Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 4 -moduł komfortu a wystrzelone poduszki powietrzne

06 Cze 2008 14:56 5004 11
  • Poziom 18  
    Witam posiadam golfa 4 2001r po wypadku wystrzelone poduszki powietrzne i mam pytanie ponieważ ogólnie wiadomo iż sterownik SRS w trakcie odpalania poduszek wysyła sygnał do modułu komfortu o otwarciu drzwi czy prawdą jest że tenże moduł komfortu zapisuje tą sytuacje jako błąd ? Czy taka sytuacja jest wogóle do zczytania z komfortu ? Za wypowiedzi dziękuję
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Tak, jest zapisywany błąd "opened via/due Crash signal". Jest to normalny błąd, który się kasuje.
  • Poziom 18  
    Czyli wynika z tego że komfort taki błąd zapisuje ale mój problem polega na tym że mam te auto rozbite ubezpieczyciel przysłał niby specjalistę który podłączył się laptopem i stwierdził że wszystko jest ok oprócz tego że komfort nie zarejestrował tego błędu opened via/due Crash signal co kolega podaje. Dlatego pytam kolegów czy komfort zawsze taką sytuację zarejestruje jako błąd czy spotkaliście się że nie zapisał błędu.
  • Poziom 35  
    Wszystko zależy od wypadku jeśli w trakcie kolizji uległ uszkodzeniu akumulator to moduł komfortu może nie zapisać tego zdarzenia. Poza tym ekspertyzę to może wystawić tylko serwis VW ich fachowiec musi mieć certyfikat i uprawnienia VW. Różnica jest taka że w sądzie jego słowa przeciw orzeczeniu czy ekspertyzie serwisu VW nie mają znaczenia. Poza tym jakim sprzętem on wykonał ekspertyzę VAS-em ? jeśli nie może to sobie wsadzić w 4 literki . Jedynym wiarygodnym programem diagnostycznym mającym aprobatę producenta jest VAS.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Ekspertyzę może wykonać każdy, kto ma papiery rzeczoznawcy samochodowego.
    I nie musi używać VAS-a.
  • Poziom 18  
    Ekspertyzę facet wykonał VAG-iem temat rzuciłem na forum ponieważ rozmawiałem z fachowcem którego zakład zajmuje się tylko poduszkami powietrznymi czyli naprawia systemy SRS uruchamia te systemy po wypadkach itd. i on twierdzi że twierdzenia tego fachowca z ubezpieczalni to lipa ponieważ on w golfie audi 2000 r wzwyż nie spotkał jeszcze aby komfort zanotował taki błąd kiedyś spotkał w audi A4 z pierwszych modeli dlatego postanowiłem wrzucić ten temat i dowiedzieć się coś więcej czy mam się podjąć "walki" z ubezpieczycielem . Co radzicie ?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    No ale co z tego wynika?
    Dlaczego chcesz "walczyć"?
  • Poziom 22  
    W golfie nie zapisuje tego błędu, jeszcze nigdy się z tym nie spotkałem , to nie np. sprinter gdzie blokuje centralny.
  • Poziom 18  
    firma ubezpieczeniowa nie chce uznać poduszek na podstawie opinii tego fachowca który nie stwierdził błedu w komforcie i nie jest dla nich istotne że w sterowniku wystąpił błąd crash date poprostu stwierdzili że jak nie ma błędu w komforcie to chyba sam sobie pomontowałem wystrzelone poduszki i zużyty serownik a następnie rozbiłem samochód
  • Poziom 22  
    W takim przypadku powołać swojego rzeczoznawce, lub do ASO, w komforcie na pewno nie będzie zapisane. Sterownika nie idzie tak sobie włożyć z innego samochodu.
  • Poziom 18  
    W takim przypadku już wszystko wiem jutro dzwonię po rzeczoznawcę wszystkim za porady i wypowiedzi dziękuję