, które znacznie obciązają mechaniczne silnik.
    Po prostu cała moc generowana przez silnik ma "iśc w koła"
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    A co z resztą? Co proponujesz?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ja proponuje zdjąć pasek akcesoriów (klima wspomaganie itd) odpalić i patrzeć co się dzieje, bo ztego co opisujesz coraz mniej mi to wygląda na wadliwą prace klimy. Pozdrawiam
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Przemo9826- Bez włączonej klimy wszystko jest ok.
  • Użytkownik obserwowany
    Dołaczenie sprzęgła na krótko , można zastąpić odłaczeniem zaworu biegu jałowego na rozgrzanym silniku i zobaczyć jakie będą wachania obrotów.