Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Buduję model silnika magnetycznego.

jandrzej36 30 Cze 2008 10:50 72969 203
  • #31 30 Cze 2008 10:50
    jandrzej36
    Poziom 16  

    Lechu_AF1 napisał:
    Hmm, masz słuszność kolego w5 co do tego że nie istnieje silnik magnetyczny bo nie ma perpetum mobile i to każde dziecko wie.


    Kiedyś każde dziecko wiedziało żę człowiek nie może latać.

  • #32 30 Cze 2008 17:40
    zdzicho44
    Poziom 22  

    Jeśli chcesz dokładnie obrobić magnesy, to po zamocowaniu (naklejeniu )ich na gotowy wirnik, należy je przeszlifować na szlifierce kłowej do wałków (jeśli jest to powierzchnia zewnętrzna). Magnesy mogą być płaskie i dopiero obróbka nada im odpowiedni promień. Będzie to z pewnością dokładniejsze niż, wcześniejsze nadanie kształtu, a potem mozolne mocowanie. Wykonanie takie jest również prostsze od strony technologicznej. Wymaga jednak dostępu do szlifierki o odpowiednich gabarytach.

  • #33 01 Lip 2008 01:47
    w5
    Poziom 15  

    zdzicho44 napisał:
    Kolego, zamiast przyznać się do błędu, udowadniasz na siłę ze masz rację . Silnik klatkowy w wersji wymyślonej, przez N. Teslę nie ma regulacji obrotów. Falowniki wtedy nie istniały - kolega zresztą też. Najpowszechniej stosowane są silniki o stałej liczbie biegunów. żeby zabić gwoździk to dorzucę silnik synchroniczny.Ten to dopiero ma stałe obroty i co- bezużyteczny?
    Niech kolega Jędrzej36 buduje sobie model ,bo to jego czas i wysiłek. Pozdrowienia.

    Kolego, zamiast zająć się istotą sprawy (czyli tym, że ludzie fantazjują na temat cudownych silników, jawnie szydząc z oficjalnej nauki), to się czepiasz dosłownie czegokolwiek, byle spróbować pokazać, że gdzieś tam niby nie mam racji.
    Niestety (dla Ciebie i Tobie podobnych) ją mam. :)
    Interesujący jest stan obecny, a nie czasy Tesli. Tak na marginesie, przed erą falowników (ponad 30 lat temu) istniały przetwornice maszynowe częstotliwości (jak trzeba było, to ludzie sobie radzili).
    A od tych ≈30 lat silnik synchroniczny można regulować tak samo (a nawet lepiej) jak asynchroniczny (właśnie przekształtnikiem energoelektronicznym, nie jest to żadna nowość, ani fanaberia).

    Do rzeczy. Co z tymi parametrami, wzorami i charakterystykami "silników magnetycznych"? Doczekam się?
    W sumie tu nawet nie chodzi o mnie. Takie rzeczy o jakie proszę, powinny w pierwszej kolejności interesować właśnie kogoś, kto taki silnik zamierza zbudować...

  • #34 01 Lip 2008 09:18
    jandrzej36
    Poziom 16  

    w5 napisał:

    Do rzeczy. Co z tymi parametrami, wzorami i charakterystykami "silników magnetycznych"? Doczekam się?
    W sumie tu nawet nie chodzi o mnie. Takie rzeczy o jakie proszę, powinny w pierwszej kolejności interesować właśnie kogoś, kto taki silnik zamierza zbudować...




    Ale ty bzdury wygadujesz!! Mam prośbę. podaj mi wzór chemiczny skutecznego lekarstwa na raka? Ne znasz ?? A teraz zastanów sie dlaczego .

  • #35 01 Lip 2008 09:49
    Lechu_AF1
    Poziom 15  

    Bo nie ma lekarstwa na raka :D ?

  • #36 02 Lip 2008 21:10
    zdzicho44
    Poziom 22  

    Kiedy Tesla konstruował swój silnik ,też nie miał charakterystyk, ani parametrów. Czy kolega W5 zakłada (zgodnie z charakterystykami i wzorami ) że kolega Jędrzej 36 ma w domu laboratorium i zdejmie mu charakterystyki pracy, ewentualnie ,,nie pracy", lub zbada parametry budowanej konstrukcji.
    Widać, że nadchodzące upały już na kolegę W5 działają. Kolega z tych co to każdą zabawę chcą przejąć , ewentualnie popsuć. Może kolega dla większej wiarygodności poda nam wzory i wykresy z, których będzie wynikać, że konstrukcja kolegi Jędrzej36(dotychczas nie znane szczegóły) nie będzie działać:).
    Usprawiedliwia kolegę jedynie konstytucyjne prawo do nieskrępowanego wygłaszania swoich poglądów.
    Dla jasności -ja nie wypowiadam się na temat tego, czy to urządzenie będzie działać, czy też nie - to sprawa konstruktora. On sam też zaznaczył na wstępie, że nie oczekuje rozważań, czy to będzie, działać czy nie. Uszanujmy jego wolę. Zauważyłem pewne zjawisko i o nim napisałem.

  • #37 02 Lip 2008 22:40
    w5
    Poziom 15  

    OK, poczekajmy na wyniki prac konstrukcyjnych autora tematu. :)

  • #38 15 Lip 2008 23:07
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #39 13 Sie 2008 10:22
    w5
    Poziom 15  

    Mija już praktycznie półtora miesiąca od ostatniego wpisu autora tematu.
    No i co? :D Działa już ten silnik? :lol: Jak postępy? :) Brak? :) Ciekawe dlaczego...

  • #40 13 Sie 2008 13:18
    ZGG
    Poziom 27  

    Jedyne ograniczenia ,jakie są we wszechświecie . To ograniczenia naszego umysłu.

  • #41 13 Sie 2008 13:45
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #43 05 Wrz 2008 17:45
    artprox
    Poziom 14  

    witam, bardzo ciekawy temat, proszę o pomoc, czy ktoś z forumowiczów zna jakiś materiał w który dało by się zapakować magnes neodymowy w taki sposób aby nie przyciągał on żadnych elementów , serdecznie z góry dziękuję za podpowiedz.

  • #44 05 Wrz 2008 19:59
    zdzicho44
    Poziom 22  

    Gdyby taki materiał istniał, wiele problemów byłoby rozwiązanych. Muszę cię rozczarować- nie spodziewaj się pozytywnej odpowiedzi.

  • #45 05 Wrz 2008 20:24
    MARCIN.SLASK
    Specjalista AGD

    W jaki sposób są ekranowane magnesy neodymowe (np. w dyskach twardych), że "działają" na niewielki odległości?

  • #46 12 Wrz 2008 15:45
    jandrzej36
    Poziom 16  

    w5 napisał:
    Mija już praktycznie półtora miesiąca od ostatniego wpisu autora tematu.
    No i co? :D Działa już ten silnik? :lol: Jak postępy? :) Brak? :) Ciekawe dlaczego...

    Witam panów.
    Dlaczego nic nie piszę ? Ponieważ nikt nie mówi na temat. Nie zakładałem postu po to by dyskutować nad zasadą działania takiego silnika. Jedynie po to by znaleźć kogoś kto pomoże mi z tymi magnesami. Niestety nie znalazł sie nikt z potrzebnym parkiem maszynowym . Dlatego zamówiłem już gotowe magnesy. Poczekam sobie na nie jeszcze jakieś półtory miesiąca i są drogie ale chyba warto .


    Ps. Jak bym wiedział jak zamknąć temat to bym go zamknął. Podpowie ktoś, jak to sie robi?

  • #47 15 Wrz 2008 12:44
    artprox
    Poziom 14  

    witam ,a czy istnieje materiał który nie oddziałuje z magnesem i jednocześnie nie przepuszcza lub bardzo osłabia działonie linii sił pola magnetycznego?
    ps. pozdrawiam.

  • #48 17 Wrz 2008 15:20
    _jta_
    Specjalista elektronik

    Deformacja pola magnetycznego powoduje pojawienie się siły działającej na to, co ją wywołuje.
    Są konkretne wzory na tę siłę, i jak dotąd nie udało się znaleźć odstępstwa od tych wzorów:
    naprężenie wywołane polem magnetycznym = B^2/(2*µ0) prostopadle, -B^2/(2*µ0) równolegle
    do pola (B liczy się w teslach = V*s/m^2, µ0 to 0.4*Pi µV*s/(A*m), wynik jest w J/m^3).

  • #49 01 Paź 2008 22:30
    artprox
    Poziom 14  

    witam. dostałem info że samoloty "b2" tzw. latające skrzydło jest pokryte farbą absorbującą w pewnym stopniu promieniowanie elektromagnetyczne radarów, czy ktoś może wie na czym polega działanie tego materiału jak się nazywa itp. pozdrawiam

  • #50 02 Paź 2008 00:42
    _jta_
    Specjalista elektronik

    Wiem, ale nie wiem, czy zrozumiesz: ta farba ma dużą przenikalność magnetyczną i dielektryczną, i są one
    z grubsza równe - to powoduje, że fala padająca na taką farbę wchodzi do niej bez odbicia na powierzchni,
    i że w farbie ma dużo mniejszą długość; ponadto,ta farba przewodzi prąd - mniej niż metal, ale na tyle, żeby
    fala została w dużym stopniu wytłumiona, zanim dotrze do metalowej konstrukcji, która jest pod tą farbą.
    W rezultacie prawie nie ma odbicia - jest wygaszone odbicie i na powierzchni farby, i na granicy farba-metal.
    Inna koncepcja, to taka, żeby te odbicia były w przeciwnych fazach, ale to wyjdzie dla jednej długości fali.

  • #51 20 Paź 2008 12:29
    artprox
    Poziom 14  

    witam
    przepraszam za mój ostatni trochę nie gramatyczny post ale mam chyba wszystko co zaczyna się na "dys",a teraz do tematu, chciałem zbudować mechaniczny przerywacz pola magnetycznego magnesu stałego, jeżeli to możliwe z materiału (gazu,cieczy,ciała stałego)możliwie najmniej oddziałującym z tym magnesem
    ps pozdrawiam

  • #52 20 Paź 2008 13:30
    _jta_
    Specjalista elektronik

    To chyba wypadnie użyć kombinacji nadprzewodnika, który jest przez magnes odpychany, i ferromagnetyka,
    który jest przyciągany - może da się policzyć taką konfigurację, żeby suma sił była zerowa? Wydaje mi się,
    że nieskończoną płaszczyznę z nadprzewodnika można pokryć sproszkowanym ferromagnetykiem w taki
    sposób, żeby siły oddziaływania magnesu z całością były niemal zerowe; pewnie z kulą też by się dało.
    (ferromagnetyk powinien być sproszkowany, żeby miał liniową charakterystykę namagnesowania; niestety
    nadprzewodnik musi być I rodzaju, a one mają dość niskie temperatury nadprzewodnictwa - kilka stopni K)

  • #53 25 Paź 2008 13:30
    artprox
    Poziom 14  

    witam
    to dość trudne do zrobienia ciekły azot paruje,czy z magnesem nic się nie stanie w tak niskiej temp.,zauważyłem że stojan silniczka z magnesami stałymi w środku nie przyciąga metalowych przedmiotów, kiedy wyjmiemy jeden z 2 magnesów, obudowa zaczyna przyciągać metal,czy masz jakiś pomysł, czy da się wykorzystać to zjawisko?
    ps czy obudowa stanowi swego rodzaju magnetowód?
    mój pomysł to: wyciąć fragment cylindra (stojanu)tak aby "rozerwać ten magnetowód"i cały układ umieścić w drugim podobnym cylindrze,który obracając się współosiowo do stojanu powodował by "złączanie i rozłączanie magnetowodu"czy to ma sens?

  • #54 25 Paź 2008 13:52
    _jta_
    Specjalista elektronik

    Nie ma nadprzewodników I rodzaju w temperaturze ciekłego azotu - potrzebny jest ciekły hel.

    Nie wiem, co i do czego chcesz wykorzystać. Jak do zbudowania Perpetuum Mobile, to się nie da.

  • #55 27 Paź 2008 19:58
    artprox
    Poziom 14  

    witam
    chodzi o prądnice
    pozdrawiam

  • #56 27 Paź 2008 20:34
    _jta_
    Specjalista elektronik

    Konstrukcji prądnic jest sporo - proponuję wizytę w bibliotece na politechnice (jest jakaś w twoim mieście) i poczytanie o nich.
    Ewentualnie poszukanie jakiegoś podręcznika w sieci. W każdym razie temat jest o wiele za obszerny do omawiania na forum,
    tym bardziej, że nie stawiasz konkretnych pytań, a dość ogólne - podręcznik lepiej na nie odpowie, niż wypowiedzi na forum.

  • #57 28 Paź 2008 12:45
    artprox
    Poziom 14  

    witam
    chcę zbudować prądnice bez ruchomych :wirnika i stojanu,nie spodkałem się z podobnymi konstrukcjami dlatego potrzebuje przerywacza reszta jest ogólnie dostępna i prosta do opracowania
    ps to tylko hobby ale udało mi się zbudować proste urządzenie do cofania liczników elektrycznych (konwencjonalnych bez blokad)nie wiem co na to przepisy ale włącza się to urządzenie do gniazdek nie naruszając plomb nie wpinając się przed liczniki itp.
    mam jeszcze kilka pomysłów:dlaczego by nie napędzać silników spalinowych oparami paliwa?(im mniejsze drobinki paliwa tym lepsza mieszanka paliwowa) ale najpierw chcę skończyć jeden temat
    pozdrawiam

  • #58 28 Paź 2008 13:50
    bruns
    Poziom 30  

    artprox napisał:
    udało mi się zbudować proste urządzenie do cofania liczników elektrycznych (konwencjonalnych bez blokad)nie wiem co na to przepisy ale włącza się to urządzenie do gniazdek nie naruszając plomb nie wpinając się przed liczniki itp.
    Znam kilka sposobów ale każdy z nich jest bardziej lub mniej inwazyjny . Nigdy nie spotkałem się se sposobem na licznik zupełnie bez inwazji w instalację lub układ magnetyczny licznika , chociaż o takich słyszałem ale traktuję to jako nie istniejące VOO-DOO . Może kol. coś więcej napisać .

  • #59 28 Paź 2008 17:17
    _jta_
    Specjalista elektronik

    Z prądnicą (obawiam się, że takiej to może nie być w żadnym podręczniku) można by pokombinować tak,
    żeby mieć nieruchomy magnes (albo elektromagnes), nieruchome cewki, a poruszałyby się zwory, które
    by kierowały pole magnetyczne zmieniając jego kierunek w cewkach. Te zwory powinny być wykonane
    z ferromagnetyka, najlepiej o dużej indukcji nasycenia, i powinny poruszać się tak, żeby przechodziły
    blisko zarówno biegunów magnesów, jak i nabiegunników cewek, z których odbierałoby się prąd.

    Ops... to już jest wynalezione - ponoć tak jest zrobiony alternator, skonstruowany przez Teslę w 1891r.

    Napędzanie silnika oparami - tak się składa, że do paliwa zaczęto dodawać płyn przeciwstukowy, ponieważ
    parowanie paliwa powodowało wybuchowe spalanie par, i "stukanie" w silniku, co przyśpieszało jego zużycie.

  • #60 29 Paź 2008 15:37
    artprox
    Poziom 14  

    witam
    w tym przypadku jeśli dobrze zrozumiałem oddziaływanie magnesu i SEM w uzwojeniu jest wprost proporcjonalne do siebie,mój pomysł polega na wstawieniu przerywacza pomiędzy cewkę a magnes,przerywacz ten musiałby jak najmniej oddziaływać z polem magnetycznym, aby jak najmniej walczyć z SEM,sprawność takiej prądnicy mogła by być sporo wyższa.
    ps można by wyeliminować wałki rozrządu stosując elektrozawory
    ps o licznikach,to chyba jest niezgodne z regulaminem(to mój adres artprox(malpa)wp.pl) warunki pracy są specyficzne ale do osiągnięcia bez problemów