Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tuning box CR

xcodeer 08 Cze 2008 17:18 4512 3
  • #1 08 Cze 2008 17:18
    xcodeer
    Poziom 2  

    Witam wszystkich serdecznie
    Od pewnego czasu szukam info o tunigboxach (nie rezystorach) do silnikow diesla z common railem i nigdzie nie moge znalezc pozodnej definicji technicznej tych prodoktow tylko malo znaczace informacje o zwiekszeniu dawki paliwa i takie tam.Szukam po prostu kogos kto zajmuje sie produkcja nie chodzi mi o firmy z wyrobiana marka typu v-tech jesli ktos jest zainteresowany zapraszam na priv

  • #2 08 Cze 2008 19:15
    CMZM-DiagSystem
    Poziom 10  

    1 - Ortografia i pisownia
    2 - BOX nie jest zbyt mądrym rozwiązaniem, ponieważ jego praca polega na "oszukiwaniu" sterownika silnika i elementów wykonawczych - po prostu zmienia odpowiednio sygnały idące z/od ECU. Najlepszym rozwiązaniem jest CHIP Tuning, czyli modyfikacja programu sterującego pracą silnika zapisanego w sterowniku. Jest to najskuteczniejsza metoda, pozwalająca na bardzo precyzyjne dopasowanie modyfikacji do silnika i jego stanu, i przy tym jest najmniej szkodliwa dla pojazdu, ponieważ modyfikacji ulega cały program, a nie jest oszukiwany sterownik.

    Pozdrawiam

  • #3 08 Cze 2008 20:38
    xcodeer
    Poziom 2  

    Oczywiście każdy poleca remap, ale ja niestety musze zostać przy boxie
    A wiec czy warto nabyć Power box nie renomowanej firmy jest to firma z Niemiec i maja korzystna ofertę cenowa. Jest to Power box cyfrowy z możliwością regulacji jestem prawie zdecydowany, ale chce mieć przynajmniej blade pojecie, co pakuje do swojego auta a jest to modeno tdci. Czy ktoś może mi przybliżyć rozniecę miedzy boxem cyfrowym a niecyfrowym i na jakiej zasadzie działa regulacja czy w tym magicznym pudelku jest jakiś procesor i dlaczego boxy są uniwersalne zmienia się tylko wtyczki do auta i skad takie rozbierznosci cenowe tych
    produktów

  • #4 08 Cze 2008 22:44
    CMZM-DiagSystem
    Poziom 10  

    Proponowałbym, aby Kolega napisał do jakiego auta chce to zamontować (Producent, model, silnik, rocznik) gdyż w sporej części pojazdów można dokonać modyfikacji programu bez jakiejkolwiek ingerencji - poprzez złącze diagnostyczne pojazdu. Co do BOX-a nierenomowanej firmy, to nie ma znaczenia czy jest to firma niemiecka, czy jakakolwiek inna. Miałem okazję rozebrać parę takich "urządzeń" (nawet niektórych "renomowanych" firm) i wewnątrz najczęściej był zamontowany opornik, lub kilka o różnych wartościach i cała regulacja "przyrostu mocy" odbywała się właśnie poprzez przełączanie opornika. Oczywiście nie wszystkie BOXy są złe, bo niekiedy bardzo dobrze spełniają swoje zadanie, ale dotyczy to urządzeń z górnej półki, które posiadają swój własny procesor, pamięć w której zapisany jest program pod konkretne auto - jest to popularne rozwiązanie, stosowane w firmach transportowych, dysponujących flotą pojazdów - w tym przypadku najczęściej stosuje się program mający na celu zmniejszenie zużycia paliwa, przy zachowaniu osiągów zbliżonych do fabrycznych i w razie wymiany pojazdów, BOX (po uprzednim przeprogramowaniu może zostać umieszczony w nowej maszynie). Jednak ceny takich "pudełeczek" oscylują w granicach 1500-2500 złotych.

    A na koniec chciałem zwrócić Kolegi uwagę (sam Kolega zaznaczył że BOX o którym mówił jest uniwersalny) na to, że jedno z wielu mądrych (nadal aktualnych) przysłów mówi: "Jeżeli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego"

    Pozdrawiam