Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Clatronic AR 687 bez wyłączania wraz z zapłonem?

slodkie_ciacho 11 Cze 2008 22:37 5182 10
  • #1 11 Cze 2008 22:37
    slodkie_ciacho
    Poziom 15  

    Witam.
    Posiadam radio takie jak w temacie zamontowane w Citroenie ZX.
    Tutaj jest schemat jego podłączenia:
    Clatronic AR 687 bez wyłączania wraz z zapłonem?

    Czy można go podłączyć tak aby się nie wyłączał wraz z zapłonem, tak żeby grał bez kluczyka?
    Chciałem to zrobić w następujący sposób-dobrze?
    Clatronic AR 687 bez wyłączania wraz z zapłonem?
    Czy nie zagraża to instalacji elektrycznej samochodu, czy może podłączyć bezpośrednio do "+" akumulatora?
    Pozdrawiam

    0 10
  • Pomocny post
    #2 12 Cze 2008 00:20
    lenin10
    Poziom 18  

    Musisz podłączyć czerwony i żółty przewód pod stały plus.

    Najlepiej do samego radia pociągnij nowe przewody (takie o zwiększonym przekroju) od akumulatora. Czerwony i żółty daj pod plus a czarny pod minus. Nie zapomnij o dodatkowym bezpieczniku w pobliżu akumulatora.

    Nic się z instalacją elektryczną autka nie stanie.

    Pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #3 12 Cze 2008 00:39
    SlaweK
    Poziom 43  

    Co najwyżej nie będziesz miał prądu w akumulatorze po 2-3 dniach postoju... ;)

    SławeK

    0
  • #4 12 Cze 2008 11:42
    slodkie_ciacho
    Poziom 15  

    SlaweK napisał:
    Co najwyżej nie będziesz miał prądu w akumulatorze po 2-3 dniach postoju... ;)

    SławeK

    Ale przecież radio to cały czas ma podtrzymanie pamięci (zapisane stacje, uruchamia się na tym samym utworze co leciał w trakcie wyłączenia zapłonu itp.)-czyli to jest stały plus i do niego chce podłączyć ten drugi który uruchamia dopiero resztę... Jeżeli nie pociągnę z akumulatora to też się nic nie stanie? Bo jednak łatwiej jest to zrobić tuż przy kostce ISO, a gdyby coś to radio ma swoje bezpieczniki, dobrze myślę?

    0
  • #5 12 Cze 2008 12:27
    SlaweK
    Poziom 43  

    Zmierz prąd jaki pobiera na wyłączonym na obu plusach to się przekonasz. Markowe nie robią problemu ale tandety bardzo często żłopią za dużo, norma to do 10mA.

    SławeK

    0
  • #6 12 Cze 2008 12:38
    slodkie_ciacho
    Poziom 15  

    No dobra, ale mi nie chodzi o to, tylko czy jak podłącze te 2 plusy w jeden przy kostce ISO to nic się nie stanie?

    0
  • #7 13 Cze 2008 01:14
    lenin10
    Poziom 18  

    SlaweK napisał:
    Co najwyżej nie będziesz miał prądu w akumulatorze po 2-3 dniach postoju... ;)

    Musiałeś mieć dobre te radia skoro tak sądzisz. We wszystkich samochodach miałem tak podłączone i jakoś nic nierozładowywało aku. No chyba że się słuchało muzyki "na full" bez przerwy prze cały dzień -w takim przypadku ma prawo rozładować się akumulator.

    slodkie_ciacho napisał:
    No dobra, ale mi nie chodzi o to, tylko czy jak podłącze te 2 plusy w jeden przy kostce ISO to nic się nie stanie?
    Nic się nie stanie

    0
  • #8 13 Cze 2008 02:49
    SlaweK
    Poziom 43  

    Miałem już kilkanaście takich radii które po pomiarze poboru na obu plusach połączonych razem pokazywało 50-100mA, w większości to były nowe radia, prosto z Biedronki. Co ciekawe to np na ACC pobór był ok. 25mA, na BUP 15mA a razem 65mA co jest mało logiczne. Policz sobie teraz taki pobór przy małym autku, np Matiz, Cienias, gdzie nie ma pozycji ACC a akumulatorek ma 35Ah lub mniej. Jesli jest on niedoładowany przez jazdę na światłach, ma już swoje latka.... to na drugi dzień szanse maleją.... A skoro jesteśmy na forum elektronicznym to pomiar nie powinien sprawiać żadnych problemów, tak jak policzenie sobie tego.


    SławeK

    0
  • #9 14 Cze 2008 23:53
    slodkie_ciacho
    Poziom 15  

    Witam
    Dziś podłączyłem tak radyjko i gra, prąd pobierany to 65,2mA na obu plusach-jeśli będzie rozładowywał akumulator to dam zwykły wyłącznik na ten jeden kabelek...
    Pozdrawiam

    0
  • #10 15 Cze 2008 10:30
    SlaweK
    Poziom 43  

    Niop i masz, normalne radio żre kilka mA, a podłącz to w Matizie czy innym małym z malutkim aku, niedoładowanym przez jazdę na światłach... jak policzysz to z 35Ah po 2-3 latach zostaje max połowa, potem dolicz nie jakiś szacunkowy procent na niedoładowanie, potem to co samo ucieka, i zostaw margines że jeśli spadnie poniżej kilku Ah to już nie będzie czym zakręcić to okaże się że do rozładowania zostaje kilka Ah tylko. A to kilka Ah podzielone przez te 65mA non stop, plus następne kilkanaście lub kilkadziesiąt przez jakiś alarm w aucie to czas postoju się skraca. Łatwo to policzyć szacunkowo i zostaje że po 2-3 dniach kłopot gotowy. W końcu jesteśmy na forum gdzie podstawy elektryki każdy powinien mieć w małym palcu.

    SławeK

    0
  • #11 15 Cze 2008 10:40
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    I znowu: jak podłączyć radio omijając stacyjkę... Po raz cztery miliony sześćset tysięczny osiemnasty. Zamykam.

    0