Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ELEMIS 7030 i komunikat: "brak danych w pamięci eeprom

08 Cze 2008 21:13 2068 9
  • Poziom 14  
    Od wczoraj wyświetla mi się taki komunikat na dole ekranu, czerwone litery na zielonym tle. Napis na chwilę znika po włączeniu i wyłączeniu telegazety, lecz wraca. Poza tym napisem wszystko OK. Telewizor ma ok. 10 lat i 2 awarie za sobą.
    Czy to już znak, że czas kupić nowy sprzęt?
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Spróbuj znaleźć wsad (obraz pamięci) do tego modelu.

Jeżeli się uda znaleźć to wgraj do pamięci EEPROM ten plik i sprawdź. Jeżeli nic się nie zmieni to kup nowy EEPROM (taki sam, jaki jest w telewizorze) i tam wgraj wsad.
  • Poziom 14  
    Dzięki za szybką odpowiedź.
    Jestem laikiem w tych sprawach - zatem ile zażadać może serwis? Rok temu za małego kondensatorka i 10 minut roboty zapłaciłem 80 zł - fakt, że technik przyszedł do domu. 3 lata temu padła głowica i chyba 200 zł wydałem.
    Nie chciałbym już w niego inwestować, choć każdy dzień zwłoki w zakupie nowego TV jest ważny.
    Czy pozostawienie tego stanu rzeczy może zaszkodzić telewizorowi?
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Nie wiem, czy miałeś uczciwego serwisanta, czy naciągacza.

Zdarza się, że serwisant-naciągacz wymienia 5x więcej części niż rzeczywiście potrzeba i przez to cena usługi jest zawyżona. Na forum czytałem taki przypadek, że było uszkodzone gniazdo antenowe, a telewizor był taki, że można było zamontować nowe gniazdko, a serwisant chciał wymieniać całą głowicę, co podniosło koszt naprawy. Nie śledziłem dalszych postępów w tamtej naprawie.