Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[A4 B5 AFN '99 Avant] problem ze sterownikiem centralnego

jslodki 02 Cze 2008 17:48 13784 8
  • #1 02 Cze 2008 17:48
    jslodki
    Poziom 10  

    Witam,
    próbowałem dzisiaj zakodować pilot kluczyka (posiadam 1 scyzoryk i 1 plastikowy - serwisowy), jednak poprzez VAG'a nie dało się połączyć z modułem centralnego. Zamek działa z kluczyka OK, ale pilot nie działa (tak już kupiłem). Chciałem teraz to naprawić przed założeniem Seo Perfect, a tu lipa. Byłem u alarmiarza - ten mówi że to albo w pompce (odbiornik pilota padł), albo coś gdzieś indziej (?).
    Moje pytanie: ma ktoś może doświadczenie w analizowaniu tego typu usterek? Od czego zacząć? Wizualnie styki, kable, i reszta wyglądają ok. Nie ma śladów zalania. Część modułu działa - bo centralny z kluczyka chodzi. Nie wiem jak się d tego zabrać żeby nie zgrzać tego co działa.. a kupno używanej pompki to 350pln ;/

    Przydałby się schemat i miernikiem sprawdzić czy są jakieś impulsy z kluczyka odbierane w ogóle.

    Pozdrawiam i dzięki za pomoc!

    Przeniosłem z "Zabezpieczenia Serwis". (sharp)

    EDIT:
    Jak na razie znalazłem tylko schemat we/wy kostek na tym sterowniku:
    http://der-b5.de/Pinbelegung_Zentralverriegelung.html#ab_Modelljahr_1999_.28ab_8.2F98.29
    Może się komuś przyda.

    0 8
  • Relpol
  • #2 04 Cze 2008 07:13
    strzalaaa
    Poziom 17  

    a łączyłeś sie z 35-zamek centralny, czy 47-moduł komfortu? Jaki odbiornik w pompce? Co to za alarmiarz?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeżeli Vag sie nie łączy to pewnie brak zasilania w module

    0
  • Relpol
  • #3 04 Cze 2008 09:45
    jslodki
    Poziom 10  

    Hej, dzięki za odp,
    alarmiarz: AAS Autoalarmy we wrocku - polecany na forum akp.
    koleś łączył się ze sterownikiem centralnego chyba.
    Ale centralny chodzi normalnie, tzn. pompka pracuje gdy zamykam z klucza. W weekend będę miał chwilę to mogę posprawdzać napięcia. Jakieś jeszcze koncepcje co można sprawdzić?

    Pompka ma oznaczenia:
    8D0 862 257 C
    Nie wiem jaki odbiornik tam siedzi.



    EDIT:

    zaczynam powątpiewać czy ta pompka ma w ogóle obsługę zdalnego sterowania.

    Czy ktoś może to wywnioskować po zdjęciach płytki drukowanej?
    Fotki: http://jslodki.fotosik.pl/albumy/449557.html
    Bardzo proszę.

    PS. rozmawiałem z kolesiem z ASO, mówił że tam chyba musi być dodatkowa płytka z odbiornikiem fal radiowych, ale sam nie był pewien.
    Teoretycznie nie widać anteny..

    Pozdrawiam.

    0
  • #4 10 Cze 2008 21:42
    jslodki
    Poziom 10  

    Dorzucę w osobnym poście tłumaczenie złącz na kostkach, wg: http://der-b5.de/Pinbelegung_Zentralverriegelung.html#ab_Modelljahr_1999_.28ab_8.2F98.29
    (nie wszystko potrafiłem przetłumaczyć - oznaczono (??)).

    A -> 10 Pinowe złącze

    Code:

    B1  - czarny/żółty   - 1,5  mm² - Syrena (DWA)
    B2  - czarny/biały   - 0,5  mm² - Kierunkowskazy (FFB)
    B3
    B4  - czerw./czarny  - 1,0  mm² - Plus (złącze 30, moduł centralny)
    B5  - brązowy        - 1,5  mm² - Masa
    B6  - brązowy/biały  - 0,5  mm² - Światło wewn. (-)
    B7  - żółty          - 0,5  mm² - Tylna klapa (+)
    B8  - czerw./nieb.   - 1,5  mm² - Plus (złącze 30a, moduł centralny)
    B9  - czarny/żółty   - 0,35 mm² - Światła w drzwiach, domykanie (??) okien i szyberdachu
    B10

    B -> 16 Pinowe złącze
    Code:

    C1
    C2  - brązowy/nieb.  - 0,35 mm²
    C3  - czerw./ziel.   - 0,35 mm²
    C4  - brązowy/ziel.  - 0,35 mm² - Radio (DWA)
    C5  - brązowy/ziel.  - 0,35 mm² - Kraj - kodowanie (??)  (DWA)
    C6  - brązowy/żółty  - 0,35 mm² - Czujnik w drzwiach kierowcy (-)
    C7  - brąz./czarny   - 0,35 mm² - Czujniki pozostałe (-)
    C8  - fiolet/nieb.   - 0,35 mm² - Czujnik zderzenia (??)
    C9  - ziel./biały    - 0,35 mm² - ZV auf (-) (??)
    C10 - brąz./nieb.    - 0,35 mm² - Czujnik tylnej klapy (-)
    C11 - ziel./czerw.   - 0,35 mm² - Sterowanie z czujników ultradźwiękowych - Pin 20 (DWA)
    C12 - żółty/czerw.   - 0,35 mm² - Przycisk otwarcia tylnej klapy (+)
    C13 - nieb./biały    - 0,35 mm² - Sygnał prędkości (??)
    C14 - ziel./nieb.    - 0,35 mm² - K-Diagnoseleitung (??) (??)
    C15 - czerw./brąz.   - 0,35 mm² - Komfort - zamykanie szyb i szyberdachu (Łącze danych)
    C16 - ziel./żółty    - 0,35 mm² - Sterowanie z czujników ultradźwiękowych - Pin 03 (DWA)

    C -> 12 Pinowe złącze
    Code:

    A1  - XXXX           - 0.5  mm² - Antena (FFB)
    A2  - czerwony       - 0.35 mm² - S-Kontakt (złącze 86s)
    A3
    A4  - brąz./żółty    - 0.35 mm² - czujnik klapy (DWA)
    A5  - ziel./biały    - 0.35 mm² - Heckklappenschließzylinder auf (-) (??)
    A6  - nieb./czerw.   - 0.35 mm² - Heckklappenschließzylinder zu (-) (??)
    A7  - XXXX           - 0.5  mm² - Antena (Schirmung, FFB) (??)
    A8  - czarny/nieb.   - 0.35 mm² - Zapłon (złącze 15)
    A9  - żółty/nieb.    - 0.35 mm² - Wewn. blokada zamków (+,-)
    A10 - czerw./brąz.   - 0.35 mm² - ZV zu (-)
    A11 - czerw./czarny  - 0.35 mm² - Komfort - elektryczne szyby i szyberdach (Łącze danych)
    A12 - ziel./żółty    - 0.35 mm² - Światło bagażnika (+)

    0
  • #5 01 Lip 2008 18:47
    jslodki
    Poziom 10  

    Kończąc temat:
    pompka z oznaczeniem "C" nie posiada odbiornika radiowego i była montowana sporadycznie w starszych modelach (które z salonu wyjeżdżały bez pilota). Do avanta '99 po lifcie pasuje pompka o oznaczeniach: 8d0862257"B" posiadając odbiornik radiowy na częstotliwości 433,92Mhz.
    Tabela dopasowań kluczyków znajduje się tutaj:
    http://www.24max.de/audi-documents/funk_zv/funk_zv_pumpen.htm

    Wydaje mi się że wystarczy płytkę odbiornika radiowego przelutować z innej pompki i model "C" będzie działać - płytka ta sama, rozmieszczenie el. - również. Wartości nie porównywałem, bo kupiłem "B".

    Temat chyba można zamknąć.

    0
  • #6 06 Gru 2012 09:43
    gipmen18
    Poziom 9  

    witam
    posiadam Audi A4 avant w ktorym standardowo chyba wysiada centralny moim problemem byla pompka (rozlecial się środek) zakupiłem pompkę uzywaną wraz z "wirniczkiem" (stary silniczek chodzil bylo go slychac) po przekręceniu kluczyka w stacyjce slychac nowa pompkę otwierają się drzwi kierowcy, klapka wlewu paliwa i mogę otworzyć bagażnik tak samo pilot centralnego z kluczyka otwiera drzwi kierowcy klapkę paliwa i bagażnik ale 3 pozostałe drzwi niestety się nie otwierają nie wiem co moe być tego przyczyną bo pompka pompuje zaznacze ze zarowno otwiera jak i zamyka drzwi kierowcy klapke paliwa a reszta nic ani drgnie. Co moze być przyczyna czy wychodzi jakies osobne zasilanie (rurka powietrzna do 3 pozostałych drzwi (tylne i pasażera). moja pompka ma 3 gniazdka i 2 wyjscia na rurki jedno jest troszeczke mniejsze tn mniejsza średnica. Zaznacze ze od poczatku czyli od zakupu alta centralny nie dzialal.
    pozdrawiam i z gory dziekuję za pomoc

    0
  • #7 20 Mar 2016 08:29
    robertotg
    Poziom 9  

    Witam.

    W moim sedanie '99 po lifcie mam pompkę 'C'. Nie miała pilota. Ale po zakupie dorzuciłem sobie alarm, który sterował całym centralnym. Wszystko działało. Do teraz. Wirniczek jest cały więc albo padła elektronika, albo nie dochodzi sygnał. Moje pytanie - czy mogę wstawić sobie pompkę z inną literką na końcu? Jeżeli tak, to którą? Będę wdzięczny.

    W linku powyżej do niemieckiej strony w kolumnie trzeciej pisze "fur D". Czy oznacza to że mogę je użyć do mojej poliftowej audiczki?

    Aha, dodam, że pompka również blokowała tylną klapę, domykała szyby, gasiła światło, itp. Niestety teraz nie potrafię zamknąć (a co się z tym wiąże nie domyka szyb, nie gasi światła i nie blokuje zamka klapy). Działa tylko otwieranie.

    Proszę o pomoc.

    0
  • #8 21 Mar 2016 07:11
    gipmen18
    Poziom 9  

    witam wydaje mi się że możesz mieć problem z modułem komfortu to on steruje działaniem pompki i domykaniem szyb... sprawdź czy nie dotarła do niego woda może wtyczka złapała wilgoci i nie podaje impulsów.

    Dodano po 6 [minuty]:

    PS moduł komfortu nie znajduje się na pompce tak dla jasności, a jeśli chodzi o zmianę pompki na wersję "D" to chyba nie bardzo będzie to działało (nie wiem czy nie ma jakiejś różnicy we wtyczkach) zobacz czy odpięcie przeczyszczenie styków na pompce i na module komfortu coś da.

    0
  • #9 22 Mar 2016 23:33
    robertotg
    Poziom 9  

    Witam.

    Moduł komfortu? Gdzie go szukać? Przy bezpiecznikach, sł. A, przekaźnikach? Po czym go rozpoznać?

    Pozdrawiam.

    [EDIT 02.04.2016]

    Po dniu pełnym emocji w rozbieraniu auta doszedłem do wniosku, że padło coś w elektronice mojej pompki. Sprawdziłem piny odpowiedzialne za zamykanie oraz otwieranie:

    Pin 10, kostka C (zamykanie) - po podaniu masy nic się nie dzieje; do kostki dochodzi sygnał z zamka po przekręceniu kluczyka

    Pin 9, kostka B (otwieranie) - po podaniu masy pompka odblokowuje zamek centralny, oświeca światło

    Jakieś pomysły? Czyżby pompka do wymiany? Może jakaś prosta czynność przy elektronice? Luty poprawiłem - bez zmian :( Może jakiś przekaźnik, itp. Nie znam się aż tak mocno na układach elektronicznych. Może ktoś zna dobrego znawcę w woj. śląskim?

    0