Witam
Mercedes Sprinter 316 CDI z roku 2002.
Mam pytanie aby rozłączyc tacho, czy wystarczy zmiana binu w pamięci 93c66b z licznika bez tacho. I złączyć przewody v- impuls przy wtyczce tacho.
Tacho Kienze.
Z góry dziękuję.
powidz Powinieneś zmienić zawartość pamięci (licznik przełączy się na czytanie v z cz-ka analogowego), zmostkować na wtyczkach tacho zasilanie z A5 do B2 i A3 do B1, dalej sygnał v z B3 na A8 (linia can-l). teraz we wtyce licznika wypinasz can od TCO (pin 8,9) ale z pinu 8 wpinasz w pin 12 (nasz v).
Tyle:)
Jeśli by ktoś chciał zamontować TCO w Sprinterze:
w otworze przy wyjściu wału ze skrzyni ( światło otworu w kierunku lewej strony pojazdu ) montujemy czujnik TCO. Kabelek ciągniemy do komory silnika i tam przez gumę z pozostałymi kablami, nad akumulatorem, do środka. Następnie demontaż licznika i osłony z gniazdem zapalniczki. Kabel od tacho wciągamy do góry za licznik. Z instalacji licznika robimy odczepy zasilania dla TCO ( chyba biała wtyczka ): czarny to kl.15(po stacyjce), brąz to masa, czerwono-żółty to kl.30 (zasilanie z akumulatora - stałe). Do drugiej wtyczki (wolne 8 i 9 pole) montujemy konektorki z kabelkami, to będzie CAN TCO do INS. Te 5 przewodów z kablem od czujnika wędrują nad wybierak biegów i w dół do komory tachografu. Rozpiska dla przewodów białej wtyczki jest z boku tachografu. CAN (podpowiem) 8pin licznika do 8pin tacho.
Teraz TCO potrzebuje legalizacji, a licznik przeprogramowania aby pobrać kilometry i czas z tachografu.
Niektóre liczniki nie są przystosowane do pracy z tachografem, nawet pomimo możliwości ustawienia (nawet oryginalnym sprzętem diagnostyczny) funkcji TCO w liczniku.
W białej wtyce TCO pamiętaj o 2-ch masach.
Często instalatorzy zamieniają te 2 przewody CAN miejscami we wtykach. Objawia się to brakiem wyświetlania danych ( czasu i kilometrów ) w liczniku i ( czasem ) mruganiem różnych kontrolek licznika ( jakby licznik był uszkodzony ). Pamiętaj z 8-ki w liczniku do 8-ki w tachografie.