Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 - ciężko odpala po nocy.

lolu89 20 Cze 2008 12:06 21099 42
  • #31 20 Cze 2008 12:06
    lolu89
    Poziom 15  

    Właśnie ostatnio też wyczytałem o tym czujniku temp. cieczy. Tylko jest problemy bo mam je dwa przy termostacie ?? I teraz który to będzie ?? Co do regulatora ciśnienia paliwa to powinno być z nim wszystko ok ponieważ puszcza nadmiar paliwa. A co do tego filtra pod nadkolem to jest on niedrożny i zdjąłem z niego przewód i uszczelniłem filcem co by nie naciągnął brudu do silnika. Po tym zabiegu przestały falować mi obroty. Czy mógł ulec uszkodzeniu ??


    No no postępy :) dziś odpalam autko a on raz zaskoczył i tyle. Myślę sobie dodam trochę gazu może to pomoże i cyk chodzi :) to już coś ale nie można puścić mu gazu bo zaraz gaśnie. Hmm.... ciekawe co może być :|
    Jak wkręcę go powyżej 4 tysi to zaczyna normalnie chodzić ale na zimnym silniku takie rzeczy robić to aż serce mi ściska :P

    W czym może być wina ??

  • #32 29 Cze 2008 00:10
    mg582157
    Poziom 12  

    Jeden czujnik jest połączony z centralką wtrysku, a drugi ze wskaźnikiem temperatury na desce. Można podczas pracy silnika odpiąć jeden i sprawdzić czy wskaźnik pokaże zimny silnik. Jeśli wskazanie się nie zmieni to właśnie udało się znaleźć czujnik podający informację do centralki. Odpięcie jego na ciepłym silniku powinno wzbogacić mieszankę. Jeśli nie ma reakcji to znaczy że centralka już wcześniej ignorowała jego wskazania (tryb awaryjny). Takie objawy mogą być również wtedy, gdy silnik zasysa obce powietrze. Można to sprawdzić przytłumiając wlot powietrza. Jeśli ze stłumionym wlotem odpali na zimno i będzie miał wolne obroty to właśnie to. Powodzenia.

  • #33 29 Cze 2008 01:17
    MakroSerwis
    Moderator Samochody

    lolu89 napisał:
    Co do regulatora ciśnienia paliwa to powinno być z nim wszystko ok ponieważ puszcza nadmiar paliwa. A co do tego filtra pod nadkolem to jest on niedrożny i zdjąłem z niego przewód i uszczelniłem filcem co by nie naciągnął brudu do silnika. Po tym zabiegu przestały falować mi obroty. Czy mógł ulec uszkodzeniu ??


    Sprawność regulatora ciśnienia może potwierdzić tylko manometr wpięty w układ, ponieważ puszcza paliwo każdy, a najwięcej - uszkodzony. W nadkolu nie masz filtra, tylko pochłaniacz par paliwa i tamtędy silnik nie ma ciągnąć powietrza. Czy może być uszkodzony? Raczej wątpię.

  • #34 18 Wrz 2009 22:30
    trumnica
    Poziom 17  

    Czy rozwiązałeś zagadkę ?

  • #35 15 Gru 2009 18:21
    JAREK273
    Poziom 1  

    Kolego skoro umarzasz że to jest wina palenia zimnego silnika na benzynie to spróbuj na gazie nie powinno być problemu, bo każda instalacja ma palenie awaryjne.

  • #37 15 Gru 2009 22:25
    w0jo
    Poziom 10  

    Hmmm, proste i logiczne, lubię takie rozwiązania. Od dłuższego czasu borykam się z podobnym problemem, właśnie sprawdzam czy to to. Instalację gazową opróżniłem zakręcając gaz na butli i wypalając to co w niej zostało. Potem jeszcze 3 razy przejście z benzyny na gaz na wysokich obrotach przy otwartej przepustnicy. Powinno być pusto....., a jak nie trzyma zawór na butli? Jutro napiszę jakie były efekty.

    [EDIT]

    No więc nic to nie dało, niestety. Będzie dłużej, postaram się zwięźle.
    xu7jp4 sagem, 400km, pierwszy właściciel
    Trudno uruchamia się po wystygnięciu, ale przy niskich temperaturach zewnętrznych, silnik jeszcze ciepły (20C silnik, -5 powietrze), problem też występuje. Przy 20C na zewnątrz były 2 kręcenia 2s z wciśniętym do połowy gazem, przy 10C 3-4 gaz tak samo, przy 0C 4-5 ale gaz w podłodze, przy -6C 7-8 gaz tak samo, dodatkowo po zaskoczeniu nie utrzymuje obrotów (po odpuszczeniu gazu, przy wyższych temperaturach to robił, jak załapał to było ok). Niezależnie od temperatury przy uruchamiani, nie ma podbicia obrotów powyżej jałowych, z oporem dochodzi do nich(to oczywiście bez tykania gazu).

    Co zrobiłem (oczywiście mowa o uruchamianiu na benzynie):
    podłączenie do diaga nic nie pokazuje(przy zimnym)
    wymiana świec, map sensora
    akumulator przy pracy(3000) 14.5V, przy rozruchu 10.7V pomiędzy + a karoserią(pewnie błąd badziewiastego miernika)
    wymycie silnika krokowego(tyka ładnie)
    umycie i spr czujnika temp powietrza dolotowego, nigdzie nie znalazłem prawidłowych rezystancji, ale dla 10C było 1k pomiędzy skrajnymi stykami i 2k pomiędzy jednym z nich i środkowym
    spr czujnika temp silnika, ~2k przy 20C, ~4k przy 2C, wydaje się ok
    połączenia tych czujników z gniazdem kalkulatora

    Co mam zamiar zrobić:
    spuścić paliwo ze zbiornika
    sprawdzić ciśnienie na listwie
    sprawdzić kompresję
    czekać na wasze rady:D

    Macie jakieś koncepcje?

  • #38 17 Sty 2010 11:19
    mariusz2091
    Poziom 1  

    mam ten sam problem w samochodzie bylem u paru mechaników to praktycznie kazdy mowil o czujniku temperatury cieczy jest tam dwa czujniki to jest ten z żółta opaska ten dolny czujnik pzdr

  • #39 26 Sty 2010 18:02
    krepec_r
    Poziom 9  

    Mam ten sam problem. Ja na szczęście wiem w czym jest problem (przynajmniej u mnie).

    Mam sekwencje BRC i uszkodzony parownik. W podciśnienie przpuszcza mi gaz i rano na zimnym silniku zalewa mi się ale gazem. Jedynym sposobem u mnie jest np. przed koncem jazdy przełączyć na benzynę i na paliwku odpala idealnie. Sekwencja niby zawsze odpala na benzynie ale jeśli poprostu wyłącze silnik to już rano nie odpali. Muszę zakończyć trasę jadąc już na benzynie. Wtedy w przewodach nie ma już gazu i jest ok.

  • #40 27 Sty 2010 23:47
    lolu89
    Poziom 15  

    Więc tak, napisze co było u mnie, ja się uporałem ze swoim problem a było to tak:
    Problemem częściowo był i gaz ale to najmniejszy kłopot, u mnie winnym za złe odpalanie był uszkodzony czujnik Halla lecz nie do końca i dlatego nie wyrzucał błedu i ciężko było zdiagnozować przyczynę. Jak już go wymieniłem było ok odpalał ale potem problemy z jazdą na benzynie były nie miał mocy purkotanie itp. Peugeot 406 należy do aut FULL GROUP a mało osób o tym wie więc montując instalację nalezy ją dobrze skonfigurować. Ja posiadam instalację OMVL XXI-N sam zacząłem się bawić w autokalibrację i dzięki temu forum uporałem się ze wszystkimi problemami jakie mnie dotykały ważne jest także przy sekwencji dobór odpowiednich dysz i wtryskiwaczy bo 406 jest dość wymagająca w tej kwestii a tutaj nie ma co oszczędzać bo się to później odbije na eksploatacji. Nie wykluczam że kosztowało mnie to sporo czasu nie wspominając już o wielu wymienionych częściach bez potrzeby. Ale cóż na pewno teraz szybko go nie sprzedam bo jestem bardzo zadowolony :D

  • #41 29 Sie 2010 15:09
    golab21
    Poziom 9  

    peugeot 406 1.9tdi 1998r. ciężko odpala (czasami). Jak już zaskoczy to jedzie bez problemu i nie gaśnie. Wymieniony czujnik położenia walu, wtrysk sterujący pokazuje prawidłową wartość rezystancji - 108Ω (zalecana 90-120Ω). podczas "błędnego" odpalenia obrotomierz wariuje - leci do końca i spada do zera. Nie ma reguły czy auto jest z rozgrzanym, czy z zimnym silnikiem. Przeszukałem wszystkie dostępne tematy na forum, ale nie znalazłem podobnego problemu. Proszę o pomoc, co jeszcze mogę sprawdzić. Z góry dziękuję.

  • #42 27 Gru 2011 10:51
    Jawarider
    Poziom 12  

    wopor napisał:
    w zasadzie w magistrali jest nadciśnienie więc nie trzeba czekać aż napompuje ,bo to nie kompresor hehe ale sprawdż jak masz miernik jaki jest spadek napięcia na aku wczasie rozruchu i wylicz sobie ili powinno być a ile jest, ot zwykłe zadanko na poziomie chiba 2licealnej hehe rozrusznik około 200A przy napięciu w stanie spoczynku( trza zmierzyć) rozruch około 3-4 s , pozdrawiam acha, pomin opór wew żródła czyli aku bo bez naczenia- jak jesteś humanista to podam ili powinno być, ale potem :)))


    "Wylicz sobie spadek napięcia podczas rozruchu" bezcenna rada... zwłaszcza pomijając rezystancję wewnętrzną akumulatora. Z jakiego to wzoru mozna obliczyc???

  • #43 27 Gru 2011 15:26
    wopor
    Poziom 32  

    Jest jak mnie pamięć nie myli w książce Elektrotechnika pojazdów samochodowych :D , gotowego nie podam bo mam skleroze :D ,powodzenia.