Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi A6 C4 2,5 tdi lokalizcja/identyfikacja źródła"stuk

markro1959 12 Cze 2008 14:56 4537 10
  • #1 12 Cze 2008 14:56
    markro1959
    Poziom 9  

    Od 3 miesięcy jestem posiadaczem Audi A6 C4 2,5 tdi. Niepokoi mnie stukanie podczas jazdy na wprost przy przyspieszaniu lub hamowaniu ( nawet przy zdjęciu nogi z gazu).
    Mechanicy wykluczają luzy na końcówkach drążków (również samochód nie ma odchyleń przy jeździe na wprost z luźną kierownicą). Brak luzów na kierownicy.
    Czy przyczyną może być przekładnia kierownicy ( maglownica). Jeżeli tak, to w oparciu o doświadczenie z podobnymi objawami, jaka może być żywotność użytkowanej przeze mnie obecnie maglownicy. najchętniej w ilości km do przejechania.

    Proszę o pomoc i podzielenie się doświadczeniem.

    0 10
  • #2 12 Cze 2008 15:36
    Jerzy100
    Poziom 22  

    Sprawdź czy przeguby wewnętrzne nie mają już luzów.

    0
  • #3 13 Cze 2008 15:23
    markro1959
    Poziom 9  

    Przeguby sprawdzone, nie wykazują luzu. Bedę chciał sprawdzić to sprawdzić równiez na maszynie do diagnozy zawieszenia.

    0
  • #4 13 Cze 2008 22:21
    mario11
    Poziom 13  

    a tuleje przedniej belki tej na której lerzy silnik

    0
  • #5 14 Cze 2008 23:25
    bolero
    Poziom 15  

    Czy przy ruszaniu do przodu lub tyłu też stuka?

    0
  • #6 14 Cze 2008 23:35
    Blicek
    Poziom 26  

    markro1959 napisał:

    Czy przyczyną może być przekładnia kierownicy ( maglownica).


    Poruszaj bardzo energicznie kierownica na postoju to bedziesz wiedzial czy to przekladnia stuka.

    0
  • #7 22 Lip 2008 14:37
    markro1959
    Poziom 9  

    Energicznie kręciłem kierownicą , nie zauważyłem luzu i nic nie słyszałem. Czy powinienem to robić bez wspomagania przy wyłączonym silniku ?
    Stukanie słychać przy jeżdzie do przodu i do tyłu.

    0
  • #8 22 Lip 2008 21:14
    mad666max
    Poziom 11  

    1. Sprawdzić poduszki silnika.
    2. Sprawdzić poduszki skrzyni biegów.
    3. Sprawdzić poduszki którymi mocowany jest wózek (sanki) do nadwozia.

    0
  • #9 22 Lip 2008 21:20
    adam7009
    Poziom 38  

    i mocowanie tłumnika.

    0
  • #10 06 Sie 2008 14:39
    markro1959
    Poziom 9  

    Przy energicznym ruch kierownicą, przy obrocie ok. 280 stopni, słychać stuknięcie w tym samym miejscu pozycji kierownicy. Jest to pojedyncze stuknięcie jakby coś z czegoś zeskoczyło.

    0
  • #11 06 Sie 2008 16:47
    adam7009
    Poziom 38  

    pęknięta sprężyna zawieszenia,lub łożysko oporowe .

    0