Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Obrotomierz elektryczny - przeróbka na linkę

Kamilo16 04 Cze 2008 20:25 1849 8
  • #1 04 Cze 2008 20:25
    Kamilo16
    Poziom 16  

    Witam....... Mam w domu obrotomierz elektryczny zamiast na linkę i chce go podłączyć do ciągnika, lecz tam był na linkę i mam teraz problem....... moje pytanie jest następujące:
    -czy da się coś z tego zrobić?
    -można jakoś przerobić żeby zamiast linki był jakiś czujnik abym mógł podczepić ten obrotomierz?

    0 8
  • #2 04 Cze 2008 20:35
    Blicek
    Poziom 26  

    Jest tam pradnica czy alternator?
    Jak pradnica to wstaw alternator. Badziesz mial dwie korzysci naraz: lepsze ladowanie i gotowy sygnal do obrotomierza (pod warunkiem, ze obrotomierz bedzie z diesla)

    0
  • #3 04 Cze 2008 20:51
    Kamilo16
    Poziom 16  

    mam alternator od poloneza, a obrotomierz od łady

    0
  • #4 04 Cze 2008 21:11
    Blicek
    Poziom 26  

    Wyprowadz kabelek z jednego uzwojenia stojana (przed mostkiem), przez diode do obrotomierza.
    Silnik z traktora kreci chyba do okolo 3 tys, a wiec wskazowka ledwo sie podniesie na max obrotach (jak dobrze wyskalujesz) Musial bys zrobic nowy cyferblat (z 3 na koncu skali) aby wskazowka chodzila w calym zakresie. Potem musisz wyskalowac: np. przez zmiane kondensatora w filtrze (nie wiem jaki tam jest uklad w tym obrotomierzu)

    0
  • #5 04 Cze 2008 21:26
    Kamilo16
    Poziom 16  

    a jakoś prościej nie mozna?

    0
  • #6 04 Cze 2008 21:30
    Blicek
    Poziom 26  

    Mozesz tez zamontowac czujnik piezoelektryczny na przewodzie wysokiego cisnienia (z pompy do wtyskiwacza) i z niego podkradac sygnał. Metoda całkowicie bezinwazyjna :D

    0
  • #7 04 Cze 2008 21:32
    Kamilo16
    Poziom 16  

    a jakoś z tej linki?


    Regulamin pkt 11 wraz z podpunktami. Sprecyzuj temat! <Błażej>

    0
  • #8 04 Cze 2008 21:38
    Blicek
    Poziom 26  

    Najprosciej to chyba przez transoptor szczelinowy. Na wystajacej czesci linki zamontuj tarczke z dziurka i umiesc ja w transoptorze szczelinowym. Albo metalowy krazek i czujnik magnetoindukcyjny.
    Nie wiem w czym masz problem problem, zeby przylutowac jeden kabelek w alternatorze?

    0
  • #9 04 Cze 2008 22:35
    szymtro
    Poziom 30  

    Niestandardowe wyjście linki z napędu przy sprzegle - nie takie jak w autach bo dało by się założyć standardowy impulsator z taksometru czy opla.

    Najprościej to chyba gotowy czujnik indukcyjny (taki jak w automatyce) i wkręcić go tak aby widział impulsy z koła zębatego. Pytanie tylko którego bo na wieńcu koła zamachowego jest ich sporo i czujnik mógłby gubić impulsy (teoretycznie większość potrafi 1000Hz). Może ustawić tak aby widziały jakieś śruby montażowe na kole.

    Czujniki mają stanndardowo zasilanie 10..36V więc z 12V da radę - wyjście do wyboru albo podawanie plusa albo masy.
    Tanio nie będzie ale za to masz prawie odpowiednie IP do tego celu.

    0