Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Novell -"gubi" pliki w jednej ze szkolnych pracown

11 Cze 2008 18:02 2528 11
  • Poziom 29  
    Witam.
    Chodzę do Technikum Informatycznego, jest dopiero pierwszy rok, więc niektóre problemy wychodzą dopiero teraz... Całość jest oparta o Novell (tyle wiem... jestem tylko uczniem...)

W szkole mamy 2 pracownie (ok. 15 stanowisk, nigdy tego nie liczyłem ;) , pracownia A-lepsza, pracownia B-gorsza) + bibliotekę (4 stanowiska).
    W blibliotece i w jednej pracowni (pracownia A") są "dosyć" nowe komputery, (choć i tak kicz jak nie wiem...).
    Powiedzmy że zapisuję na swoim dysku sieciowym w tej pracowni jakiś plik (abc.jpg), 5MB. Na zajęciach z innego przedmiotu, w pracowni B, tego pliku nie widzę... Jednak sprawdzając wolne miejsce na moim dysku sieciowym, ubyło te 5MB. Wpisuję więc w przeglądarkę IE "R:\abc.jpg", o dziwo obrazek otwiera się.
    Inna sytuacja- Zapisuję pliki (animację) z programu Flash na moim dysku sieciowym. Po odświeżeniu folderu, plik znika. Mogę jednak go otworzyć w przeglądarce IE.
    Na jednych zajęciach, nauczyciel stwierdził, że to ze tam tego pliku nie ma, jest wyłącznie moją winą, a prawdopodobność że sam zniknął jest bliska ZERU. Za chwilę, kolega z drugiej strony sali zgłasza to samo. Odpowiedź nauczyciela - taka sama. Innemu jeszcze koledze zniknął cały folder z jego pracami.
    Pomyślałem, że przecież na czymś musze pracować, więc poprosiłem kolegę, który siedział obok, aby jego pracę wysłał na serwer (wspólny). Skopiowałem - praca była widoczna, odświeżyłem - pracy nie ma! Przy próbie ponownego skopiowania, zapytanie od explorera - "czy chcesz zamienić plik (...). Pokazałem to nauczycielowi, który stwierdził, że "coś jest nie tak...". (Heh, tyle to ja też mogę i to bez papierka "informatyk" ;) )