Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mb Sprinter licznik oraz tacho

powidz 08 Jun 2008 13:33 5127 3
  • #1
    powidz
    Level 20  
    Witam
    Mercedes Sprinter 316 CDI z roku 2002.
    Mam pytanie aby rozłączyc tacho, czy wystarczy zmiana binu w pamięci 93c66b z licznika bez tacho. I złączyć przewody v- impuls przy wtyczce tacho.
    Tacho Kienze.
    Z góry dziękuję.
  • #2
    Gerri
    Mercedes specialist
    Temat był na forum mocno i wielokrotnie poruszany. Po - SZUKAJ!
  • #3
    powidz
    Level 20  
    Tak tylko większości bez odpowiedzi i Mb do 2000 roku.
  • #4
    onepiotr
    Level 25  
    powidz
    Powinieneś zmienić zawartość pamięci (licznik przełączy się na czytanie v z cz-ka analogowego), zmostkować na wtyczkach tacho zasilanie z A5 do B2 i A3 do B1, dalej sygnał v z B3 na A8 (linia can-l). teraz we wtyce licznika wypinasz can od TCO (pin 8,9) ale z pinu 8 wpinasz w pin 12 (nasz v).
    Tyle:)





    Jeśli by ktoś chciał zamontować TCO w Sprinterze:

    w otworze przy wyjściu wału ze skrzyni ( światło otworu w kierunku lewej strony pojazdu ) montujemy czujnik TCO. Kabelek ciągniemy do komory silnika i tam przez gumę z pozostałymi kablami, nad akumulatorem, do środka. Następnie demontaż licznika i osłony z gniazdem zapalniczki. Kabel od tacho wciągamy do góry za licznik. Z instalacji licznika robimy odczepy zasilania dla TCO ( chyba biała wtyczka ): czarny to kl.15(po stacyjce), brąz to masa, czerwono-żółty to kl.30 (zasilanie z akumulatora - stałe). Do drugiej wtyczki (wolne 8 i 9 pole) montujemy konektorki z kabelkami, to będzie CAN TCO do INS. Te 5 przewodów z kablem od czujnika wędrują nad wybierak biegów i w dół do komory tachografu. Rozpiska dla przewodów białej wtyczki jest z boku tachografu. CAN (podpowiem) 8pin licznika do 8pin tacho.
    Teraz TCO potrzebuje legalizacji, a licznik przeprogramowania aby pobrać kilometry i czas z tachografu.

    :!: Niektóre liczniki nie są przystosowane do pracy z tachografem, nawet pomimo możliwości ustawienia (nawet oryginalnym sprzętem diagnostyczny) funkcji TCO w liczniku.
    :!: W białej wtyce TCO pamiętaj o 2-ch masach.
    :!: Często instalatorzy zamieniają te 2 przewody CAN miejscami we wtykach. Objawia się to brakiem wyświetlania danych ( czasu i kilometrów ) w liczniku i ( czasem ) mruganiem różnych kontrolek licznika ( jakby licznik był uszkodzony ). Pamiętaj z 8-ki w liczniku do 8-ki w tachografie.