Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 - ciężko odpala po nocy.

02 Cze 2008 23:30 21357 42
  • Poziom 15  
    Witam !!

    Peugeot 406 1997 D8

    Nie wiem co jest grane. Auto ciężko odpala mi po nocy. Silnik 1.8 16V B+G sekwencja. Muszę go trzy nawet cztery razy pokręcić aby zaskoczył a jak już zaczyna łapać to tak jakby na jeden cylinder a później już jest normalnie. Bez dodawanie gazu nie chce odpalać. Wcześniej poruszałem temat falujących obrotów ale jest już ok.

    Co może być przyczyną ??:|

    Pzdr
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    A jakieś błędy w sterowniku przy tym się pojawiają?
    I druga sprawa w jakim stanie masz przewody WN, te "paluchy" na cewce?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    Przegląd standard,zacznij od świec zapłonowych
  • Poziom 15  
    W sterowniku błędów nie mam bo sprawdzałem. Co do przewodów to gumy są jeszcze miękkie i nie widać żeby były zużyte bardzo. Czy możne je jakoś inaczej sprawdzić ?? Autko tylko ma problemy z odpaleniem po nocy bo jak już odpali to później odpala bez problemu.
    Możliwe że i wina świec bo za 1000 km będzie robiony przegląd więc może wcześniej się zużyły.
  • Poziom 15  
    Wymieniłem dziś świece i oleje i autko dalej ciężko odpala !!
    Teraz jakby był za wczesny zapłon bo podczas kręcenia rozrusznikiem potrafi go zasztrocować. Możliwe że rozrząd mógł przeskoczyć ?? Auto podkreślam jak jest ciepłe odpala bez problemu i nawet po 3h też. Jeśli ktoś ma schemacik rozrządu do niego chętnie rzucę okiem.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Rozrusznik do bani ,lub slaba masa na siniku
  • Poziom 15  
    Dlaczego rozrusznik do bani skoro kręci bardzo dobrze ??!!
    A masę to gdzie sprawdzić ??
  • Poziom 15  
    Znalazł się winowajca. Przepustnica sama w sobie nie była brudna ale niedrożny był otworek od "odmy" i pewnie było za mało powietrza.

    Temat Zamykam
  • Poziom 15  
    No niestety powrócę do tematu. Dalej autko nie chce odpalać po nocy. Nie wiem co jest. Cewkę zrobiłem ostatnio powiedziano mi o czujniku map sensor że to jego wina może być ale po podłączeniu do kompa pokazuje ciśnienie atmosferyczne. Więc już sam nie wiem.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    A paliwo w zbiorniku jakie stare,dolewasz czasem?
  • Poziom 15  
    tak ostatnio dolałem czystego. Auto kupiłem jakieś 2 tyg temu. zalałem ostatnio PB95 za 50 zł. Dziś zajrzałem do filtra i pełno brudu w nim było. Jak przepompowałem pompką, to przewodów prawie 1L dosłownie czarnej benzyny leciało.
    Czy wtryski mogły się zabrudzić ??
    Jutro sprawdzę czy autko odpali, jeśli nie będę pisał.
    Możliwe że będę zmuszony wylać paliwo ze zbiornika.
    Aha a jakie ciśnienie powinna dawać pompa ?? Może to jej wina ??

    Aha i jeszcze jedno dziś podczas jazdy przełączyłem go z LPG na PB i po przejechaniu 5 km zaczął się dusić jakby mu paliwa brakowało. Wcisnąłem sprzęgło to zgasł. Odczekałem chwilę i zapalił na PB normalnie ale jak się dodawało gazu to się dusił. Na LPG jest wszystko ok.

    I jeszcze jedno pytanie :P W przepustnicy obok silniczka krokowego są dwa otworki. Na jeden zakłada się przewód z filtra powietrza a na ten niżej jakiś, który idzie gdzieś pod prawy błotnik. Dmuchnąłem w ten przewód to okazał się zatkany bo ani w jedną anie w drugą stronę nie szło powietrze. Jeśli wiecie za co jest on odpowiedzialny napiszcie, może to właśnie jego wina ??

    Z rozrusznika nie odpali za chiny a pchnąć go dosłownie żeby tłok się ruszył i cyka jak zegarek. Nie wiem sam co jest ;/

    Zapomniałem dodać, sprawdziłem dziś ponownie czujnik prędkości korbowej i miał rezystancje 432 ohm. Czyli ok.
  • Poziom 32  
    witam Lulu, sprawdzż mase silnika , to popierwsze , zbiornik wyczyść to podrugie, czasami tak podłączają gazowniki że po przełączeniu na gaz pompka se pracuje i jak masz malutko benzynki to sie grzeje ,morduje biedaczka bo benzynka jąchłodzi jednocześnie, możliwe że jakieś brudy w zbiorniku to resztki żywota twej pompki,hehe musi podać 2,5-3 bary ciśnienia, wyczyść jeszcze przepustnicę szczególnie miejsce styku przepustnica-korpus, to zapalanie to 99% masa silnika, lub masa aku-karoca- silnik, wtryski mają wasne filterki ale jak fiterek może sie zapchać, powinien być filtr paliwa na dolocie do wtrysków,chyba koło zbiornika(ale może sie mylę dawno nie robiłem puga) jak nie tam to pewnie w komorze silnika, staraj sie mieć 3/4 pojemności benzyny w zbiorniku to unikniesz skraplania sie wilgoci z powietrza i korozji w układzie zasilania (szczególnie zimą) aha krokowca przemyłeś? , dobry jest do czyszczenia przepustnic preparat Wurta ale drogi, jak zrobisz ostrożnie to moze być i nitro, pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    aha jeszcze jedno czy ciężko zapala ciepły ? czu zimny jakoś kręci, jeżeli tak to pewnie tulejki rozrusznika se poszły na emeryture hehe,
  • Poziom 12  
    Jeśli na pych pali bezbłędnie to jak pisalem ,masa lub rozrusznik.Rano podłącz grubym kablem masę z aku do silnika ,jeśli nie zapali to winę ponosi rozrusznik.Pobiera za duży prąd . Nie piszę głupot ,a jedynie przekazuję doświadczenie.
  • Poziom 15  
    Wszystkie masy poprawiłem, krokowca wyczyściłem. Jak silnik raz już się po nocy odpali to później z rozrusznika bez problemu odpala.

    Chyba znalazłem winowajcę. Obok silniczka krokowego są dwie końcówki na które zakłada się przewody. Sprawdziłem ich drożność i kicha jeden ni chusteczki ani w jedną ani w drugą nie szło "dmuchnąć" :P

    Przewód który okazał się winowajcą biegnie pod prawe nadkole a tam łączy się z czymś nie wiem jak to nazwać filterkiem czy czym nie wiem. Filterek ten jest podłączony wtyką 2 pinową. Z tego co udało mi się zauważyć to strasznie czuć było z niego oparami benzyny. Zdjąłem koniec ten który biegnie do przepustnicy i owinąłem filcem co by brudu nie wciągał. Autko zaczęlo lepiej się zbierać oczywiście na gazie bo na benzynie tylko na wolnych chodzi.

    Co to za urządzenie które narobiło mi tyle rabanu ??
    Jak zrobie fotki to podeślę.

    Ciekawe czy jutro rano zapali :|

    Jutro wyjmę pompe paliwa i wyczyszczę zbiornik. Pompa podczas jazdy na gazie nie działa bo sprawdzałem.

    Aha a czy ona ma jakiś filtr czy tylko ten co jest pod spodem auta ??

    Żeby dało się ją oczyścić :!: Tyle pieniążków zostanie w kieszeni bo dla studenta to każdy grosz się liczy :P
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    student biedny ALE PAN, hehe ite noce nieprzespane z byle kim byle jak i ta pani co chciała zawsze wspak.... jezuuu kiedy to było, SPRAWDZ POŁĄCZENIE MASOWE SILNIKA I KAROCY, powodzonka na sesji, pozdrawiam
  • Poziom 15  
    hehe przyznam że czasy szkolne to jednak najlepszy okres w życiu człowieka :P

    Poprawiłem masę, oczyściłem zbiornik i pompę. Taki "syf był w tym zbiorniku jakby ktoś łopatą piachu nawrzucał.

    Te sitka wewnątrz pompy też wyczyściłem pewnie na jakiś czas to pomoże. Czy w ogóle takie sitka do pompy to się dostanie ??
    Pojeździłem na benzynce to nie to autko i kopa dostało.

    Ciekawe czy teraz odpali po nocy hmm....

    Aha jak długo powinna pompa chodzić żeby nabiła odpowiednie ciśnienie ?? Ja rano zawsze czekam do jej wyłączenia i dopiero odpalam, bzyka gdzieś z 8-10 sek i się wyłącza dopiero na rozrucha go biorę.
  • Poziom 15  
    Hmmm..... Jeśli wina leży po stronie rozrusznika to co wymienić tulejki w nim czy coś innego ??
  • Poziom 25  
    Raczej przekładnia planetarna do regeneracji
  • Poziom 32  
    w zasadzie w magistrali jest nadciśnienie więc nie trzeba czekać aż napompuje ,bo to nie kompresor hehe ale sprawdż jak masz miernik jaki jest spadek napięcia na aku wczasie rozruchu i wylicz sobie ili powinno być a ile jest, ot zwykłe zadanko na poziomie chiba 2licealnej hehe rozrusznik około 200A przy napięciu w stanie spoczynku( trza zmierzyć) rozruch około 3-4 s , pozdrawiam acha, pomin opór wew żródła czyli aku bo bez naczenia- jak jesteś humanista to podam ili powinno być, ale potem :)))
  • Poziom 15  
    Witam !!

    Chyba z tym odpalaniem się uporałem.
    Przez ostatnie kilka dni jest OK. Jakieś chwilowe bóle widocznie :P Wolę na razie nie zapeszać :D

    Mam pytanko odnośnie pompy paliwa. Okazało się że po przełączeniu na gaz pompa działa cały czas lecz bardzo powoli. Czy to normalny objaw ?? Da się jakoś ją wyłączyć ??
  • Poziom 38  
    wyłączyc się da przy użyciu jakiegoś dodatkowego przekaźnika,ale czy jest taka potrzeba? w normalnych warunkach gdy jest paliwo w zbiorniku nie powinno jej zaszkodzic,przecież jak byś nie miał instalacji gazowej to i tak chodziła by cały czas.
  • Poziom 15  
    Choroba ;/ jednak się nie uporałem z problemem ale co zauważyłem to to że gdy auto postoi dłużej jak 11 h to ma problemy z odpaleniem. Czym to może być spowodowane ??

    Sprawdziłem miernikiem aku podczas rozruchu. Oto odczyt z miernika:
    1. Aku w spoczynku 12,5V
    2. Po przekręceniu na zapłon gwałtownie spada do 11,8V i ciągle leci w dół.
    3. Po przełączeniu na rozruch spada do 10V nawet mniej sprawdzałem kilka razy.

    Przypominam że takie rzeczy dzieją się tylko po dłuższym staniu jak 11 h. Jak już z popsa odpali to później za każdym razem zapala.

    Aku jakie jest w tym samochodzie to Sznajder 45Ah 12V 360A.

    Ma już 3 lata więc pewnie nadszedł czas jego wymiany.

    Co sądzicie ??

    Nie chcę się ładować zbyt w koszta :P wiecie dlaczego :)
  • Poziom 32  
    witam, spadek nie powinien być większy niż 10,7v jak jest 12,5V, mozliwe że masz pośniedziałe styki w kostkach, albo aku dobiega końca swych dni hehe, po wyłączeniu zapłonu powinno to napięcie wrócić do 12,5V i czas powrotu jest miarą dobra aku, około 30s jak tak nie jest to kiszka,(czas powrotu zależy od temp. min. otoczenia), pompka pracuje więc musisz mieć zawsze paliwo w zbiorniku min 1/4 aby mogła sie chłodzić i nie zatarła sie, a pewnie aku ma już duży opór własny (masa czynna już troszku wypadłą i se leży na dole i zwiera płyty) więc niestety ale kupno nowego, jak przyjdzie zima może być kiszka hehehe, pozdrawiam -tera wakacje masz szanse zarobić na nowe aku :)
  • Poziom 15  
    hehe no tak wakacje a myślałem że coś się odłoży :P

    Powracając do tematu to nie jest jednak wina aku. Wziąłem od kumpla Centre Futura 55Ah 12V i to samo nie odpala z rozrucha. Normalnie kręci rozrusznik a nie łapie i koniec. Pchnę go 3 metry i zaskakuje.

    Chyba coś z paliwem będzie. Czy możliwe że wtryski nie podają paliwa ??

    Pompkę od paliwa wyczyściłem, działa. Może nie stwarzać odpowiedniego ciśnienia ?? Ale jeśli by nie stwarzała to autko by nie chciało na benzynie chodzić, a tu bez problemu się sprawuje.
  • Poziom 15  
    Hey !!

    Dziś rano wsiadając do samochodu pomyślałem odpalę cię w inny sposób mianowicie nie będę czekał aż pompka się włączy tylko od razu zacznę kręcić.

    Ku mojemu zdziwieniu odezwał się ale zaraz zdechł.
    I właśnie tu moje pytanie czy może go zalewać benzyną ??

    Zawsze czekając do wyłączenia pompki nawet nie łapał a dziś takie cudo :P
  • Poziom 10  
    siemka sprawdz sobie zawór upóstowy na listwie wtryskowej

    Dodano po 1 [minuty]:

    badałes wydajność pompy oraz ciśnienie
  • Moderator Samochody
    Zmierz ciśnienie paliwa. Uszkodzona pompa lub regulator ciśnienia.
    Odnośnie jednego z postów Adama - uważam, że odcinanie pompy ma sens, ponieważ nie musi ona niepotrzebnie zużywać się podczas jazdy na LPG i nie musi pompować resztek benzyny razem z całym brudem, zanieczyszczając instalację. Niestety, 99% aut z LPG posiada w baku kilka kropel paliwa, pomieszanego z osadem i wodą skondensowaną na ściankach prawie pustego zbiornika.
  • Poziom 15  
    Witam !!

    Nie mam jak sprawdzić ani wydajności pompy ani jej ciśnienia. Cóż brak dostępu do urządzeń.
    Co do jej wydajności to jak wypuszczałem brud z wężyków to 0,5L napompowała przez dwa włączenia kluczykiem. Ciśnienie myślę że powinna podawać odpowiednie gdyż jak już odpali się go z popsa to można normalnie jeździć na benzynce i nie dławi się itp.

    Co do zaworu na listwie wtryskowej to jak można go sprawdzić ??

    Aha jeszcze jedno pytanie :p Pod prawym nadkolem jest jakieś dziwne urządzonko takie brązowe owinięte w gąbkę i połączone przewodem z przepustnicą. Do czego ono służy ??
  • Moderator Samochody
    Zapewne masz na myśli pochłaniacz par paliwa. Nie sądzę, aby uległ awarii. W razie nieszczelności - objawy byłyby inne. Jeżeli chodzi o regulator ciśnienia, to tylko i wyłącznie podłączenie manometru do listwy pozwoli określić jego stan.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Witam. To urządzenie pod nadkolem to filtr węglowy oparów paliwa. Wężyk od niego powinien być połączony z króćcem na korpusie przepustnicy. Za trudności z odpalaniem na zimno (rozumiem że rozrusznik kręci) może odpowiadać regulator ciśnienia paliwa-zawór zwrotny, albo czujnik temperatury cieczy. Spróbuj rano przed rozruchem kilka razy włączyć pompę paliwa-zapłon, a dopiero potem rozruch. Czujnik temperatury jest typowy-NTC. Temperaturze 0° odpowiada ok. 4kΩ, a 100° ok. 200Ω. Można rezystorem wpiętym zamiast czujnika zasymulować temperaturę.