Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

Vw Golf III 1.8 AAM sterownik gazu głupieje-dziwny przypadek

Sojer8 10 Cze 2008 23:29 5879 4
  • Vw Golf III 1.8 AAM sterownik gazu głupieje-dziwny przypadek

    #1
    Poziom 12  

    Witak. Jestem posiadaczek Golfika III generacji, silnik 1.8 aam 75km. I niestety mam same problemy z instalacją. Instalacja ma nieco ponad rok. Po założeniu było wszystko ok do pewnego czasu. Po ok. 3 mc sterownik gazu "gryzł się" ze sterownikiem benzyny. Tzn. ciężko odpalał na benzynie, obroty skakały, gasł, więcej palił itd. Gaziarz zainstalował jakies urządzenie i było ok też przez pewien okres. Teraz mój problem polega na tym, że sterownik sam sie rozprogramowuje. Tzn. po przejechaniu ok. 500-1000km współczynnik PWA wzrasta. z 70 na 150. Sterownik gazu mam zmieniony na nowy. i tez nic nie pomogło. Wymieniłem też czujnik 4-pin który jest odpowiedzialny za dawke paliwa. to samo. Co tydzień musze jeździć na regulacje. spalanie teraz ok. 15l!!
    sterownik bingo

    0 4
  • #2
    Poziom 15  

    A sonda lambda sprawna??? No chyba że jest to "4-pinowy czujnik odpowiedzialny za dawke paliwa" ale to nie w tym aucie :D:D
    Sonda jest bez grzałki, czyli tylko sygnał (masa na silniku).
    Sprawdź czy przy montażu przewód od sondy nie pocięty został pomiędzy sondą a kostką /zamiast za kostką/. Jakie napięcie z sondy widzi Bingo?
    Pozdr.

    0
  • #3
    Poziom 12  

    po podłączeniu pod kompa "jakąś" aktywność wykazuje. no nic. wymienie ją, i będe szukać dalej.

    0
  • #4
    Poziom 12  

    poproś kogoś żeby przekręcił ci kluczyk w pozycję zapalenia się kontrolek a ty zobacz czy silnik krokowy uchyla przepustnicę. w zależności od temperatury i zimniej tym więcej powinien uchylić.
    jeżeli dobrze pamietam to silnik AAM powinien mieć dwie kostki niebieska - czujnik temp. do silnika i czarna do deski rozdzielczej ( wskaźnik) nie wiem który to rok ale może już ktoś tam zamienił to na jeden czujnik.

    sprawdź też miernikiem ( czasem nie każdy miernik wychwyci napięcia, warto zakupić z alleg.. wskaźnik na diodach ) jakie napięcie jest na sondzie tzn. na przewodzie gdzie gazownik podpioł przewód z emolatora do przewody sondy. u mnie kiedyś skakało 3 do 12 V czyli błąd emulatora.

    według mnie powinno napięcie na sondzie wahać się od 0.2 do 1V
    możesz też mieć uszkodzony regulator ciśnienia paliwa jesli wiesz o czym pisze to nad wtryskiwaczem są 4 śrubki trzeba je odkręcić i jesli membrana jest pęknięta to trzeba ja wymienić.

    jeśli to nie pomoże to pisz wtedy sprawdzimy czujnik położenia przepustnicy tzw TPS.

    oczywiście świece , przewody itd. sprawne ?

    0
  • #5
    Poziom 12  

    Rozwiązaniem tego była luźna masa łącząca sterownik. Temat uważam za zamknięty.

    0