Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

regulacja pradu w prostowniku (prosty schemat)

zoom1500 02 Cze 2008 18:58 13532 8
  • #1 02 Cze 2008 18:58
    zoom1500
    Poziom 12  

    witam

    Potrzebuję wmontować regulację prądu w prostowniku.

    Prostownik jest 4A stałej mocy góra 6A ma napiecie bez obciązenia 14V w środku są 4 diody prostownicze jakiś kondensator rezystor od diody LED oraz trafo 50W i jakaś cewka 15V

    Czy da się zrobic regulację prądu w tym prostowniku odnośnie od 1A do 4A?

    Patrzałem na innyh tematach są takie schematy ale nie ma takich częsci albo nie są one opisane co do czego. (nie ma opisane jaka moc rezystora triaka itp.)


    Jeśli macie taki prosty schemat z ogólne dostepnych elemętów bardzo prosiłbym o podanie. Nie chce tak zaś skomplikowanego układu tylko żeby była regulacja tego prądu. lub napięcia bo to też zmniejszy prąd ładowania.

    Czy jest jakiś układ elektroniczny który wyłączył by ładowanie po przekroczeniu przez akumulator i prostownik napięcia 15V?

    Bardzo prosiłbym o prosty schemat takiego regulatora. Jak da radę to z układem który wyłączyłby automatycznie ładowanie po przekroczeniu 15V

    (BARDZO PORSZĘ ŻEBY BYŁO TO DOKŁADNIE OPISANE NP. D1 - DIODA PROSTOWNCZA 100V 4A R1 - 50Ω 3W ITP.!!)

    po co jest tam ta cewka? Przy lekkim zwarciu zaraz wyłancza ładowanie albo jak dam halogen 50W to terz zaraz wyłączy>>> po co to tam jest???? kompletnie sie na tym nie znam więc proszę o nie skomplikowane schematy

    4 8
  • #2 02 Cze 2008 19:43
    ŚNIADY
    Poziom 12  

    Skoro prostownik daje 14V to raczej nie możliwe żeby naładował Ci akumulator na 15V. A skoro niebardzo masz pojęcie o elektronice to może dużo prościej będzie kupić gotowy regulator prądu np. na ALLEGRO.

    0
  • #3 02 Cze 2008 23:14
    tmb85
    Poziom 13  

    Jak możesz to daj zdjęcie tej cewki. Ale podejrzewam że to dławik.
    ŚNIADY :
    "Skoro prostownik daje 14V to raczej nie możliwe żeby naładował Ci akumulator na 15V"
    Napięcie 14 V to jest napięcie skuteczne, więc wartość maksymalna napięcia na wyjściu transformatora może osiągnąć nawet niecałe 20V.

    0
  • #4 02 Cze 2008 23:16
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Możesz spróbować podłączyć na wejściu zwykły ściemniacz od oświetlenia - powinien zapewnić regulację prądu w oczekiwanych granicach.

    0
  • #5 03 Cze 2008 15:46
    zoom1500
    Poziom 12  

    Gerri napisał:
    Możesz spróbować podłączyć na wejściu zwykły ściemniacz od oświetlenia - powinien zapewnić regulację prądu w oczekiwanych granicach.



    Odnośnie ściemniacza musiałby być po stronie pierwotnej od trafa z prostownika czy po wtórnej?

    Takie coś nie jest nawet tanie.

    Dodano po 12 [minuty]:

    tmb85 napisał:
    Jak możesz to daj zdjęcie tej cewki. Ale podejrzewam że to dławik.
    ŚNIADY :
    "Skoro prostownik daje 14V to raczej nie możliwe żeby naładował Ci akumulator na 15V"
    Napięcie 14 V to jest napięcie skuteczne, więc wartość maksymalna napięcia na wyjściu transformatora może osiągnąć nawet niecałe 20V.



    Tak to wygląda:
    regulacja pradu w prostowniku (prosty schemat)

    regulacja pradu w prostowniku (prosty schemat)

    0
  • #6 03 Cze 2008 16:10
    tzok
    Moderator Samochody

    To czasem nie jest przekaźnik (zabezpiecza przed odwrotnym podłączeniem do akumulatora).
    Swoją drogą takim prostownikiem to można naładować co najwyżej akumulator od motocykla...

    Regulacja prądu to dość skomplikowana sprawa. Musisz zrobić sterowane źródło prądowe, czyli układ, który będzie tak regulował _napięcie_ wyjściowe aby utrzymać przepływ zadanego prądu w układzie.

    Zazwyczaj regulacja prądu w tanich ładowarkach do akumulatorów jest zrealizowana na odczepach uzwojenie pierwotnego transformatora i w praktyce jest regulacją napięcia a nie prądu.

    1
  • #7 03 Cze 2008 20:55
    tmb85
    Poziom 13  

    Podejrzewam ze masz ten sam prostownik co ja,
    regulacja pradu w prostowniku (prosty schemat)
    u mnie to tam jest przekaźnik który przy zwarciu rozłancza obwód wyjściowy, a więc zabezpiecza transformator i diody prostownicze przed uszkodzeniem.

    3
  • #8 03 Cze 2008 21:03
    ANDYW6
    Poziom 24  

    Ściemniacz od światła nie zdaje egzaminu.Układ na tyrystorach na wtórnym zamiast prostownika jest dobry do tego.A to już trochę elektroniki.

    1
  • #9 03 Cze 2008 21:13
    MakroSerwis
    Moderator Samochody

    Poszukaj, Kolego. Było o tym kilkakrotnie, a w Google, to już nie powiem ile. Zamykam temat.

    2