Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Calibra- Powążny problem, pali na 2 cylindry. Pomocy!

David222 10 Cze 2008 18:46 2956 20
  • #1 10 Cze 2008 18:46
    David222
    Poziom 10  

    Mam Opla Calibre z 92 roku. samochód odpala bez problemu i pracuje na 3 i 4 cylindrze. Jak jest ciepły to utrzymuje bieg jałowy. Przyśpiesze obroty silnika i normalnie przełąncza się na gaz i wtedy silnik pracuje już normalnie.

    Więc objaw jest tylko na benzynie. Zamieniłem już wtryskiwacze pomiędzy sobą 1 z 4 i dalej to samo.nie wiem w czym tkwi błąd. Po sprawdzeniu kodu błędu wyświetla się 31.

    Pomóżcie!!

    0 20
  • #2 10 Cze 2008 18:51
    monrant
    Poziom 22  

    Silnik!!!! Jaki silnik, typ!!
    Nikt nie będzie zgadywał!

    0
  • #3 10 Cze 2008 21:01
    David222
    Poziom 10  

    Typ silnika to C20NE

    0
  • #4 10 Cze 2008 21:03
    monrant
    Poziom 22  

    to sprawdź czy masz iskrę na tych garach co nie pali ( pewnie kopołka do wymiany) , ale jak nie jarają dwa pierwsze to podjejżewał bym przeciek powietrza

    0
  • #5 10 Cze 2008 22:16
    David222
    Poziom 10  

    Jak wyżej napisałem, na gazie silnik pracuje bez zarzutu na wszystkich cylindrach. Więc chyba sobie daruje sprawdzanie iskry i lewe powietrze też odpada. Myśle raczej nad sterowaniem wtrysku 1 i 2 ( może być coś nie tak), chociaż mierząc woltomierzem przy uruchomionym silniku to pokazywało się napięcie na kostce do wtryskiwaczy

    0
  • #6 10 Cze 2008 23:46
    kwok
    Poziom 39  

    odłącz w trakcie pracy wtryskiwacze - powinien wykryć błąd

    0
  • Pomocny post
    #7 11 Cze 2008 00:06
    monrant
    Poziom 22  

    kwok napisał:
    odłącz w trakcie pracy wtryskiwacze - powinien wykryć błąd

    Prędzej wyczai błąd silniczka krokowego, niż odpięty któryś wtryskiwacz.

    0
  • #8 11 Cze 2008 00:15
    kwok
    Poziom 39  

    czai taki błąd tylko jeśli dobrze pamiętam trzeba odpiąć dwa wtryski bo są połączone w pary nie pamiętam tylko jak ale zderzyłem się z tym błędem przy zagazowaniu takiego motorka bez emulatora wtryskiwaczy

    a wydaje mi się że kluczem do rozwiązania problemu jest wyczajenie jakie to pary - najlepiej na żywca omomierzem

    inny przypadek też calibra po chwili pracy na 4 garki otwierał dwa wtryski za "dużo" i zalewał 2 garki - był walnięty sterownik

    0
  • #9 11 Cze 2008 00:18
    monrant
    Poziom 22  

    jakie pary, wsie 4 naraz kluczowane, nie ma tam sterowania grupowego.
    Jeden driver na wszystkie 4 wtryskiwacze.

    0
  • #10 11 Cze 2008 00:24
    kwok
    Poziom 39  

    mówisz o motroniku ml4.1
    motronik 1.5 miał 2 pary

    0
  • #11 11 Cze 2008 00:28
    monrant
    Poziom 22  

    jeden driver, dwa styki na ECU po to aby je odciążyć.
    Archaiczny LE2Jetronic ( ascona, rekord) też miał szprycki na pinie 12 i 13., po dwie.

    0
  • Pomocny post
    #12 11 Cze 2008 00:43
    kwok
    Poziom 39  

    przypadek calibry nie przemawia za tym co mówisz bo zamieniałem wtryskiwacze miejscami żeby je wykluczyć to po pierwsze i tam jeszcze był taki problem że po zalaniu dwóch garków (np 1 i 4) i tylko wymianie świec zalewał drugą parę (2 i 3) albo tą samą ( 1,4) ale nigdy nie zdażyło się że zalał np 1 i 2 (oczywiście pary podaję dla przykładu i wcale nie musi być tak jak piszę)

    więc nie wychodzi mi to na jeden driver chyba że fizycznie jeden ale powójny

    0
  • #13 11 Cze 2008 07:12
    David222
    Poziom 10  

    Według schematu elektrycznego i tego co udało mi się dostrzec, to w moim przypadku 1i2 cylinder to para a także 3i4. Sprawdze jeszcze odłanczając, tylko mniewiem czy nie jest to szkodliwe dla sterownika.
    Apropo gdzie jest sterownik? Wiem że gdzieś w nogach pasażera, ale niechciałbym wszyskiego rozbebeszać

    0
  • Pomocny post
    #14 11 Cze 2008 09:37
    adam7009
    Poziom 38  

    na prawym słupku

    0
  • Pomocny post
    #15 11 Cze 2008 12:31
    carrot
    Moderator Samochody

    Ja bym obstawiał uszkodzony emulator wtrysków w instalacji gazowej, najczęściej przepala się ścieżka przy przekaźnikach

    0
  • #16 11 Cze 2008 15:43
    David222
    Poziom 10  

    Co to jest ten emulator do czego służy, gdzie go szukać?

    0
  • Pomocny post
    #17 11 Cze 2008 16:06
    Blicek
    Poziom 26  

    Jest to taki ukladzik, (element gazowni) ktory ma zadanie symulowac obecnosc wtryskiwaczy. Po przejsciu na gaz wtryskiwacze sa odcinane, a zeby ECU nie wykryl przerw w obwodzie, emulator wlancza mu rezystory w miejsce wtryskiwaczy (albo w szerg z nimi)

    0
  • Pomocny post
    #18 11 Cze 2008 19:14
    adam7009
    Poziom 38  

    Zazwyczaj montowy w okolicach podszybia.

    0
  • #19 11 Cze 2008 22:30
    David222
    Poziom 10  

    Spróbuje popatrzeć, na ten cały emulator, to może być prawdopodobna przyczyna niesprawności.
    Czy do każdego wtryskiwacza jest osobny przekażnik?

    0
  • #20 12 Cze 2008 21:24
    David222
    Poziom 10  

    Znalazłem emulator, obejrzałem dokładnie i okazało się że uszkodzone są styki zwierne jednego z dwóch przekażników.
    Zmostkowałem na krótko, motor zaczoł równo pracować na benzynie :D
    Zauważyłem że spoczątku ciężko było go utrzymać na wolnych obrotach, a podczas jazdy po zamknięciu przepusynicy gaśnie. dopiero po zatrzymaniu pojazdu i przegazówce wolne obroty przywracają. Co radzicie koledzy?

    0
  • #21 12 Cze 2008 22:10
    kwok
    Poziom 39  

    sprawdź czy regulator wolnych swobodnie się rusza (nie jest mocno brudny), może klapa przepływomierza się blokuje, do sprawdzenia cz.położenia przepustnicy i sonda

    0