Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Calibra- Powążny problem, pali na 2 cylindry. Pomocy!

10 Cze 2008 18:46 3127 20
  • Poziom 10  
    Mam Opla Calibre z 92 roku. samochód odpala bez problemu i pracuje na 3 i 4 cylindrze. Jak jest ciepły to utrzymuje bieg jałowy. Przyśpiesze obroty silnika i normalnie przełąncza się na gaz i wtedy silnik pracuje już normalnie.

    Więc objaw jest tylko na benzynie. Zamieniłem już wtryskiwacze pomiędzy sobą 1 z 4 i dalej to samo.nie wiem w czym tkwi błąd. Po sprawdzeniu kodu błędu wyświetla się 31.

    Pomóżcie!!
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 22  
    Silnik!!!! Jaki silnik, typ!!
    Nikt nie będzie zgadywał!
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 10  
    Typ silnika to C20NE
  • Poziom 22  
    to sprawdź czy masz iskrę na tych garach co nie pali ( pewnie kopołka do wymiany) , ale jak nie jarają dwa pierwsze to podjejżewał bym przeciek powietrza
  • Poziom 10  
    Jak wyżej napisałem, na gazie silnik pracuje bez zarzutu na wszystkich cylindrach. Więc chyba sobie daruje sprawdzanie iskry i lewe powietrze też odpada. Myśle raczej nad sterowaniem wtrysku 1 i 2 ( może być coś nie tak), chociaż mierząc woltomierzem przy uruchomionym silniku to pokazywało się napięcie na kostce do wtryskiwaczy
  • Poziom 39  
    odłącz w trakcie pracy wtryskiwacze - powinien wykryć błąd
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    kwok napisał:
    odłącz w trakcie pracy wtryskiwacze - powinien wykryć błąd

    Prędzej wyczai błąd silniczka krokowego, niż odpięty któryś wtryskiwacz.
  • Poziom 39  
    czai taki błąd tylko jeśli dobrze pamiętam trzeba odpiąć dwa wtryski bo są połączone w pary nie pamiętam tylko jak ale zderzyłem się z tym błędem przy zagazowaniu takiego motorka bez emulatora wtryskiwaczy

    a wydaje mi się że kluczem do rozwiązania problemu jest wyczajenie jakie to pary - najlepiej na żywca omomierzem

    inny przypadek też calibra po chwili pracy na 4 garki otwierał dwa wtryski za "dużo" i zalewał 2 garki - był walnięty sterownik
  • Poziom 22  
    jakie pary, wsie 4 naraz kluczowane, nie ma tam sterowania grupowego.
    Jeden driver na wszystkie 4 wtryskiwacze.
  • Poziom 39  
    mówisz o motroniku ml4.1
    motronik 1.5 miał 2 pary
  • Poziom 22  
    jeden driver, dwa styki na ECU po to aby je odciążyć.
    Archaiczny LE2Jetronic ( ascona, rekord) też miał szprycki na pinie 12 i 13., po dwie.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    przypadek calibry nie przemawia za tym co mówisz bo zamieniałem wtryskiwacze miejscami żeby je wykluczyć to po pierwsze i tam jeszcze był taki problem że po zalaniu dwóch garków (np 1 i 4) i tylko wymianie świec zalewał drugą parę (2 i 3) albo tą samą ( 1,4) ale nigdy nie zdażyło się że zalał np 1 i 2 (oczywiście pary podaję dla przykładu i wcale nie musi być tak jak piszę)

    więc nie wychodzi mi to na jeden driver chyba że fizycznie jeden ale powójny
  • Poziom 10  
    Według schematu elektrycznego i tego co udało mi się dostrzec, to w moim przypadku 1i2 cylinder to para a także 3i4. Sprawdze jeszcze odłanczając, tylko mniewiem czy nie jest to szkodliwe dla sterownika.
    Apropo gdzie jest sterownik? Wiem że gdzieś w nogach pasażera, ale niechciałbym wszyskiego rozbebeszać
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Ja bym obstawiał uszkodzony emulator wtrysków w instalacji gazowej, najczęściej przepala się ścieżka przy przekaźnikach
  • Poziom 10  
    Co to jest ten emulator do czego służy, gdzie go szukać?
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Jest to taki ukladzik, (element gazowni) ktory ma zadanie symulowac obecnosc wtryskiwaczy. Po przejsciu na gaz wtryskiwacze sa odcinane, a zeby ECU nie wykryl przerw w obwodzie, emulator wlancza mu rezystory w miejsce wtryskiwaczy (albo w szerg z nimi)
  • Poziom 10  
    Spróbuje popatrzeć, na ten cały emulator, to może być prawdopodobna przyczyna niesprawności.
    Czy do każdego wtryskiwacza jest osobny przekażnik?
  • Poziom 10  
    Znalazłem emulator, obejrzałem dokładnie i okazało się że uszkodzone są styki zwierne jednego z dwóch przekażników.
    Zmostkowałem na krótko, motor zaczoł równo pracować na benzynie :D
    Zauważyłem że spoczątku ciężko było go utrzymać na wolnych obrotach, a podczas jazdy po zamknięciu przepusynicy gaśnie. dopiero po zatrzymaniu pojazdu i przegazówce wolne obroty przywracają. Co radzicie koledzy?
  • Poziom 39  
    sprawdź czy regulator wolnych swobodnie się rusza (nie jest mocno brudny), może klapa przepływomierza się blokuje, do sprawdzenia cz.położenia przepustnicy i sonda