Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Eturbo w wolnossacym co sadzicie?

mmlody86 06 Cze 2008 10:32 8560 22
  • #1 06 Cze 2008 10:32
    mmlody86
    Poziom 9  

    jak w temacie. co sadzicie o e turbo w wolnossacym, znalazlem pare postow na tym ofrum odnosnie tego tematu.
    kazdy twierdzi ze eturbo to lipa bo to bo tamto, szybko padaja silniczki itp.
    ale mozna to zrobic w taki sposob ze, owy silniczek moze sie wlaczyc w momecie nacisniecia przycisku. Wiem wiem ktos pisal ze jezeli owy silniczek bedzie wylaczony podczas jazdy to strasznie bedzie dlawil dolot powietrza, i tu moja cudowna mysl :).
    Mianowicie pomyslal moze ktos nad takim rozwiazaniem?

    Eturbo w wolnossacym co sadzicie?


    (zdjecie rysowane przezemnie i przedstawia moja mysl wylacznie czysto pogladowo :))

    a wiec moze wyjasnie:
    - gdy jedziemy sobie norlmalnie i dmuchawka nie chodzi, to silnik ciagnia sam powietrze ze zwyklego filtra powietrza, pod wplywem cisnienia klapka sie otwiera (cos jakby antystrzal LPG)
    - w momencie odpalnie dmuchawki, zaczyna zwiekszac sie cisnienie i powietrze lecy wylacznie z dmuchawki, wiec klapka sie zamyka bo nie ma oporow z normalnego filtra.
    to chyba tyle odnosnie mojej wizji.

    Powtarzam to tylko moje wymysly i prosze o wasza wypowiedz bo moze jak bede mial chwile to cos takiego wykombinuje, tylko nie wiem jakiego silniczka uzyc i kad wziasc odpowiedni wiatraczek.

    pozdrawiam

  • #2 06 Cze 2008 17:35
    Moulder
    Poziom 23  

    Wiatraczek możesz sobie wziąć z np. turbosprężarki łącznie z obudową sprężarki, do tego silniczek elektryczny o mocy rzędu 20kW (przy 12V jakieś 1600A), i prędkości obrotowej rzędu 120000-180000 obr/min (zależnie od posiadanego wiatraczka.

    To tak w skrócie żeby osiągnąć to co daje normalna turbosprężarka.

    Po za tym jazda bez filtra powietrza to zły pomysł, podobnie jak i ta klapka w dolocie.

    Żeby co kolwiek osiągnąć, w dolocie musiałbyś wytworzyć ciśnienie większe niż atmosferyczne minimalnie o jakieś 20kPa. Do tego potrzeba by silniczka rzędu 2kW (166A :D )

  • #3 06 Cze 2008 18:10
    mmlody86
    Poziom 9  

    a kto tu mowil o jezdzie bez filtra, jak na rysunku widac byly by 2 filtry powietrza (teoretycznie)
    a co do klapki to nie wiem czy to jest zly pomysl, skoro wiekszasc instalacji LPG jest zaopatrzona w taka klapke.

    Co do silniczkow to nie orientuje sie jaki bylby dobry

    ktos napisal na forum:

    "dlatego zakładając aktywny IC do wolnossącego silnika warto dołożyć elektryczne turbo - daje ok. 0,1-0,2 bara
    przyrost mocy - ok 20%, wzrost zużycia paliwa ok 5%
    (lekkie nadciśnienie powoduje że silnik nie zużywa mocy na ssanie, stąd czterokrotnie większy wzrost mocy w stosunku do zużycia paliwa)
    wielką zaletą takiej sprężarki jest wyrównanie chrakterystyki momentu obrotowego - silnik ciągnie równiutko od samego dołu

    sprężrki nie są specjalnie drogie - ok 100$-150$
    niestety również wymaga sporej mocy - prąd ok. 80A-90A "


    i to tez odnoscnie poboru pradu:

    "urządzenia Turbodyne dają 0,3-0,4 bara przy poborze prądu ok 100A (dla silnika do 1,5L)
    prąd 100A daje moc takiej sprężarki 1,2kW czyli ok. 1,5 KM
    sprawność układu silnik - alternator to ok. 30% czyli e-Turbo zjada nam 5KM

    nadciśninie rzędu 0,2 bara da wzrost mocy ok 20% (wliczając w to zanik strat wynikających z oporów ssania i tętnień układu dolotowego) "

    I jeszcze jedno nie wiem skad wziales te 20kPa skoro inni pisza ze zeby odczuc cokolwiek wystarczy 1-2kPa, wiec po jaki grom mi 20kPa, ja nie chcem przyrostu mocy 50%lub wiecej tylko chcem zrobic cos w stylu soft turbo :)

    I jeszcze jedno co napisales odnosnie osiagniecia wynikow jak w normalnym turbo --- jak wyzej napisalem jak chcem soft turbo jakies rozkminic :)

    pozdrawiam i czekam na dalsze wypowiedzi :)

  • #4 06 Cze 2008 23:23
    loodvis
    Poziom 14  

    to chyba jakieś żarty :D

    daj link do tego forum

  • #5 07 Cze 2008 00:33
    tplewa
    Poziom 38  

    :arrow: mmlody86

    Obudz sie ;) - idz do szkoly - poucz sie troche...

    A nastepnie policz bilans energetyczny dla twojego wynalazku.
    Jak by cos takiego bylo realne to ludzie scigajacy sie profesjonalnie takie wynalazki zakladali. Niestety nawet ludzie tuningujacy auta hobbystycznie nie robia takich wynalazkow bo to nie ma sensu.

    Przytaczasz poprostu marketingowe teksty wymyslone po to aby nabic ludzi w butelke i sie tym jarasz ;)

    Proponuje jeszcze wydech +10%, czip rezystor +20%, filtr powietrza +10% i twoje turbo +20%

    lol wychodzi przyrost mocy na poziomie 60%... he he

    Inna kwestja to to aktywne IC ;) nie wiem dokladnie o co chodzi ale cos czuje ze pomysl podobny.

    Takie szalone plany byly u mnie na forum:

    http://forum.turbokillers.com/tematy11/intercooler-nowe-chodzenie-ogniwa-peltiera-vt6105.htm

    Warto poczytac...


    Jak chcesz soft turbo to szukasz malej turbinki, dorabiasz kolektor wydechowy, robisz nowy dolot i smigasz...

    Uwierz mi jak bylem mlody tez miewalem rozne szalone pomysly :) Jednak zycie je szybko zweryfikowalo. Niestety podnoszenie mocy silnika nie jest tak prosta sprawa jak to sie wiekszosci wydaje, a to opinia po kilkunastu latach zajmowania sie tuningiem wlasnych aut.

  • #6 07 Cze 2008 11:05
    mmlody86
    Poziom 9  

    ten post byl czystopogladowy wiec nie wyrzucajcie mi tu ze ja to taki i nie taki o jakichs cipach o 5zl itp, zalezalo mi tylko na tym zey ktos powiedzial cos na ten temat, czy dalobysie cos takiego zrobicz czy nie. to chyba tyle dziekuje za wypowiedzi

    Dodano po 1 [minuty]:

    loodvis napisał:
    to chyba jakieś żarty :D

    daj link do tego forum



    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...t=eturbo&sid=1426352f31d05c9be5a4999b5e19bc8f

    prosze bardzo i to na tym forum

    pozdrawiam i milego czytania

  • #7 07 Cze 2008 11:21
    tplewa
    Poziom 38  

    Dalo by sie jak bys zdobyl odpowiednio duzy silnik i dodal alternator.
    Jednak silnik taki bedzie duzy, wymagac bedzie dobrego chlodzenia itp. itd.

    Takimi zabawkami co sa za 100 pare $ to sobie mozna materac pompowac :)

    llabor-a akurat znam i jest dobrym fizykiem, ale ogladalem takie eturbo za 100$ i jest to poprostu badziewie...

    Jednym slowem nie ma sensu, lepiej i taniej wychodzi zwykla turbina.

  • #8 07 Cze 2008 12:11
    mmlody86
    Poziom 9  

    ale co do normalnego turbo to trzeba duzo modyfikacji przeprowadzac : kute tloki nowe wtryski itp itd, no chyba ze dorwac turbinke jakas mala i ustawic ja na sof turbo czyli zeby pompowala jakies 0,3-0,5 bara to nie wymagaloby wymiany podzespolow, zastanawiam sie czy jakies turbo od TD niewielkie podeszloby do benzyniaka i jak to sie ma do ustawiena kompa co trzeba pozmieniac itp. Z koleii takie turbo to kolejne koszta! :( myslalem tez o jakims kompresorze napedzanym na pasek, ale sie na tym nie znam wiec odpuszcze sobie i raczej zaspokoje sie swoja moca silnika jaka jest.
    pozdrawiam

  • #9 07 Cze 2008 17:20
    tplewa
    Poziom 38  

    Nikt nie powiedzial ze turbo to prosta sprawa choc 0.5bar-a trudno juz chyba nazywac soft turbo :)

    Koncepcji zalozenia turbiny bez wymiany reszty gratow jest w scieci wiele, tak samo wymiana wtryskow itp. jest sprawa wzgledna. Jednak bez strojenia najczesciej sie nie obedzie.

    Trzeba znalezc mala turbinke oraz odpowiedni westgate ktory utrzyma nam odpowiedno niskie cisnienie.

    W kompresor tez mozna sie pobawic i prawde mowiac jest to prostsza modyfikacja (od strony mechanicznej) niz zakladanie turbo.

    Co do cen i stopnia komlikacji - zawsze bylo wiadomo ze tuning nie jest tani. Kwestja na ile nasze zdolnosci manualne oraz "zdolnosc" wykorzystania czesci uzywanych z innych aut pozwoli nam te koszty zmniejszyc.

    Powiem ci jedno to w pewnym momencie zaczyna stawac sie grozne ;) znam wiele osob ktore zaciagaja spore kredyty na modyfikacje auta :)
    Jak by mozna bylo tanio i przyjemnie zapewne by tego nie robili...

  • #10 08 Cze 2008 17:59
    mmlody86
    Poziom 9  

    Mam jeszcze jedo pytanko do was.
    nie wiecie moze jakie sa orginalne tloki w HONDZIE civic 1.6 Vtec (B16A2)
    czy sa one kute czy nie?

  • #11 08 Cze 2008 18:06
    tplewa
    Poziom 38  

    mmlody86 napisał:
    Mam jeszcze jedo pytanko do was.
    nie wiecie moze jakie sa orginalne tloki w HONDZIE civic 1.6 Vtec (B16A2)
    czy sa one kute czy nie?


    Jesli ci chodzi o kute tloki stosowane w sporcie to nie. Zreszta od samych tlokow zazwyczaj wazniejsze sa korbowody ktore potrafia przeniesc wiekszy moment obrotowy.

    W sumie polecam poczytac np. to forum - mozna sie sporo dowiedziec o tuningu: http://www.streetracing.pl/forum/index.php

  • #13 08 Cze 2008 21:34
    tplewa
    Poziom 38  

    ten kit to badziewiasta chinszczyzna... turbina to szmelc jedyne co sie z niego nadaje to FIMC, kolektor i rury... ale to mozna sciagnac z chin za duzo mniejsza kase.

  • #14 08 Cze 2008 22:42
    mmlody86
    Poziom 9  

    oka to powiedz mi jak niby sciagnac cos z chin albo japoni? pochodzilem troche po stronach aukcyjnych i co zobaczylem? same krzaki i zero zrozumienia :)
    pozdrawiam

  • #15 08 Cze 2008 22:55
    tplewa
    Poziom 38  

    pisze sie e-mail do danej firmy :) najlepiej po angielsku. W sumie nie ma problemow bo duzo osob sciaga sprzet z chin i sprzedaje. Kumpel chyba dalej sie w to bawi (wlasni FMIC itp.).

    Poczytaj najlepiej tematy na SR, dowiwsz sie co mozna zrobic z tym silnikiem - tam samo mozna sie dowiedziec co i gdzie kupic.

  • #16 05 Lip 2008 23:32
    dziadek-nfc
    Poziom 11  

    mmlody86 napisał:
    co sadzicie o e turbo w wolnossacym


    drogi gips.
    zacznij tankowac dobre paliwko -jakis V-power albo podobne. To najlepszy tuning dla wolnossacych silnikow.

    tych silnikow sie nie uturbia/euturbie/softturbia itp., bo jak to sie mowi ... z pustego to i Salomon nie naleje.

    ps.: masz gaz ?

    ps2. : klapki i silniczki w dolocie to niezbyt dobry pomysl. pomysl co by bylo gdyby cos sie urwalo i wpadlo do silnika :|

  • #17 18 Sie 2008 14:13
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 18 Sie 2008 19:22
    gondoljerzy
    Poziom 23  

    Pomijając aspekty bilansu energetycznego, dmuchawa od malucha jest niskociśnieniowa, jej zadanie to dostarczyć dużo powietrza pod niskim ciśnieniem. Zupełnie się nie nadaje do zwiększania mocy silnika.

  • #19 18 Sie 2008 20:28
    Moulder
    Poziom 23  

    Dokładnie. Chcesz mocy to musi być ciśnienie. Po za tym tak jak to narysowałeś na "schemacie", gwarantuję że przy silniku z przepływomierzem powietrza nastąpi drastyczny spadek mocy, przejście w tryb awaryjny etc.

    O co chodzi z tymi nazwami "Viper V6", "Matiz 2.0l" ?

  • #20 26 Sie 2008 13:43
    ALexpla
    Poziom 15  

    Witam. Mam 16 lat i interesuje sie motoryzacją , głownie stroną mechaniczną ,i mam pytanie. Czy w silniku 4 suwowym gaźnikowym (bez wtrysku) moze byc turbo ? Coś tam słyszałem że ludzie montują w takich silnikach , ale według mnie to jak będzie powietrze pod ciśnieniem wchodzące do gaźnika to będzie wydmuchiwac paliwo z gaźnika ? Jeżeli sie myle to prosze o wytlumaczenie zasady działania. Pozdro

  • #21 26 Sie 2008 19:07
    siewcu
    Poziom 34  

    Może być turbo w silniku gaźnikowym, tylko trzeba umieć to wyregulować. No i spalanie będzie dużo większe...
    pozdr.

  • #22 07 Wrz 2008 17:06
    pawelek_be
    Poziom 16  

    a moze byc 2 gen. lpg z turbo?? przeciez to ta sama zasda dzialania co gaznik... :) tak jak kolega siewcu pisal, trzeba tylko umiec to wyregulowac... inne pytanie czy jest sens...

  • #23 07 Wrz 2008 21:40
    Art.B
    Specjalista Automatyk

    Jeśli chodzi o montaż turbo w silniku gaźnikowym to są dwie możliwości:
    -gaźnik w strefie podciśnienia (przed sprężarką)
    -gaźnik w strefie nadciśnienia (za sprężarką)
    Rozwiązanie drugie jest częstsze, a jeśli występuje IC to jedyne.
    Gaźnik jest w nim po prostu uszczelniony (uszczelki muszą wytrzymać ciśnienie doładowania), a paliwo podawane jest przez regulator ciśnienia z określonym stałym nadciśnieniem względem ciśnienia w przewodzie dolotowym. Najczęściej stosowana jest elektryczna pompa paliwa. Oczywiście przekroje dysz jak i nastawy różnią się od wolnossącej wersji.
    Regulacja gaźnika po takiej przeróbce (na turbo) do łatwych nie należy. W warunkach przeciętnego warsztatu prawidłowa regulacja (dobór dysz...) jest moim zdaniem praktycznie niewykonalna. Dużo prościej już sprawa wygląda z LPG II gen. Parownik z kompensacją na drugim stopniu i lata bez większych problemów.