Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hybrydowy system zasilania robotów terenowych

mi_ma 04 Cze 2008 09:01 4596 4
  • Hybrydowy system zasilania robotów terenowych

    Oto dosyć praktyczny projekt. System zasilana robotów terenowych składa się z silnika spalinowego będącego sercem małego źródła zasilania dla robotów pracujących w terenie. Wykorzystuje on samochodowy alternator połączony z małym silnikiem Hondy (GX35).

    Całość zawiera też trochę elektroniki mającej za zadanie zapewnić odpowiednią generację napięcia. Regulator pozwala ograniczyć prąd z alternatora, odpowiedni ładować akumulator, pozwala regulować ciąg silnika. Dzięki regulowaniu obrotów nie ma zagrożenia przeładowania akumulatora.

    Budowa takiego urządzenia wymaga doświadczenia w obróbce metalu, budowie urządzeń elektronicznych a także programowaniu mikrokontrolerów. Urządzenie przeznaczone jest do rpacy w terenie, nie należy testować go w domu (pamiętajmy o spalinach, które w zamkniętym pomieszczeniu mogą być groźne).

    Hybrydowy system zasilania robotów terenowychHybrydowy system zasilania robotów terenowychHybrydowy system zasilania robotów terenowych
    Hybrydowy system zasilania robotów terenowychHybrydowy system zasilania robotów terenowych

    Źródło http://forums.parallax.com/forums/default.aspx?f=21&m=151769

    Fajne! Ranking DIY
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
    O autorze
    mi_ma
    Tłumacz Redaktor
    Offline 
    DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM, KTÓRZY DO TEJ PORY PRZEKAZYWALI DAROWIZNY I 1% NA LECZENIE MOJEGO SYNKA
    Jeżeli chcesz wspomóc jego dalszą terapię i leczenie - zajrzyj do postu ze szczegółowym info: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2921845.html
    Specjalizuje się w: elektronika wojskowa
    mi_ma napisał 831 postów o ocenie 755, pomógł 0 razy. Mieszka w mieście Wrocław. Jest z nami od 2006 roku.
  • #2
    pitersan15
    Poziom 11  
    Witam
    Projekt praktyczny i ciekawy, zastanawiam się tylko w jakim celu budować regulator napięcia, skoro już w polonezach z 1993 roku montowano alternator z wbudowanym elektronicznym regulatorem napiecia. Może w USA jescze do tego nie doszli.
  • #3
    neo_dc
    Poziom 32  
    mi_ma napisał:
    Regulator pozwala ograniczyć prąd z alternatora, odpowiedni ładować akumulator, pozwala regulować ciąg silnika. Dzięki regulowaniu obrotów nie ma zagrożenia przeładowania akumulatora.



    Taką funkcję też miały... ?


    Jak dla mnie pomysłowe... zastanawia mnie czy tam wszystko jest takie tanie ? U nas tyle Alu to majątek...
  • #4
    satanistik
    Poziom 27  
    My mamy złomowiska , pordzewiałe rury i kątowniki ale damy radę ;-).

    Co do systemu regulacji ciągu to dobry pomysł bo można ograniczyć zużycie paliwa.

    A może by tak system hybrydowy - np silnik 3 fazowy sprzęgnięty z wałem silnika. silnik spalinowy odpalany by był tym 3 fazowym, a kiedy nie był by potrzebny robił by za alternator. Oczywiście mówię o silniku np z kserokopiarki z którego po przewinięciu i wymianie magnesów na neodymowe udało się wydusić 1000W.
  • #5
    Snikers
    Poziom 24  
    nie chce sie czepiac slowek ale nie jest to hybrydowy system zasilania, a poprostu generator pradu, czy jak kto woli wytwornica.

    regulator napiecia sterujacy obrotami silnika wydaje sie byc oczywistoscia w ukladzie ktorego jedynym zadaniem jest wytwarzanie pradu

    Dodano po 1 [minuty]:

    naped hybrydowy polega na dostarczeniu momentu obrotowego do kol z silnika spalinowego i/lub elektrycznego. tutaj mamy tylko silnik elektryczny jako naped

    Dodano po 55 [sekundy]:

    *lub/i - w senscie mozliwosci przelaczania miedzy napedami lub dzialaniem obu napedow na raz