Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jawa Robby, problem z regulatorem napięcia

konczak19 03 Cze 2008 13:57 4020 2
  • #1 03 Cze 2008 13:57
    konczak19
    Poziom 9  

    Witam wszystkich forumowiczów.

    Mam oto taki problem. Niedawno nabyłem motorek Jawe Robby. Z silnikiem 50. Przez pewien
    czas było wszystko ok, ale któregoś dnia kiedy wyjechałem sobie
    motorkiem to padło mi zasilanie, a dokładniej ładowanie,
    sprawdziłem czy alternator daje prąd, i jej z nim wszystko ok.
    Problem jest w regulatorze napięcia. Najprawdopodobniej się
    spalił. Więc postanowiłem go wymienić. Identycznego nigdzie nie można dostać, ale to żaden problem, bo są różne zamienniki, i
    taki właśnie nabyłem: 12V do czterosuwów :
    Jawa Robby, problem z regulatorem napięcia

    Końcówka wydawała być się taka sama jak od oryginalnego, ale
    jednak nie, troszkę się różniła i żeby podłączyć regulator to
    musiałem wyjąć kable z wtyczki obudowy i włożyć je normalnie
    pojedynczo do nowego regulatora. No i się zaczęło. po włączeniu
    motoru na obudowie regulatora był +, a powinna być masa, gdyż
    cały regulator jest przykręcony do ramy motoru, po pewnym czasie
    spalił się regulator, najprawdopodobniej schemat wtyczki jest
    inny niż miałem u siebie w jawce. Zamówiłem już drugi regulator
    ale nie chce popełnić tego samego błędu. I pytam się was
    forumowicze, czy ktoś wie jak podłączyć ten regulator?

    Tak wygląda mój stary regulator:
    Jawa Robby, problem z regulatorem napięcia
    a tu schemat kabli:
    Jawa Robby, problem z regulatorem napięcia

    Potrzebuje tylko wyjaśnienia końcówek wtyczki tego nowego
    regulatora (na pierwszym zdjęciu) i powinno być chyba wszystko
    ok. Dziękuje i pozdrawiam.

    1 2
  • #2 29 Lip 2008 14:55
    jayupii
    Poziom 1  

    Witam.
    Nie wiem czy rozwiązałeś już problem z ładowaniem, jeżeli nie to mam podpowiedź jak się z tym uporać.
    Mianowicie spotkał mnie podobny problem po kupnie tegoż samego modelu motorowera. Brak ładowania i powolne siadanie napięcia. Żadne warsztaty naprawiające różnej maści skutery nie chciały się podjąć naprawy czy choćby diagnozy. W wyniku dalszych poszukiwań dotarłem do sklepu i servisu skuterów w Rybniku. Zadzwoniłem do nich i dzięki uprzejmości pewnego Pana, który był bardzo rozmowny i skłonny do pomocy wyjaśnił mi że to na 99% jest wina regulatora napięcia. Zaoferował że ma taki i bez problemu wysłał mi do domu za pobraniem. Po otrzymaniu przesyłki okazało się że jest on inny niż ten który miałem zamontowany w Jawce. Czyli dokładnie ta sama sytuacja co u Ciebie. Podłączyłem go ale tylko na chwilę, dosłownie po kilku minutach po odpaleniu - radiatora nie można było się dotknąć. Wypiąłem go i udałem się do kolegi elektronika z pomocą. I to był strzał w dziesiątkę. On pomierzył popatrzał i stwierdził.
    To nie jest regulator napięcia. To po prostu zwykły mostek Groetza. Miał taki zwykły mostek 35-cio amperowy jaki można kupić za 8-10 zeta w każdym sklepie z częściami elektronicznymi. Podpiąłem go tak jak mi podpowiedział i ładowanie jest jak należy za małą kaskę.
    Wspomniany regulator odesłałem i odzyskałem 65 złotych. Całe szczęście że z gościem wcześniej ustaliłem o możliwości zwrotu, na co sie zgodził.

    Pozdrawiam
    Jacek

    0
  • #3 29 Lip 2008 18:29
    konczak19
    Poziom 9  

    Bardzo dziękuje koledze za pomoc. Ja już prawie 4 miesiące się męczę z tym ładowaniem. U mnie pewien znajomy teraz opracował jeden system ładowania. Też mam podłączony mostek Groetza, ale dodatkowo do obniżenia napięcia podłączyliśmy regulator napięcia z poloneza. Ponieważ prądnica jaką daje motor, daje bardzo duże napięcie i prawdopodobnie spowoduje to zagotowanie akumulatorów. Sam mostek nie wystarczy

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo