Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mb Sprinter licznik oraz tacho

powidz 08 Jun 2008 13:33 5634 3
  • #1
    powidz
    Level 20  
    Witam
    Mercedes Sprinter 316 CDI z roku 2002.
    Mam pytanie aby rozłączyc tacho, czy wystarczy zmiana binu w pamięci 93c66b z licznika bez tacho. I złączyć przewody v- impuls przy wtyczce tacho.
    Tacho Kienze.
    Z góry dziękuję.
  • #2
    Gerri
    Mercedes specialist
    Temat był na forum mocno i wielokrotnie poruszany. Po - SZUKAJ!
  • #3
    powidz
    Level 20  
    Tak tylko większości bez odpowiedzi i Mb do 2000 roku.
  • #4
    onepiotr
    Level 25  
    powidz
    Powinieneś zmienić zawartość pamięci (licznik przełączy się na czytanie v z cz-ka analogowego), zmostkować na wtyczkach tacho zasilanie z A5 do B2 i A3 do B1, dalej sygnał v z B3 na A8 (linia can-l). teraz we wtyce licznika wypinasz can od TCO (pin 8,9) ale z pinu 8 wpinasz w pin 12 (nasz v).
    Tyle:)





    Jeśli by ktoś chciał zamontować TCO w Sprinterze:

    w otworze przy wyjściu wału ze skrzyni ( światło otworu w kierunku lewej strony pojazdu ) montujemy czujnik TCO. Kabelek ciągniemy do komory silnika i tam przez gumę z pozostałymi kablami, nad akumulatorem, do środka. Następnie demontaż licznika i osłony z gniazdem zapalniczki. Kabel od tacho wciągamy do góry za licznik. Z instalacji licznika robimy odczepy zasilania dla TCO ( chyba biała wtyczka ): czarny to kl.15(po stacyjce), brąz to masa, czerwono-żółty to kl.30 (zasilanie z akumulatora - stałe). Do drugiej wtyczki (wolne 8 i 9 pole) montujemy konektorki z kabelkami, to będzie CAN TCO do INS. Te 5 przewodów z kablem od czujnika wędrują nad wybierak biegów i w dół do komory tachografu. Rozpiska dla przewodów białej wtyczki jest z boku tachografu. CAN (podpowiem) 8pin licznika do 8pin tacho.
    Teraz TCO potrzebuje legalizacji, a licznik przeprogramowania aby pobrać kilometry i czas z tachografu.

    :!: Niektóre liczniki nie są przystosowane do pracy z tachografem, nawet pomimo możliwości ustawienia (nawet oryginalnym sprzętem diagnostyczny) funkcji TCO w liczniku.
    :!: W białej wtyce TCO pamiętaj o 2-ch masach.
    :!: Często instalatorzy zamieniają te 2 przewody CAN miejscami we wtykach. Objawia się to brakiem wyświetlania danych ( czasu i kilometrów ) w liczniku i ( czasem ) mruganiem różnych kontrolek licznika ( jakby licznik był uszkodzony ). Pamiętaj z 8-ki w liczniku do 8-ki w tachografie.