Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

świeca plomieniowa Transit

31 Sty 2004 09:24 35764 44
  • Poziom 38  
    Gość sprowadził sobie z Francji Forda Transita i po paru dniach mrozu okazało się że to chyba wersja afrykańska :D :D bo nie ma świec żarowych, ani nawet miejsca na nie. Jest za to otwór w kolektorze na świecę płomieniową. Czy ktoś ma schemat jak to podłączyć, i ewentualnie orientuje się ile będą kosztować części - świeca, zawór do paliwa, sterownik, czujnik temperatury - bo jestem zielony w tym temacie
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 16  
    Srawdż najpierw czy jest wyjście dodatkowe do paliwa z pompy ,bo paliwo podawane na świecę jest z pompy paliwowej .Bo możesz kupić części i nici z tego.Schemat elektryczny jest prosty.Paliwo podawane jest w tym czasie gdy kręci rozrusznik i otwiera się zawór elektryczny i paliwo wtyskiwane jest na świecę .
  • Spec od samochodów
    Podstawowa sprawa sprawdź wymiary przyłączeniowe świecy. W PRL byly stosowane świece płomieniowe w Starze. Komplet wraz ze sterownikiem elektrozaworem i świecą możesz dobrać z katalogu BERU, Bosch ma je teź w swojej ofercie. Najtańsze rozwiazanie to świeca płomieniowa od ciągnika MTZ82 i także Pronar.W takim wypadku wystarczy przycisk, rezystor0.06Ohm i zbiorniczek z paliwem na pewnej wysokosci, z praktyki wiem ,że pracowały dobrze bez paliwa
  • IGE-XAOIGE-XAO

  • Poziom 27  
    Tak jak diag napisał udaj sie na składnicę rolniczą, świeca płomieniowa do MF kosztuje zalezy gdzie od 23 do 27 zł. Sprawdz jaki gwint masz w kolektorze.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 30  
    Co do świec płomieniowych to sam rezystor nie wystarczy. W oryginalnym układzie jest coś ala dławik. W momencie przekręcenia kluczyka w jedną pozycję następuje grzanie świecy a jak się przekręci na rozrusznik to następuje przerwa podgrzewania i wyzwalana jest iskra na świecy. Tak działa podgrzewanie w MTZ i pewnie w starze (uwaga jest tam zbiorniczek na benzynę nie na olej napędowy).
  • Poziom 12  
    w transicie jest cały układ elektroniczny odpowiedzialny za uruchamianie kopciucha. jego główny element to czujnik temp. układ ten zaczyna działać dopiero w temp. otoczenia poniżej -10st.ja oszukałem ten układ i zastosowałem dwa przełączniki od ciągnika . jeden -taki od rozrusznika daje prąd z aku . na świece a drugi otwiera fabryczny elektrozawór połączony z filtrem paliwa (fabryczna instalacja) i otwiera dopływ paliwa do świecy.muszę pamiętać aby przed zgaszeniem silnika na noc otworzyć na chwilę elektrozawór aby rano paliwo było jak najbliżej świecy. czas trzymania zasilania świecy trzeba wyczuć -aby paliwo się zapaliło i aby świeca się nie spaliła. tak na marginesie walkę z odpalaniem transita zaczełem od zmiany aku. na 100 i od remontu rozrusznika .jak na razie (-8st.) używanie kopciucha niebyło konoeczne.


    Przepraszam za błędy .W tym jestem dobry .:sm21:
  • Poziom 17  
    Teść ma transita i od trzech lat to z pięć razy widziałem żeby się kontrolka od świec załączyła (rano jak był wielki mróz) a i tak nie zdążyłyby się nagrzać a już chodził :) tak, że twierdze, że te silniki są mrozoodporne.
    PS podobne świece miał podziwy kamaz.
  • Poziom 11  
    Mam transita 2,5D z 88r. od 10 lat. Nigdy niezauważyłem, żeby świeca płomieniowa działała w moim samochodzie (niekiedy jak było -25st. to mrugała chwilę kontrolka taka żółta, ala ssanie w benzyniakach). Jak to jest? Ona się włącza automatycznie? przy jakiej temperaturze? gdzie jest czujnik temperatury umieszczony co ma wpływ na jej działanie? Bo mam problem, gdyż samochód mi niechce zabardzo palić poniżej -0, -5 st. C. Akumulator nowy.
  • Poziom 16  
    Masz rację! kumpel ma takiego forda z padniętą elektroniką do świecy i jeszcze się nie zdarzyło żeby nie odpalił. Z tego co wiem włancza się dopiero przy -15 a największy problem przy odpalaniu stanowi temperaturowy regulator obrotów i wyprzedzenia wtrysku (bańka z wychodzącą linką i przewodem elektrycznym ) A jakbyście zobaczyli to auto to nikt by nie uwierzył że to jeździ!!!!!!!!

    Dodano po 2 [minuty]:

    Aha nie ma świec żarowych bo nigdy nie było!! to jest silnik z bezpośrednim wtryskiem i komorą w tłoku jak andoria!!
  • Poziom 11  
    Wszystkie "bezpośredniaki" mają płaską głowicę i otwór w tłoku. Wymieniałem uszczelkę pod głowicą, to widziałem w transicie. A gdzie ten temperaturowy regulator obrotów i wyprzedzenia wtrysku (bańka z wychodzącą linką i przewodem elektrycznym )czujnik jest obrotów to niekumam gdzie to może być, oświećcie mnie. Pasuje mi żeby ta świeca płomieniowa zapalała mi się jakoś w granicach -5 st. :)
  • Poziom 16  
    Zamocowany jest na pompie koło linki gazu przewód połączony jest do zapłonu(w środku jest grzałka i po zapłonie ogrzewa masę w środku powodując ruch cięgna i obniżając obroty) świeca ma sterownik na prawym błotniku(chodliwy towar) z wbudowanym termistorem. pompa paliwa membranowa prawa strona silnika + akumulator ciśnienia utrzymują stałe ciśnienie w przewodach rozruchowych elektrozawór uruchamia świecę i to wszystko jak twój nie pali przy -5 to niedobrze sprawdż silnik i pompę wtr. one palą przy -20 bez świecy!!!
  • Poziom 11  
    kredka74 napisał:
    Zamocowany jest na pompie koło linki gazu przewód połączony jest do zapłonu(w środku jest grzałka i po zapłonie ogrzewa masę w środku powodując ruch cięgna i obniżając obroty) świeca ma sterownik na prawym błotniku(chodliwy towar) z wbudowanym termistorem. pompa paliwa membranowa prawa strona silnika + akumulator ciśnienia utrzymują stałe ciśnienie w przewodach rozruchowych elektrozawór uruchamia świecę i to wszystko jak twój nie pali przy -5 to niedobrze sprawdż silnik i pompę wtr. one palą przy -20 bez świecy!!!

    Wtryskiwacze zakładałem nowe rok temu. Akumulator nowy. Jak kręcę rano, to czasami trzeba ze 3 razy po 10s pokręcić żeby odpalił w temp. ok -5. Ja mam pompę Lucas, nie Bosch.Tych pierdół w postaci: "koło linki gazu przewód połączony jest do zapłonu(w środku jest grzałka i po zapłonie ogrzewa masę w środku powodując ruch cięgna i obniżając obroty)", nie mam czegoś takiego przy pompie. Jest tylko oddzielny czujnik temp. (koło termostatu) połączony linką z dzwignią pompy, inną niż dzwignia gazu (tzw. ssanie). Jedyny element na pompie z przewodem to elektozawór zapłonu. Czy to jest jakiś inny model? (wersja afrykańska?) :)
  • Poziom 16  
    no to wporzo sprawdź czy ten regulator wyprzedzenia wtrysku działa i ewent. wyreguluj linke to prawie to samo tylko nie dodaje gazu!

    Dodano po 4 [minuty]:

    Aha to że masz nowe wtryski to nie koniec. pompa może nie trzymać ciśnienia po zgaszeniu silnuika(zaworki zwrotne) i wtety musisz troche pokręcić. pytanie czy jak jest ciepło to pali na rys czy też troche kręcisz?
  • Poziom 11  
    kredka74 napisał:
    no to wporzo sprawdź czy ten regulator wyprzedzenia wtrysku działa i ewent. wyreguluj linke to prawie to samo tylko nie dodaje gazu!

    Dodano po 4 [minuty]:

    Aha to że masz nowe wtryski to nie koniec. pompa może nie trzymać ciśnienia po zgaszeniu silnuika(zaworki zwrotne) i wtety musisz troche pokręcić. pytanie czy jak jest ciepło to pali na rys czy też troche kręcisz?


    Jak jest gorący, ciepły, >=0, pali na dyk, od pierwszego wtryśnięcia :) (sam się rwie do pracy). Ten regulator wyprzedzenia działa wporządku, wyregulowałem go już dawno, na chłopski rozum, tzn. na gorącym silniku (60km mojej trasy) linka ma być (i tak się wcześniej wyłącza, po jakieś 5 km drogi), a zatem i dźwignia na pompie całkowicie popuszczona (to moja teoria :) ), jednak linka jest jakby wtedy z delikatnym luzem tylko. Jak jest wyziębiony (względnie ten czujnik zimny) dźwignia się podnosi, ciągniona za linkę. Chyba dobrze zrobiłem?? Ewentualnie jaka jest prawidłowa procedura regulacji tej linki (ssania)?
  • Poziom 16  
    Powinno być dobrze mniej więcej zakres ruchu widać na dźwigni przy pompie zimna pompa może mieć mniejsze ciśnienie, masz zły statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku (zmiana dżwigni powinna wywoływać reakcję silnika, sprawdż to przy odpal. daj tą dźwignię na max ) odpisz jak ruszy!!
  • Poziom 11  
    No dziś rano było -18st., u mnie w garażu gdzie transit +3st. Silnik był zimny, tz. 3st. więc dźwignia była podniesiona (ten konik), zapalił silnik po może 5 sekundach kręcenia. Dziwi mnie dlaczego na zimnym silniku przykapca na biało chwile? Jak dobrze wyregulować wyprzedzenie wtrysku na pompie (3 śrubki)? Orginalne ustawienie miałem ustawione, ale niewiem czy po tych nowych wtryskach trzeba ustawiać wyprzedzenie pompy inaczej, specjalnie dla nich, być może tak, niewiem. Jakieś sugestie?
  • Poziom 16  
    na twoim miejscu sprawdziłbym ciśnienie silnika jak jest dobre to bym zawiózł pompę do warsztatu niech ją sprawdzą zwłaszcza zaworki zwrotne musisz długo kręcić bo może pompa musi dobić ciśnienia?!
  • Poziom 1  
    odkręciłem świece plomieniową w Transicie, świeca dostaje rope i dymi - czy powinna dawać płomień ??? jak nazwa mówi świeca płomieniowa. Co ewentualnie może powodować brak płomienia proszę o szybką odpowiedź
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wprawdzie założyłem nowy temat ale pozwolę się przyłączyć z pytaniem. Potrzebuję zainstalować świecę płomieniową w silniku sw400. Czy jest to możliwe i w którym miejscu to się montuje? (tu akuratnie jestem laikiem)
  • Poziom 16  
    ale sw 400 ma chyba komore wirową i zwykłe świece żarowe!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Silnik który pracuje w naszej koparce jest palony na zimno. Różni się też troche osprzętem. Przynajmniej tak twierdzi mechanik. Będę się musiał sam wdrapać i sprawdzić. Może otwory są zaślepione. a jeżeli zdecyduję się na montaż świecy płomieniowej, to w którym miejscu należy to zrobić?
  • Poziom 16  
    Myślę że jeżeli silnik nie miał żadnych swiec to będzie bezpośredniak. Wczoraj kumpel zapalał fadrome ł200 z tym silnikiem po 3mies. i przy-15s zapalił do strzału!! ku mojemu zdumieniu oczywiście. Myślę że zakładanie świecy płomieniowej to zbędny wydatek lepiej dać mu "poczytać" gazetę przy wlocie, jak są problemy z zapaleniem. Problemy twoje świadczą pewnie o złym stanie silnika lub wtrysku!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Silnik jest właśnie wymieniony. Na jakiś użytek ale po remoncie. Stary nagle rozerwało. Ja wolałbym jednak dołożyc jakiś wspomagacz, bo w tym przypadku dostęp jest utrudniony, za każdym razem trzeba otwierać pokrywy i skakać po koparce. A świeca chyba nie jaet taka okrutnie droga. Sterowanie moge dorobić sam albo wyjąć z jakiejś ciężarówki. Gdybyś miał jakies materiały na ten temat, to byłbym wdzięczny
  • Poziom 16  
    W zasadzie chyba ten remont był naciagany! kopara musi palić na rysa!! Co to za mechanicy robili! paproki!!! Jeżeli chcesz moge ci pomoc przez neta. zasada dziłania jest prosta przed zapaleniem świeca zarowa rozgrzewa się do czerwoności i na nią trafia strumień ropy który się zapala i mamy płomień przez pewien czas potrzebny do uzyskania stabilnej pracy silnika! Swiece montuje się w kolektorze dolotowym z dala od łączników gumowych.Ciśnienie musi być skumulowane przed zgaszeniem silnika w tzw, akumulatorze ciśnienia(membranowa pompa+zasobnik ciśnienia)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Co do tego remontu to nie będę się może wypowiadał. Oduczam się przeklinać :)
    Czyli problem rozwiązałby nawet chyba silniczek od spryskiwacza i odpowiednia dysza. Na razie czekam na końcowe regulacje i wtedy zobaczę czy będę się za to zabierać. Dzięki.
    Ps. A gdzie zniknął: pomógł?
  • Poziom 26  
    Do Błazeja

    W Twoim przypadku, to tak jak pisali wyżej, tylko polska świeca płomieniowa z traktora, kupiona w Agromie za grosze.
    Montujesz to w kolektor ssacym, w takim miejscu, żeby kopciuch nie zapalił dolotowych gumowych lub plastikowych rur powiertrza.
    Trzeba tylko jeszcze w tym samym sklepie dokupić malutki zbiorniczek np.na płyn do sprzęgła i umieścć go troszkę wyżej niż świeca i połączć to wszystko wężykiem. Jeszcze ręczny przycisk do włączania napięcia 12 V, na świecę i można poeksperymentować na stole jak to działa a póżniej po testach włożyć i odpalać.
    O tyle to jest lepsze od tego rozwiazania fabrycznego w Transicie, że świeca pracuje na 12 V, a nie z jakimś dodatkowym bocznym oporem. poza tym posiada w sobie zaworek na bimetal, który się otwiera po rozgrzaniu świecy i po wyłączeniu zasilania jeszcze chwilę pali i się zamyka.
    Czyli zbiorniczek tylko ma być napełniony ON i być wyżej, a świeca płomieniowa sama sobie puszcza potrzebną ilość paliwka po ręcznym załaczeniu na nia napięcia 12 V i zamyka po jego wyłączeniu.

    Czyli grzejemy świecę, ona się zapala /ropa/ i kręcimy rozrusznikiem trzymając dalej przyciśk grzania, wiedząc ze swieca pali, aż silnik wejdzie równo na obroty puszczamy grzanie i po chwilki kopciuch gaśnie, a motorek buja.

    I to jest to - proste i wspomaga zapalanie, bo w Transicie jest to bardziej pokomplikowane.

    Pozdrowienia.
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich,
    mam problem z Transitem 2,5D tego typu że nie może zassać ropy z filtra która jest podawana na zaworek a dalej na świecę płomieniową.
    Czy ktoś wie czego to jest przyczyną?
    Pozdrawiam
  • Poziom 26  
    Sprawdź czy dochodzi prąd do zaworu przy filtrze i czy układ jest szczelny.
    Pozdr.
  • Poziom 1  
    joł,joł panowie koledzy.Ja kupiłem ostatnio Transita z 96r i poniżej -5 ma problemy z paleniem.Nie wiem,być może silnik nie jest najlepszy choć w jeżdzie nie najgorszy.Ale problem z paleniem załatwiłem za 15 zł.Kupiłem Samostart-maleńka dawka w kolektor dolotowy i nie ma bata by od pierwszego nie odpalił.Ba!nawet nie zdąży pół obrotu wykonać i cyka.Nie wiem jak z tym na dłuższą metę choć niebawem planuję wizytę na warsztacie(mam dobrego mechanika) i zobaczymy jak tam sprawy się mają.Pozdro dla wszystkich Diesel-owiczów.