Witam.
Poszukuję informacji na temat demontażu dmuchawy w samochodzie jak w temacie - rocznik 12.2001. Gdyby ktoś miał doświadczenia w tym temacie prosiłbym o dokładny opis wykonania tej czynności.
Proszę o info na mail, bądź na forum.
Z góry dziękuję
Dmuchawa czasami piszczy, przypuszczam że na łożyskach lub na tulejkach, nie wiem jakie tam jest rozwiązanie, W czasie jazdy nie jest to przyjemny odgłos. Tak to jest nowa buda, scenic II
zapewne musisz zdemontowac schowek pasażera aby dostac sie do strony wentylatora gdzie jest opornica . Demontaż schowka :
-3-y wkręty wewnątrz schowka w górnej przedniej części
-1- wkręt za plastikową zaslepka po lewej stronie schowka w dolnej części
demontujesz osłone plastikowa progu potem sciagasz plastik w kształcie ksiezyca tam jest wkręt
nastepnie sciagasz boczną zaślepke tam gdzie masz wyłącznik poduchy pasażera i tam tez jest wkret
kolejny krok trzeba rozebrać ten duzy plastik okalający dzwignie zmiany biegów pod nogami od strony kierowcy i pasażera masz po jednym kołku
sciągasz mieszek zmiany biegów delikatnie do góry ( lubią sie łamać zaczepy ) nastepnie demontyjesz górna cześc plastiku tam gdzie masz awaryjne i zamykanie drzwi ( też smiało do góry ciągniesz ) jak to sciągniesz bedziesz miał na czołowek czesci dwa wkrety wtedy zejdzie Ci ten duzy plastik okalajacy lewarek .
Jak sciągniesz to to beda dwa kolejne wkręty od panelu sterowania klima itp jak je odkrecisz szarpnij smiało do góry ale wczesniej wymontuj radio . Jak odciągniesz sterowanie klima bedziesz miał ostatnią srube od schowka .
Powiem szczeże ze nie przygladałem sie czy tam mozna zdemontowac wentylator , czy nide trzeba całej deski szarpnac jak któs kto robił to niech sie wypowie ja opisałem sposób demontażu schowka może sie przyda .
pozdrawiam
Nie trzeba rwać dashboardu, trzeba uważać na plastiki przy demontażu. Schowek ciężko schodzi po odkręceniu śrub, trzeba go wyszarpać, pamiętać na koniec o rurce chłodzenia schowka.