Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brava'99 Spalone radio/bezpiecznik?

12 Cze 2008 09:46 4403 7
  • Poziom 2  
    Witam. Ostatnio wymieniałem alternator w Fiacie Brava 1,2 16v i zrobiłem małe spięcie (zapomniałem odłączyć akumulatora), w wyniku którego zgasło radio i zegarek. Myślałem, że to zwykły bezpiecznik, ale przejrzałem w skrzynce wszystkie możliwe bezpieczniki, wszystkie są dobre, ale chyba żaden nie jest od radia. Ktoś się orientuje może gdzie jest ten bezpiecznik? Od razu za radiem (nie chcę ściągać tego zintegrowanego radia) czy może gdzieś indziej?
  • Poziom 43  
    Owszem fabryczne radia mają bezpiecznik, martwi mnie ten zegarek bo jeśli nie jest on zasilany z radia...

    SławeK
  • Poziom 15  
    wydaje mi sie że w samochodzie masz 1 ogólną skrzynkę z bezpiecznikami..... i radio jest podłączone z czymś innym..... więc i zegarek może być na jednym bezpieczniku z radiem.....
  • Poziom 2  
    Sprawdziłem w książce obsługi, jasno jest pokazane gdzie powinny być te bezpieczniki od radia, ale..ich tam nie ma:) (Są w sumie 4 skrzynki porozrzucane po aucie) W wolnej chwili wyjmę cały ten panel, może będzie za radiem jakiś. A co do zegarka, to ma wspólny wyświetlacz z radiem , tak więc jest jeden bezpiecznik.
  • Poziom 22  
    Radio ma swój bezpiecznik przy kostce ISO. Zegarek jest częścią radia. Jeżeli tylko to nie działa w samochodzie, to sprawdź ten bezpiecznik w radiu. Nie wykluczone oczywiście, że radio "padło"...
    Do wyjęcia radia potrzebne są specjalne "blachy". Jak nie masz ich skąd wziąść, to podjedź do ASO Fiata i pogadaj z jakimś elektrykiem - myślę, że ci pomoże. Wyciągając radio bez tych blach umordujesz się i możesz je zniszczyć....
  • Poziom 2  
    miniu1 napisał:
    Wyciągając radio bez tych blach umordujesz się i możesz je zniszczyć....


    No właśnie:) Pierwsza próba nieudana, odłożyłem to na kilka dni
  • Poziom 43  
    Przedwczoraj takie wyjmowałem z Bravy bez odpowiednich narzędzi i gładko poszło i akurat bezpiecznik był spalony. Co ciekawe poza uszkodzonym mechanizmem znalazłem w radiu podłożony papierek by nie robił zwarcia, brakowało sprężynki do mechanizmu a radio mało plomby fabryczne. Jakaś serwisowa partanina.

    SławeK
  • Poziom 2  
    I po kłopocie. Spalony był bezpiecznik z tyłu radia. Troszkę tylko natrudziłem się przy wyciąganiu radia:)