Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki mikrofon?

Asan 01 Lut 2004 17:35 3947 36
  • #1 01 Lut 2004 17:35
    Asan
    Poziom 10  

    chce nagrywac rytmy na djembe (afrykanski beben, w ktory uderza sie dlonmi) i nie wiem jaki mikrofon kupic? Moze mi ktos doradzi w jaki mikrofon mam sie zaopatrzyc oraz ile musialbym wylozyc pieniazkow na zakup? To ma byc mikrofon pojemnosciowy? i jeszcze jedno... w jaki sprzet musze sie wyposazyc aby nagrywac dobrej jakosci kawalki grane na djembe? komputer i mikrofon wystarczą? prosze o pomoc :roll:

    0 29
  • #2 01 Lut 2004 17:51
    ghost666
    Tłumacz Redaktor

    w najnowszej elektronice dla wszystkich jest układ przedwzmacniacza mikrofonowego, podłaczany do komputera. powinien sie nadac...

    0
  • #3 12 Lut 2004 19:20
    vespereq
    Poziom 26  

    hmm do takich bajerów powinien być dobry SHURE SM57

    0
  • #4 12 Lut 2004 20:52
    adi-niunio
    Poziom 22  

    no ten przedzwacniacz, wygląda b. fajnie.

    podłanczasz go pod wejście liniowe, a mikrofon może być dynamiczny albo pojemnościowy. Oczywiście karta dźwiękowa wyżeszej jakości byłaby wskazana. (np SB LIVE!) od niej też wiele zależy.

    bezsensem jest robienie przedwzmacniacza do homrecordingu jeśli karta i tak by syf wprowadzała.

    schemat mam jak chcesz to wrzuce.

    0
  • #5 16 Lut 2004 02:26
    Asan
    Poziom 10  

    Ów schemat chetnie obejrze jesli nie sprawialoby to klopotu :roll: Znalazlem taki fajny mikrofon Shure pg56 , moze on bylby dobry do tego typu nagran..hmm.. :roll:

    0
  • #6 16 Lut 2004 07:18
    rzuber
    Poziom 20  

    Zajżyj do EdW 1/2004 - tam był projekt niskoszumnego przedwzmacniacza, który takze ma zasilanie dla Phantomów. Polecam.

    0
  • #7 16 Lut 2004 09:32
    vespereq
    Poziom 26  

    Asan napisał:
    Ów schemat chetnie obejrze jesli nie sprawialoby to klopotu :roll: Znalazlem taki fajny mikrofon Shure pg56 , moze on bylby dobry do tego typu nagran..hmm.. :roll:


    heh rzeczywiscie jezeli nie ma byc to profesjonalne nagranie to wystarczy ci PG56 heh a myslalem ze jest zamiast 56 58 ale to tylko tak na marginiesie, jest to odpowiednik BG (beta green) wiec jak ta wersja ci sie podobała to ta tez bedzie

    0
  • #8 16 Lut 2004 11:28
    Marek Kolodziejczak
    Poziom 16  

    a co z przesterami, moze by poszukac mikrofonow ktore sa przeznaczone do nagrywania instrumentow o takiej dynamice (niekturym madralom takie slowo jest obce) poza tym miksr musi miec regulowana czulosc wejscia . tylko szur i mysla ze siur. mikrofon to jedno z wielu ogniw tego lancucha.
    pozdrawiam.

    0
  • #9 16 Lut 2004 22:40
    Zbynia
    Poziom 31  

    dobra pojemnościówka do nagrywania perkusji a jak nie to jakikolwiek mikrofon dynamiczny o w miarę dobrej jakości dźwięku - szur szurem ale od byle bazarowca za 50 pln to tylko ciut lepszy...........
    i tak najważniejsze jest urządzenie na które to nagrasz - bo nawet najlepszy mikrofon nic ci nie pomoże jak to nagrywasz na kasetę...........

    0
  • #10 17 Lut 2004 01:27
    Asan
    Poziom 10  

    spoko :roll: a waszym zdaniem jaki mikrofon powienienem kupic? to nie musi byc Shure wazne zeby sie nadawal. Rytmy chce nagrywac na kompie, karte dzwiekowa mam zwykla Avance AC'97 Audio for VIA(R)Audio Controller. Podajcie jakis model konkretny to kupie, bo sam chyba sie nie zdecyduje. Moge wydac do 400 zl jesli bedzie potrzeba. To i tak wiecej niz posiadam. Wazne zeby bylo warto i zeby efekt byl zadowalajacy. Jestem noga w tych sprawach dlatego zwrocilem sie o pomoc. Czego jeszcze bede potrzebowal poza mikrofonem? Sam komp i mikrofon nie wystarczy? Sa jakies mikrofony pojemnosciowe w cenie do 400 zl? Czy do pojemnosciowki potrzeba jeszcze jakis miser czy cos? Zreszta miksera i tak na razie nie kupie bo po zakupie mikrofonu nie zostanie mi nawet zlotowka. :roll: A moze zamiast tego mam sie zadowolic jakims tanszym mikrofonem, powiedzmy Sennheiser 825, skoro efekt ma byc podobny? Co o tym sadzicie? Aha ponoc pojemnosciowe mikrofony sa drogie wiec co mam sadzic o takich pojemnosciowkach za 100 ? Np Samson..hmm... :roll: oczywiscie Samson ma tez pojemnosciowki drozsze np za 400 zl...

    A tak w ogole to bardziej odpowiedni bylby mikrofon instrumentalny czy pojemnosciowy? Czy moze jeszcze inny jakis? Byłbym wielce uradowany gdybym uslyszal "Asan kup model ten i ten marki tej i tej" bedzie w sam raz dla ciebie (oczywiscie w cenie do 400 zl).

    0
  • #12 17 Lut 2004 07:13
    Vault Dweller
    Poziom 29  

    ->Asan
    Nie pisz czterech postów jeden pod drugim!

    Jeżeli chcesz dodać coś nowego do dyskusji a ostatni post jest twój, to nie pisz nowych postów tylko użyj przycisku Zmień.

    Wracając do tematu, wypadałoby oprócz mikrofonu mieć jakiś porządny przedwzmacniacz (jeżeli nie lampowy, to np. z EdW 1/2004)- te w kartach dźwiękowych są strasznie dziadowskie i lepiej podłączyć przez przedwzmacniacz do wejścia liniowego.

    0
  • #13 18 Lut 2004 17:05
    Preskaler
    Poziom 37  

    Moja rada jest taka!
    Należy poprostu wypróbować, który mikrofon jest najlepszy. Istnieje możliwość zwrócenia nieuszkodzonego i nie noszącego śladów użytkowania sprzętu do sklepu na drugi czy trzeci dzień. Można z tego skorzystać. Wiem z doświadczenia, że wcale najlepiej nie nadaje się do jakiegoś konkretnego (nietypowego) celu drogi mikrofon, lecz nawet głośnik użyty jako mikrofon. Radzę także spróbować z mikrofonem kontaktowym, może akurat...?

    0
  • #14 18 Lut 2004 18:21
    stasiekm
    Poziom 29  

    nagrywanie b ębnów nie jest nietypowym zastosowaniem mikrofonu (produkuje sie specjalne mokrofony do perkusji)
    w tym konkretnym przypadku proponują z mikrofonami od stopy + pojemnosciówka, ew wielkomembranowa pojemnościówka

    0
  • #15 18 Lut 2004 19:09
    osnapus
    Poziom 18  

    Jeżeli nie jest to profesjonalne nagranie to coś spróbuj złożyć.

    0
  • #16 19 Lut 2004 00:26
    Asan
    Poziom 10  

    Hmm.. mikrofonu raczej zwrocic nie bede mogl bo kupuje w sklepie internetowym, w ktorym wybrany przez mnie model pg56 shure ( sluzacy do nagrywania instrumentow perkusyjnych) jest 30 zl tanszy niz w sklepie normalnym. Nawet doliczajac 10 zl za przesylke zaoszczedze 20 zl. Zreszta sam nie wiem.. bo ja w tych sprawach jestem kompletna noga... nie wspomne juz ze nie wiem co to jest mikrofon kontaktowy... :| a i sam mikrofonu na pewno nie zloze.. w kazdym razie dzieki za rady. Aha z tym przedwzmacniaczem tez bede mial problem, jesli w ogole jest mi potrzebny. Do niedawna w ogole nie wiedzialem ze cos takiego istnieje wiec to kolejna przeszkoda do pokonania. A ja myslalem ze po prostu kupie mikrofon i bede nagrywal.. hmm...

    0
  • #17 19 Lut 2004 00:39
    Zbynia
    Poziom 31  

    do tej karty to wszystko co możesz wsadzić to mikrofon za 40 pln - lepszego i tak nie sensu.......
    a wstawiająć np.SB live to i z tego badziewia jeszcze troszkę wykrzeszesz........
    nie porywaj się z motyką na słońce bo masz za krótki kijek.........

    0
  • #18 19 Lut 2004 02:04
    Asan
    Poziom 10  

    Dzieki Zbynia dobrze, ze napisales tego posta bo jutro , tzn juz dzis, mialem zlozyc zamowienie na ten mikrofon a skoro tak piszesz to pewnie pozniej bym tylko zalowal ze dokonalem tego zakupu. Wobec tego co radzisz Zbynia? Co moge zrobic z 400 zl? Co bys zrobil bedac na moim miejscu? bo ja juz sam nie wiem... doradzcie...

    0
  • #19 19 Lut 2004 22:33
    eqt
    Poziom 26  

    kup mikrofon przeznaczony do basu (perkusja to również talerze) a nie do wokalu Nawet jakis przeciętny shure lub zenhajzer. Nie kupuj na giełdzie bo możesz nawet nie skapnąć się że wkladka w mikrofonie z napisem shure jest jakims badziewiem za 20PLN. No i następny może i w przyszlosci zakup - min SB live.

    0
  • #20 20 Lut 2004 11:06
    Zbynia
    Poziom 31  

    kup mikrofon ale taki by ci jeszcze starczyło na jakiś prosty przedwzmacniacz do niego i wszystko podłącz pod line in - zyskasz na tym dużo więcej niż kupując najlepszego dynamika..........

    0
  • #21 20 Lut 2004 12:11
    Asan
    Poziom 10  

    Dzieki :D Zastosuje sie do rad i kupie mikrofon i przedwzmacniacz a w przyszlosci docelowo jak zasobnosc portfela pozwoli kupie te karte o ktorej wspominaliscie. zobaczymy jaki bedzie efekt :roll:

    0
  • #22 20 Lut 2004 13:36
    inox
    Poziom 12  

    Pojemnosciowy ze wzmacniaczem np. na ukladzie TEA20258 (prymitywny, ale spelnia zadanie i nie szumi)...

    0
  • #23 21 Lut 2004 13:47
    seradam
    Poziom 17  

    Kolego mam troche doświadczenia z nagłaśnianiem różnych instrumentów i moim zdaniem kupowanie taniego mikrofonu jest bez sensu.
    Jak zainwestujesz w dobry mic to możesz po jakimś czasie doinwestować w reszte sprzętu i podniesiesz klase. A jak kupisz tani i kiepski to po zmianie dźwiękówy będziesz żałował że nie kupiłeś dobrego mikrofonu.
    Co do SB Live to jest dobra komercyjnie a nie dźwiękowo. Za podobne pieniądze można kupić dużo lepszy sprzęt.
    Proponuje zadzwoń do tej firmy. Ja wszystko tam kupuje bo oni są importerami a do tego zawsze pomogą ci dobrze wybrać (bo się znają).
    Polsound
    Pozdrawiam

    0
  • #24 21 Lut 2004 23:51
    Asan
    Poziom 10  

    Dzieki Seradam A myslisz , ze Shure pg56 jest badziewny? Bo ja wlasnie taki mialem kupic :roll: na lepszy na razie mnie nie stac zwlaszcza ,ze chcialbym kupic takze przedwzmacniacz zgodnie z radami forumowiczow :roll: podaje linka zerknij i ocen:

    http://www.kami.sklep.pl/sklep/product_info.php?cPath=98_99_100&products_id=749


    Z ta karta to i tak musialbym troche poczekac wiec zanim ja kupie to zorientuje sie wczesniej dokladniej w ofercie i popytam. zadzwonic tez nie zaszkodzi :)

    pozdrowka

    0
  • #25 22 Lut 2004 22:05
    vespereq
    Poziom 26  

    no ja nie wierze kuchnia chata shure troche lepszy od bazarowca no nie z kad sie biorą tacy ludzie, litosci, panie smerf jezeli SM57 nagrywa w studiu gitare czy tomy to dlaczego z jakims bembenkiem by sobie miałeo nie poradzic, heh niektórzy mnie rozkładają na łopatki

    0
  • #26 23 Lut 2004 02:17
    Asan
    Poziom 10  

    bebenkiem...? jakims...? hmm... :roll:

    0
  • #27 23 Lut 2004 04:34
    radocha
    Poziom 28  

    1 chcesz nagrywać bęben
    2 i chyba w warunkach amatorskich - bo gdyby w studiu, dyskusji by nie było

    ad1. do tych celów na całym świecie najczęściej używa się SHURE sm 57,58, a jeśli boisz się przesłuchów-beta58(daje nieco agresywniejsze brzmienie)
    ad2. jeśli nie w studiu - to inne (nienajczęściej spotykane) alternatywy odpadają - bo będziesz zmuszony do silnego zbliżenia membran -bębna i mikrofonu.
    Wstęgowe i pojemności małomembranowe wykluczone na wstępie, wielkomembranowe odpadają-bo nie studio, a nie możesz odejść sitkiem na rozsądną odległość, bo wszystkie smieci akustyczne otoczenia CI wlezą
    Dla ułatwienia sobie późniejszej roboty przy obróbce mikrofon "dolny" (jeśli będzie używany-do "rury" rez.) warto mieć taki sam jak na górze, ograniczenia powodowane przez cićnienia akustyczne, podmuchy itp zresztą podobne.
    Specjalne do kotłów-niekonieczne, ciśnienia nie aż takie, a unikniesz charakterystycznych przebarwień (chyba nie masz membrany z otworem ?)
    Wiec SM-y , bety -albo- ich "ekonomiczne" wersje-np. obudowa z alvinylu, brak cewki przeciwzakłóceniwej itp. Nadadzą się.
    Więc fantom ci niepotrzebny. Reg. barwy też-obróbkę zrobisz na kompie. Gain też - wystarczy prosty pre-amp mikrofonowy na 3-4 tranzystorach albo(najłatwiej, ale nie najtaniej) na naprawdę małoszumnym op-ampie , ze wzmocnieniem rzędu 30dB, raz je dobierzesz i do tych celów starczy.Wystarczy zaadaptować (jeśli na tranzystorach) jakiś prosty stopień wejściowy i zafixować wzmocnienie rezystorem, jeśli na op-ampie to schemat oczywisty-z podręcznika

    0
  • #28 23 Lut 2004 10:28
    seradam
    Poziom 17  

    Radocha zgadzam się z tobą to jest dobra i konkretna rada.

    Cytat:
    Wiec SM-y , bety -albo- ich "ekonomiczne"
    Dlatego PG - wersja ekonomiczna SM przy twoim budrzecie chyba nie pozostawia innej alternatywy. A w czasie jaki będzie ci potrzebny do opanowania podstaw nagrywania może spłynie na ciebie troche kasy i zakupisz coś jeszcze. Pamiętaj że wszystko co nazywa się profesjonalne przeważnie jest dużo droższe, a nie zawsze lepsze. Jak możesz to zrób sobie preampa sam albo kilka wersji i może będziesz zadowolony. A na jakość nagrania i tak wielki wpływ będzie miało otoczenie i ustawienie instrumentu i mikrofonu.
    powodzenia Adam

    0
  • #30 24 Lut 2004 00:09
    vespereq
    Poziom 26  

    hmm tak sobie jeszcz eteraz pomyślałem o Electro Voice seria zdaje sie Kobalt ale nie pamietam dokladnie co i jak podobny z wygladu do SM57 ale zamiast 450 kosztuje 290 czy cos takiego, ja go osobiscie nie słyszałem ale niektórzy sobie go chwalą, i jeszcze raz mi ktoś powie że Shure jest to to samo co bazarowiec to nogi z d*** powyrywam. a tak na marginesie to brakuje mi tu paru postów pewnego forumowicza, heh może jakies zwidy mam

    0