Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Caro+ GSI 1998 - problem z ładowaniem

remare 11 Cze 2008 13:32 1895 7
  • #1 11 Cze 2008 13:32
    remare
    Poziom 9  

Witam, jestem zielony w temacie elektryki, dlatego zwracam się o pomoc.
    Problem zaczął się jakiś tydzień temu gdy podczas szybszej jazdy zaczęła migać w nieregularnych odstępach czasu kontrolka braku ładowania. Gdy zatrzymałem się na światłach kontrolka zgasła i przez dalszą część drogi już się nie zapalała. Po jakichś 4 dniach kontrolka zaświeciła się zaraz po uruchomieniu silnika, ale po wkręceniu na wyższe obroty przygasła. Przedwczoraj kontrolka znowu zaczęła mrugać w czasie jazdy i wydaje mi się, że światła drogowe i podświetlanie deski słabiej świeciły. Nazajutrz rano napięcie było na tyle niskie, że musiałem podładować akumulator zanim silnik odpalił. Kontrolka przez cały wczorajszy dzień nie zaświeciła się ani razu, ale popołudniem podczas jazdy zaczął wariować obrotomierz (gdy nacisnąłem hamulec wyłączał się). Po zgaszeniu silnik nie uruchamiał się. Znowu podładowałem i do dzisiaj rana jakoś to hula.
    Zmierzyłem dzisiaj napięcie i prąd na akumulatorze -
    na wyłączonym silniku trochę powyżej 12V,
    na włączonym w okolicach 13,8V,
    prąd przy wyłączonym zapłonie i odbiornikach 0,02A,
    przy włączonym silniku, ale wyłączonych odbiornikach 3,5A,
    przy włączonym silniku i włączonych światłach 6A.
    Wnioskuje z tego, że akumulator nie rozładowuje się gdy samochód stoi. Wina spada na alternator, ale gdyby zupelnie nie smigał to pewnie bym nie przejechał ok. 250km. Podejrzewam wycierające się szczotki bądź przerwane uzwojenie wirnika (stąd gaśnięcie kontrolki przy wkręceniu na wyższe obroty)(?).