Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Omega 2.5 TDS czy MV6 3.0+LPG

rob321 08 Cze 2008 07:55 6529 14
  • #1 08 Cze 2008 07:55
    rob321
    Poziom 17  

    Witam!!
    Mam takowe pytanko, nosze się z zamiarem zakupu omegi, ale zastanawiam się, który z podanych w temacie silników Bendzie bardziej ekonomiczny? Dodam, iż obecnie posiadam 2.0 16zaworów oczywiście mogę robie nią około 300 kilometrów tygodniowo po warszawie.
    Pozdrawiam
    Robert

    0 14
  • #2 08 Cze 2008 08:23
    gobo
    Poziom 17  

    Wydaje mi się, że przy obecnych cenach ropy koszty utrzymania obu aut wydają się porównywalne. Kup tą która będzie lepiej utrzymana, niekoniecznie z mniejszym przebiegiem. Jeden i drugi motor stwarza szereg problemów przy niewłaściwej eksploatacji. Koszty napraw (usługi) są drogie, i do obu modeli potrzebny jest mechanior który coś wie na ich temat a nie tylko skrobie się po głowie.

    0
  • #3 08 Cze 2008 08:32
    rob321
    Poziom 17  

    Właściciel Tds twierdzi ze spalanie w mieście to jest ok. 7-8lotrów ropy coś mi się nie bardzo wydaje, bo autko ma automat, drugi zaś twierdzi ze gazu pali w mieście jakieś16-17litrów manual

    0
  • #4 08 Cze 2008 10:55
    gobo
    Poziom 17  

    Omega w dieslu generalnie nie schodzi w mieście poniżej 10 ltr. jak jest dobry motor. Co do V6 do spalanie sie zgadza - około 16 - 20 ltr. gazu w automacie (cykl miejski), w zależności od instalacji i nogi. Benzyny troszke mniej.
    Jest to realne spalanie przy dobrych silnikach. Miałem TD, od roku posiadam 2,5V6 w gazie, oba automaty, kombi, z klimą. Generalnie te auta nie należą do oszczędnych, ale oddają wszystko komfortem jazdy.
    Polecam forum użytkowników - dużo ciekawych informacji:
    http://forum.omegaklub.eu/

    0
  • #5 11 Cze 2008 20:49
    rob321
    Poziom 17  

    A powiedzcie mi Panowie, jaki był by koszt zamontowania pełnej klimatyzacji do auta, które je nigdy nie miało. Chodzi mi o koszt robocizny, części nowe lub z auta do rozbiórki. I czy Worgule jest sen się w to bawić?
    Pozdrawiam
    Robert

    0
  • #6 11 Cze 2008 22:06
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    koszt może być równy z wartością samochodu

    0
  • #7 11 Cze 2008 22:39
    jayu0
    Poziom 37  

    mv6 to potężne i mocne silniki paliwożerne i to strasznie a samo auto po prostu jak dla mnie super ;) a nie są wcale takie drogie :D moim zdaniem szkoda takiego silnika na lpg :) ale cóż zrobić kiedy paliwo idzie w góre :/

    0
  • #8 13 Cze 2008 20:02
    eltron
    Poziom 26  

    3.0V6 nie są paliwożerne - palą niewiele więcej od 2.0 16V przy normalnej jeździe - chodzi tutaj o benzynę - gaz do tego jedynie sekwencja. Bardzo przyjemny samochód i bardzo przyjemny silnik. Bardzo dobre osiągi, wyposażenie max jak na tamte lata a nawet więcej niż max a do tego niska cena. Ja bym brał MV6 z gazem.

    P.S. Gaz psuje silniki tylko tym którzy go nie mają.

    pzdr.

    0
  • #9 13 Cze 2008 20:13
    sebekmatti
    Poziom 2  

    Ja mam silnik 2.0 (13 litrów gazu na 100km) kolega 2.9 te same auto a spalanie gazu to różnica 2-3 litrów na 100km, bierz 3.0 w gazie a w razie, czego można przełączyć na benzynkę i trochę poszaleć.

    0
  • #10 13 Cze 2008 20:32
    gobo
    Poziom 17  

    V6 dostarcza niesamowitych wrażenia z jazdy. Szczególnie z włączonym trybem sportowym i wyłączoną kontrolą trakcji. I to zdziwienie w oczach dresów w bemach gdy zmuszeni są powąchać smród z naszej rury. Na jesień zamieniam swoją 2,5 na 3,0 lub 3,2. Spalanie zbliżone a 40 kucyków więcej. :D

    0
  • #11 13 Cze 2008 23:13
    momik12
    Poziom 31  

    Ja jestem za TDS-em.Kupując w dobrym stanie technicznym można długo i przyjemnie pojeździć.To dobry i wytrzymały silnik jeśli właściciel choc trochę dba o niego.Fakt że ciężko znaleźć z malym przebiegiem ale to też o czymś świadczy.

    0
  • #12 14 Cze 2008 00:05
    wowka
    Poziom 28  

    Na poczatek napisze ze posiadam omege 2,5v6 LPG + automat od ponad pol roku. Najpierw napisze o spalaniu. Na trasie wychodzi okolo 13-14litrow lpg ALE przy spokojnej jezdzie !! Chcesz troche wiecej - ponad 16 jak nic. Miasto - przy jezdzie malo oszczednej pali 22 litry gazu, jak zimny i krotkie odcinki 25 litrow. przy spokojniejszej 18. Nie oszukujmy sie - to auto jest ciezkie + automat wiec pali duzo, chyba ze zalezy ci na oszczednosci ale wtedy nie kupuje sie v6 tylko 2,0. Kolejna sprawa - silnik. To konstrukcja niezbyt udana, nie oszukujmy sie silnik jest awaryjny. V6 - traktuj to jakbys mial dwa zwykle silniki rzedowe - wydech podwojny (oprocz koncowego tlumika) dolot podwojny, dwie glowice, prawie wszystko podwojne czyli prawdopodobienstwo usterki podwojne i koszty naprawy tez prawie podwojne. Pozatym silnik widlasty co znaczy ze jest duzy ciezki i zeby cokolwiek przy nim zrobic to trzeba sie najpierw duzo narozkrecac. Rozrzad drogi. A juz nie wspomne o karoserii i problemami z korozja.
    Pozatym to tym samochodem jezdzi sie bardzo przyjemnie i jest dosc tani. Jak trafisz na zadbany egzemplarz to moze bedziesz zadowolony. czesci tanie i latwo dostepne. To samochod dla ludzi ktorzy maja pojecie o mechanice bo jak z kazda usterka bedziesz jechal do mechanika to szybko zbankrutujesz. Chcialem najpierw kupic diesla ale on ma chyba tylko 130pare koni, pozatym wcale tak malo nie pali. Generalnie powiem tak ze jak chcesz dupe wozic wygodnie, duzym autem i z przyzwoitymi osiagami to nie licz ze bedzie tanio a po miescie na paliwo wydasz okolo 50zl/100km. Co do kolegi sebekmatti - auto ma chodzic tak samo na gazie jak na beznynie, do kolegi eltron - NIEWIELE mniej to pala chyba tylko na trasie z manualna skrzynia biegow, bez wciskania gazu w podloge. Do kolegi jayu0 - szkoda silnika ?? kup sobie najpierw, pojezdzij na miescie i jak ci sie znudzi tankowac za 100zl/100km to pogadamy, juz nie wspomne ze te silniki to niewypal (pod wzgledem usterkowosci).

    0
  • #13 14 Cze 2008 08:12
    gobo
    Poziom 17  

    Masz cos nie tak z gazem. A ile ci pali benzyny?
    Również mam 2,5 V6 i w jeździe miejskiej skrzyżowania, korki itp. nie przekraczam 19 ltr gazu. W trasie przy spokojnej jeździe, używając tempomatu potrafi zejść poniżej 12 ltr. Gaz mam zwykły, drugiej generacji, regulowałem sam biorąc pod uwagę wskazania sondy oraz porady kolegów z forum. Nie odczuwam różnicy między jazdą na gazie a benzynie poza tą w zawartości portfela. Co do usterkowości się zgadzam. Trzeba o te motory dbać i trochę się znać nie tyle co na mechanice a elektryce. Trochę różnych kabli i czujników tam jest. Ale nie taka Vałka straszna jak się jej mechaniory boją. Większość napraw można dokonać samemu mając dostęp do narzędzi i kanału.

    0
  • #14 15 Cze 2008 21:25
    eltron
    Poziom 26  

    miałem i 2.0 i 3.0 w manualu omege B i rzeczywiście spalanie było podobne bo kto by siętymi 4 litrami gazu na 100 km przejmował. Silniki obydwa nie są zbytnio awaryjne jeżeli się prawidłowo eksploatuje. Co do 2.5 TDS to właśnie te są awaryjne - głowice pękają i dosyć dużo palą - koszty jazdy tds'em a 3.0 z gazem są porównywalne.

    pzdr.

    0
  • #15 04 Kwi 2016 20:38
    rob321
    Poziom 17  

    No wiec tak temat stary zamykam. dodam że dzieki wam wybrałem omege 3.0 w automacie bajka

    0