Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel astra 2 g po wymianie zapłonu - gasnie, szarpie, pływa

Leszo 10 Jun 2008 23:17 15099 13
Automation24
  • #1
    Leszo

    Level 11  
    Jak w temacie - początkowo silnik gasł (1,4 16V 98r) i przez pewien czas nie dał się odpalić. zczytane błędy to:
    P0351 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A - usterka"
    P0352 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka"
    P0353 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C - usterka"
    P0443 "Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.zaworu oczyszcz. - usterka"
    po wymianie cewki zapłonowej (moduł) wraz ze świecami było tylko gorzej - auto zaczęło szarpać przy zmianie biegów, silnik gasł na wolnych obrotach. zczytane wówczas błędy to:
    P0335 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego “A"
    P0340 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu
    jako - można powiedzieć - laik w dziedzinie, proszę o jakieś wskazówki co można z tym dalej zrobic. czy to kwestia regulacji lub wymiany odpowiednich czujników, czy raczej grubsza zabawa? dodam, choć to pewnie mało istotne w tym przypadku, że rozrząd był wymieniany ok miesiąc wcześniej.
    pozdrawiam.
  • Automation24
  • #2
    monrant
    Level 22  
    I sądzisz że ci ktoś pomoże? Bracie, jak to jest nic z silniczkiem krokowym, nie licz na pomoc tu.
    Ps-wiem co tam nie bangla.
  • Automation24
  • #3
    Leszo

    Level 11  
    :|

    Ps - troszkę jaśniej poproszę..
  • #6
    Leszo

    Level 11  
    czy sądzicie że powinienem kupić oba czujniki (wału korbowego oraz wałka rozrządu) jak by to wypadało z błędów i jak zalecił mi mechanik?
  • #7
    Blicek
    Level 26  
    Zacznij od sprawdzenia ustawienia rozrządu, tym bardziej ze bylo tam grzebane. Błedy czujnikow polozenia pojawią sie, jezeli ECU nie widzi ich wzajemnej synchronizacji. A tak wlasnie jest przy przestawionym rorządzie
  • #9
    wicher:
    Level 14  
    Sam fakt zalogowania się błędów dotyczących czujnika położenia wału korbowego i wałka rozrządu nie świadczy o tym, że są one uszkodzone. Należałoby dokładnie to sprawdzić podpinając się testerem oraz sprawdzając ciągłość przewodów.
    Typową usterką w Oplach jest "siadający" czujnik położenia wałka rozrządu i od tego jeśli już wymieniać bym zaczął
  • #10
    Leszo

    Level 11  
    samochód rozszalał się na dobre - kontrolka już nie gasła, wywalało wszystkie błędy po kolei (mieszanki, czujniki, i coś tam jeszcze), szarpał już przy każdej zmianie biegów, nie trzymał obrotów. z podejrzeniem braku masy oddałem gablote do mechanika. akazało się ze masa byla, goscio wymienił jakis przekaźnik (moim zdaniem dobry), cos poczyścił, podobno przepustnikce (byla czyszczona miesiac wczesniej) i cos tam jeszcze podlubal, jednym slowem wielkie nic za 700zł. samochód jednak znormalniał, przestał szarpać, gasnąć, kontrolka już nie swieci, jednak na postoju (np na swiatlach) skacza obroty - zamiast 900, jest okolo 500-600 i co jakis czas na chwile spadają prawie do zera, przy czym troche telepie furą. macie jakieś sugestie?

    tematu nie zamykam, bo moze jeszcze cos podlubie lub ktos mnie oswieci.
    pozdrawiam.

    aha - rozrząd jest OK.
  • #11
    bouges
    Level 1  
    ludzie pomocy hehe mam to samo... tylko silnik 1.8 16V obroty mi faluja w granicach 500 -600 gdy chce ruszyc spadaja prawie pod 0 gdy juz rusze jakos przy dodaniu gazu na kazdym biegu zamiast przyspieszac to auto jakby nie reagowało a pozniej jest szarpniecie i nagle zaskakuje co jest grane ??
  • #12
    heavyjazz
    Level 1  
    witam.ja mam ecoteca 1.6 16v. w trakcie jazdy i podszas wciskania pedału gazu szarpie.sonda jest ok.bo nowa i komp.nie pokazuje błędu sondy. pokazuje za to czujnik halla? I jeszcze dziwne jest to że gdy auto złapie wysoką temperature szarpanie znika.gdy się ujedzie z 8-10km. temp.spada i szarpanie się pojawia znów! Jutro świece i przewody wymienie bo też się proszą o wymiane. Ale co z tym szarpaniem? jeśli ktoś wie to niech napisze. Z góry dzięki
    Kolego za pisanie bzdur na temat czujników halla w ecotecach będą ostrzeżenia.. momik12
  • #13
    vipkwiecien
    Level 12  
    a sprawdziliscie stan swiec i przewodów WN ??? ja takie szarpanie na dolnych obrotach mialem tak do 3tys potem juz samochod dotawał kopa i szedł. (dodam ze to było tuz po załozeniu sekwencji) Wymianilem przewody i swiece (koszt kompletu 90zł +11zł klucz do swiec) i wszystko jak redą odjął:)

    Aha kolejną usterka (przynajmniej X16XEL) jest pekajaca guma łacząca kolektor dolotowy z przepustnica. Mi juz 3 razy pekła (koszt 12-28zł) Minimanla szpara sie robiła nie wyczuwalna ale powietrze na lewo zasysało i obroty szalały od 500-6000
  • #14
    ukitech
    Level 11  
    Witam !!!

    Trochę późno ale może komuś się jeszcze przyda. Jeżeli pojawiają się następujące błędy naraz:

    P0351 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A - usterka"
    P0352 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka"
    P0353 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C - usterka"
    P0443 "Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.zaworu oczyszcz. - usterka"
    P0200 "Obwód wtryskiwacza - usterka"

    to najprawdopodobniej jest problem z zasilaniem. Wszystkie te elementy są zasilane z przekaźnika pompy paliwowej, a napięcie pojawia się na nich nie przy włączonym zapłonie tylko przy próbie rozruchu. Należy sprawdzić styki przekaźnika oraz jego zasilanie (kolor fioletowy, komora silnika, przekaźnik będzie tykał bo ma sprawną cewkę ale uszkodzone styki ), oraz szarą kostką 6-wtykowa (ale są w niej tylko 2 przewody) koło skrzynki z przekaźnikami pod okrągłym brązowym złączem, ten grubszy to właśnie zasilanie powyższych elementów. Jeżeli pojawiają się też 2 inne błędy:

    P0335 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego “A"
    P0340 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu

    to może być za to odpowiedzialny drugi cieńszy przewód z kostki, który zasila czujnik położenia wałka rozrządu, stad nieprawidłowy sygnał, brak synchronizacji między wałem a wałkiem (dlatego 2 błędy) i szarpanie.

    Dlatego najpierw sprawdźcie obwód zasilania nim kupicie drogą cewką lub czujnik wałka.