Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

świeca plomieniowa Transit

ladamaniac 13 Lut 2010 17:42 35206 44
  • #31 13 Lut 2010 17:42
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Jak przesadzisz z samostartem to rozwalisz głowicę.

  • Metal Work Pneumatic
  • #32 25 Sty 2011 13:13
    webig
    Poziom 10  

    Bądźcie ostrożni z samostartem przy bezpośrednim wtrysku, bo pokrzywicie korby.

  • #33 19 Sty 2012 22:45
    sp7vtt
    Poziom 12  

    Witam, - a jaką oporność powinna mieć świeca płomieniowa?

  • #34 20 Sty 2012 00:06
    maras52
    Poziom 14  

    Ja wam powiem tylko jedno. Jak wam ten cały sterownik i układ płomieniowy działa to dbajcie o to. Ostatnio musiałem kumplowi kombinować w Tranku :
    -elektronika zgon
    -zaworek paliwa zgon
    -siłownik "wzbogacacza" zgon
    Dobrze że płomieniówka działała choć zasmolona była nieludzko, ale tak to jest jak nikt o to nie dba od (chyba) nowości...

    Pojechałem do sklepu z zapytanie o te śmieci i pytając skończyłem na zaworku (na zamówienie 600zł).
    W końcu wyszło że zrobiłem "ssanie" na linkę, elektrozawór odcinający benzynę (w LPG) i układ na NE556.
    Efekt pali od kopa.

  • #35 20 Sty 2012 08:18
    sp7vtt
    Poziom 12  

    Witam ponownie. Wczoraj zadałem pytanie o oporność świecy płomieniowej. U mnie ma powyżej 1600 Ω i jestem pewien ze jest uszkodzona. Dzisiaj ją wykręcę i sprawdzę. Spodziewam się ze dobra świece płomieniowa powinna mieć kilka Ω oporności .

  • Metal Work Pneumatic
  • #36 20 Sty 2012 08:24
    viper555
    spec od auto-elektro

    Raczej źle zmierzyłeś to spirala więc albo ma przejście albo przerwę . P

  • #37 20 Sty 2012 08:47
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Tak masz rację Spirala powinna mieć kilka Ohm, oczywiście że mogło być 1600 Ohm, jakiś nagar syfy na uszkodzonej spirali i tak będzie.

  • #38 20 Sty 2012 09:08
    maras52
    Poziom 14  

    Nie wiem kiedy Tranek zaś przyjedzie (miał być wczoraj na olej) ale jak do tego czasu nie dostaniesz odpowiedzi to zmierzę ;)

  • #39 20 Sty 2012 21:14
    sp7vtt
    Poziom 12  

    Kolego viper555 ( spec auto-elektro ) Właśnie świeca ma 1600Ω w moim przypadku. Jest uszkodzona. Przerwany obwód spirali grzejnej oblepiony zwęglonymi spalinami w mazi oleju napędowego dają właśnie taka oporność, a równie dobrze może być całkiem inna. Prawidłowa opornośc powinna być rzędu kilku Ω. Zastanawiam się teraz jak naprawić tę świecę. Na samym brzegu istnieje bowiem miejsce gdzie była zgrzana i stanowiła połączenie, a teraz powstała tam przerwa. Czy ktoś z kolegów naprawił taką świece? i jak zapewnić trwałe połączenie?

  • #40 21 Sty 2012 08:32
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Oryginalnie było zgrzewane, domowym sposobem to chyba tylko migomatem, jeśli masz wprawę to za którymś razem powinno się udać, ale to taka partyzantka, bo świec się nie naprawia.

  • #41 21 Sty 2012 11:29
    viper555
    spec od auto-elektro

    sp7vtt napisał:
    Kolego viper555 ( spec auto-elektro ) Właśnie świeca ma 1600Ω w moim przypadku. Jest uszkodzona. Przerwany obwód spirali grzejnej oblepiony zwęglonymi spalinami w mazi oleju napędowego dają właśnie taka oporność, a równie dobrze może być całkiem inna. Prawidłowa opornośc powinna być rzędu kilku Ω. Zastanawiam się teraz jak naprawić tę świecę. Na samym brzegu istnieje bowiem miejsce gdzie była zgrzana i stanowiła połączenie, a teraz powstała tam przerwa. Czy ktoś z kolegów naprawił taką świece? i jak zapewnić trwałe połączenie?


    Pozostawię tę ironię bez komentarza w dziale elektryka i elektronika.P

  • #42 22 Sty 2012 19:34
    sp7vtt
    Poziom 12  

    Sawek 101 witaj! a wiesz ? to jest impuls abym zrobił małą zgrzewarkę bo jakiś rok temu dostałem transformator o mocy 1,2 KW ze sprawnym uzwojeniem sieciowym. Samo zgrzanie banalnie proste i w miejscu dostępnym. Puki co odpalam starym sposobem na dezo z czerwoną zakrywką :)

  • #43 23 Sty 2012 10:37
    maras52
    Poziom 14  

    Cytat:
    Puki co odpalam starym sposobem na dezo z czerwoną zakrywką


    A spróbuj samo "ssanie" ta wajcha przy pompie, pod cięgnem gazu.

  • #44 24 Lut 2012 18:14
    picaro12
    Poziom 2  

    Witam, podepnę się pod temat gdyż jest mniej więcej o tym czego dotyczy moje pytanie, mianowicie chciałbym zamontować świecę płomieniową do ciągnika w którym turbina, czy nie będzie to zagrażało żywotności turbiny, gdyż chcę założyć świecę w kolektor metalowy przed turbiną a za filtrem powietrza. Dziękuję z góry za odpowiedzi.
    Nowicjusz

  • #45 24 Lut 2012 18:36
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    maras52 napisał:
    Ja wam powiem tylko jedno. Jak wam ten cały sterownik i układ płomieniowy działa to dbajcie o to. Ostatnio musiałem kumplowi kombinować w Tranku :
    -elektronika zgon
    -zaworek paliwa zgon
    -siłownik "wzbogacacza" zgon
    Dobrze że płomieniówka działała choć zasmolona była nieludzko, ale tak to jest jak nikt o to nie dba od (chyba) nowości...

    Pojechałem do sklepu z zapytanie o te śmieci i pytając skończyłem na zaworku (na zamówienie 600zł).
    W końcu wyszło że zrobiłem "ssanie" na linkę, elektrozawór odcinający benzynę (w LPG) i układ na NE556.
    Efekt pali od kopa.
    SAWEK101 napisał:
    Tak masz rację Spirala powinna mieć kilka Ohm,

    Świece były różne w Transitach - do 1995 roku 25A, potem 40A. Oporności więc malutkie - rzędu 0.3-0,5 ohma. Świece markowe to koszt rzędu 80-150zł http://ford.sklep.pl/pl,category,96453,silnik,zaplon,i,rozruch.html

    Fatalne jest umiejscowienie modułu sterującego (były trzy różne z różną ilością styków) na nadkolu pod aku, dostaje mnóstwo ciepłej solanki, a napięcie zasilające jest non stop bezpośrednio z aku. W efekcie elektrokorozja na 100%.
    Układ grzeje świecę nawet do pół minuty, mimo że lampka gaśnie - ale niższym napięciem przez opornik, bo świeca ma nominalne napięcie 8,6V. Ale można zamontować prosty przycisk w kabinie - grzać przed odpaleniem 5 sek, jak odpali puszczamy i już... Za długo nie - bo padnie świeca przy długim zasilaniu 12V.

    świeca plomieniowa Transit

    Co do siłownika "wzbogacacza" - przesunięcie dźwigni przyspiesza wtrysk i podnosi nieco wolne obroty. Po 1995 roku stosowano pompy Boscha z wewnętrznym mechanizmem.
    Jeżeli jest dobre ciśnienie sprężania (powyżej 30 barów), to Transit 2,5D pali na mrozie po nocy nawet bez świecy i bez przyspieszacza wtrysku nawet przy -15 stopniach - ale musi być szybko zakręcony...
    webig napisał:
    Bądźcie ostrożni z samostartem przy bezpośrednim wtrysku, bo pokrzywicie korby.
    W Transicie 2,5D lecą panewki korbowodowe (wykruszają się) od samostartu...