Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Instalacja AG SGI problem z przełączaniem na LPG

nszablin 12 Cze 2008 16:56 19915 22
  • #1 12 Cze 2008 16:56
    nszablin
    Poziom 9  

    Witam Wszystkich

    Posiadam zamontowana instalację LPG AG SGI. Problem polega na tym ze kiedy rano odpale auto i jade do pracy po osiagnieciu ospowiedniej temp instalacje przełącza sie z benzyny na gaz ale po przejechaniu kilku dziesieciu metrow instalacja przelacza sie na benzyne i informuje dzwiekiem ze skonczyl sie gaz a tak na prawde jest caly zbiornik. Po rozgrzaniu auta zalapuje i dziala normalnie. Po dluzszym postoju problem powraca. Z góry dzieki za pomoc

    1 22
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 15 Cze 2008 16:21
    Radek197403
    Poziom 9  

    Witam,

    Ja też miałem tę instalację w P 406. Po roku użytkowania zaczeły dziać się dziwne rzeczy: winny był ten czarny rozdzielacz w którym jest czujnik temp i przekłamywał temperaturę podawał że jest - 29 st. i komputer od gazu podawał za dużą dawkę gazu. Okazało się że do tej instalacji można się podpiąc tylko w jednej firmie w W-wie a co gorsze nie można zrobić żadnych poprawek tylko odczytać pomiary. Ten rozdzielacz był cały do wymiany koszt to 1600 zł. Wywaliłem więc cały przód instalcji i założyłem KME od tej chwili zero problemów.
    Został mi po tej instalacji komputer, parownik, przewody i ten uszkodzony rozdzielacz.
    Jak by co to pytaj.

    Pozdrawiam,

    Radek

    0
  • #3 27 Cze 2008 15:48
    szosiu
    Poziom 14  

    ciekawe gdzie w tej instalacji jest ten rozdzielacz. tam mam tez AG SGI IV generacje ale zadnego rozdzielacza nie wiedze. chyba ci sie pomylilo z 3 generacja.

    mam pytanie do autora tematu, czy masz program do tej instalacji albo jakies inne dane

    0
  • #4 18 Maj 2009 23:29
    Acio
    Poziom 10  

    nszablin napisał:
    Witam Wszystkich

    Posiadam zamontowana instalację LPG AG SGI. Problem polega na tym ze kiedy rano odpale auto i jade do pracy po osiagnieciu ospowiedniej temp instalacje przełącza sie z benzyny na gaz ale po przejechaniu kilku dziesieciu metrow instalacja przelacza sie na benzyne i informuje dzwiekiem ze skonczyl sie gaz a tak na prawde jest caly zbiornik. Po rozgrzaniu auta zalapuje i dziala normalnie. Po dluzszym postoju problem powraca. Z góry dzieki za pomoc


    Zabrudzony filtr gazu, za mały wydatek parownika, uszkodzony czujnik ciśnienia gazu.

    0
  • #5 13 Wrz 2009 12:31
    Lechuuu
    Poziom 11  

    Moja instalacja to również AG SGI... Ja ma też bardzo podobny problem... odapalę samochód rano, chodzi na benzynie... nie ma możliwości przełączenia na gaz... dopiero po przejechaniu około5-6 kilometrów samoczynnie przełączy na gaz... Myślałem ze może tak ma być, bo temperatura na dworze troszkę się obniżyła... no ale gdyby to było przejechanie około kilometra to ok, no ale nie 5 a czasami nawet do 10 km muszę jechać na benzynie żeby się przełączył... Mam instalację III generacji. Problem leży w sterowniku czy tym czujniku w rozdzielaczu (to jest chyba czujnik gazu, a tu chyba chodzi o niewłaściwą temperaturę silnika?)???

    1
  • #6 06 Cze 2012 15:17
    kubiec1
    Poziom 13  

    Stary temat, ale warto by go zakończyć podsumowaniem, by obecnie przeglądający forum znaleźli odpowiedź. Długi czas oczekiwania na przełączenia na LPG lub przełączanie z LPG na PB jest spowodowane zużyciem membran w reduktorze i problemy z ciśnieniem gazu parownika. Prosta regeneracja parownika ( wymiana membran i uszczelek gumowych) załatwia temat na kolejnych kilka lat. Wydatek niewielki, a efekt długotrwały. pozdrawiam :)

    2
  • #7 07 Cze 2012 14:48
    1baron
    Poziom 1  

    Pewnie że najlepiej wymienić wszystko na nowe a najlepiej parownik na nowy. A co gdy się okaże tak jak u mnie że po regeneracji bądź wymianie na nowy będzie to samo? U mnie okazało się że 2 wtryskiwacze padły i wcale nie trzeba było regenerować parownika. Wtryskiwacze były w regeneracji ale jak powiedział specjalista od regeneracji wtryskiwaczy tych wtryskiwaczy się nie regeneruje ponieważ są to wtryskiwacze membranowe i przepuszczając przez nie detergent uszkadza się membrana w środku i klops po regeneracji 4 szt może się okazać że już nie działają 4 a nie 2. Szkoda kasy na używane bo nowe 300 zł kosztują a gdzieś widziałem nawet regenerowane za 240 zł (naciąganie bo i tak nowe trzeba będzie kupić).
    Pozdrawiam
    Krzysztof

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #8 08 Cze 2012 12:11
    kubiec1
    Poziom 13  

    1baron pytanie było, co jest przyczyną, że silnik przełącza się na LPG po długim czasie. Pisanie o uszkodzeniu wtryskiwaczy w tym kontekście wprowadza jedynie w błąd użytkowników instalacji AG SGI. Uszkodzenie wtryskiwaczy daje objaw nierównej pracy silnika na LPG na biegu jałowym. Pozdrawiam :)

    1
  • #9 13 Cze 2012 15:30
    roman518
    Poziom 13  

    Mój problem polega na tym że nie włączy się LPG. Posiadam zamontowana instalację LPG AG SGI fabryczną jeden komputer steruje wtryskami benzyny i LPG. Elektrozawory po podaniu 12V z zewnątrz działają, parownik wyczyszczony membrana wymieniona. Po uruchomieniu silnika nie załącza się elektrozawór na butli. Slilnik na Pb działa b.dobrze. Brak pomysłów co sprawdzić?

    1
  • #10 13 Cze 2012 21:13
    g107r
    Poziom 33  

    jesteś pewien jednego komputera? mimo wszystko powinny być bezpieczniki .
    przełącznik sprawny?

    0
  • #11 14 Cze 2012 12:04
    roman518
    Poziom 13  

    tak prawdopodobnie wygląda schemat połączenia
    Instalacja AG SGI problem z przełączaniem na LPG

    4
  • #12 16 Cze 2012 12:28
    g107r
    Poziom 33  

    sam pisałeś czy taki schemat dostałeś, rozumiesz coś z niego?.musisz sprawdzić elementy oznaczone F2 30A, F13 7,5A, F4 7,5A, F8 7,5A /podający prąd na styki przekaźników/ F7 7,5A /zasila cewki przekaźników/,jak i te przekaźniki 1161 oraz 1457 ,czujnik ciśnienia gazu.
    przełącznik coś sygnalizuje?nie wiem co mu tam w środku styka ale taż mogło zastrajkować 1003 B2-B3

    1
  • #14 17 Cze 2012 12:11
    g107r
    Poziom 33  

    roman518 napisał:
    to są moje sprawdzone opisy

    znaczy że coś już poznałeś. :D sprawdź te elementy czy mają + i -.
    zdaje się że jesteś zdany głównie na siebie z taką instalacją :cry:
    czy po zasileniu butli na krótko lpg się załącza ? czy tak ogólna cisza jest.reszta inst chce działać?

    0
  • #15 17 Cze 2012 12:50
    roman518
    Poziom 13  

    nie zapala się kontrolka GPL 1003, elekrtrozawory na krótko działąja

    0
  • #16 08 Paź 2012 14:42
    MateS616
    Poziom 2  

    szukam konkretnej odp. mam instalacje AG SGI nie mam z nia problemow wszytko ok, ale temperatura jaka musi byc do przełaczenia na gaz to 70-90 stopni, teraz gdy jest zimnij włacza mi sie nawet po 12km :/ w lato to 1-2km mozna to jakos obejsc zeby właczac gaz recznie kiedy sie chce?

    0
  • #17 20 Lis 2012 20:10
    g107r
    Poziom 33  

    MateS616 napisał:
    szukam konkretnej odp. mam instalacje AG SGI nie mam z nia problemow wszytko ok, ale temperatura jaka musi byc do przełaczenia na gaz to 70-90 stopni, teraz gdy jest zimnij włacza mi sie nawet po 12km :/ w lato to 1-2km mozna to jakos obejsc zeby właczac gaz recznie kiedy sie chce?

    jeśli jeszcze nie zrobiłeś to trzeba znaleźć i wymienić czujnik temperatury instalacji gazowej ??. ja miałem wpięty rezystor 220Ω zamiast czujnika. udawał ok. 80°C.
    twój może jest uszkodzony i pokazuje bzdury.

    0
  • #18 02 Gru 2012 20:49
    mjr46
    Poziom 8  

    mam silnik 1.4 VTi i gaz ag sgi i pokazuej komunikat,, Depollution system fault '' jaka moze byc przyczyna

    0
  • #19 25 Sty 2013 12:09
    gregory441
    Poziom 10  

    Depollution system fault - wskazuje to na działanie sondy lambda - uszkodzenie czujnika/obwodu lub nieprawidłowo wyregulowane LPG.

    0
  • #21 22 Lut 2014 20:13
    Romas-blizzard
    Poziom 1  

    Trochę z innej beczki :) Mam instalkę AG SGI typ1, ktoś wie jak zdemontować wtryskiwacze, aby ich nie uszkodzić? Prawdopodobnie któryś cieknie. Był problem z odpaleniem po dłuższym przestoju, trzeba było parę sekund pokręcić i nierówno odpalał. Zauważyłem brak tłoczka w elektrozaworze reduktora, po założeniu elektrozaworu przed reduktorem, czas odpalenia się skrócił ale nadal odpala nierówno i lekko szarpie na zimnym silniku. Później jest lepiej. Może jest sposób żeby sprawdzić który cieknie bez demontażu wtryskiwaczy?

    -1
  • #22 14 Sie 2014 18:10
    troll21
    Poziom 10  

    Od siebie dodam: mam Honde Legend, rocznik 1998, instalacja SGI. Właśnie wyłączył mi się gaz pomimo 25 litrów w zbiorniku. Po przełączeniu na LPG silnik gaśnie (najpierw miga kontrolka LPG, później słychać elektrozawór, później silnik wyraźnie przechodzi na LPG i w tym momencie gaśnie - tak jakby parownik nie działał, albo cały gaz z parownika szedł jednym wtryskiwaczem cały czas). Przy okazji dodam że cewki wtryskiwaczy gazu u mnie mają rezystancję 24,1 oma, cewki wtrysków benzyny 12 omów (silnik C35A5). Dodatkowo jest najwyraźniej czujnik ciśnienia gazu po stronie lotnej (przed filtrem "puszkowym"), który ma trzy wyprowadzenia 1-2-3. Rezystancje przy wyłączonym LPG : pin1-pin3 1k5 ; pin1-pin2 11k5, pin2-pin3 12k17. Oprócz tego u mnie jest termistor w parowniku między króćcami wody. Wskazuje 4k4 przy temp. cieczy około 30 - 40 st. C. Cała moja instalacja nie podoba mi się z prostej przyczyny : nie znam się na LPG, ale chyba jest fuszerka zrobiona. Z kostki każdego wtryskiwacza benzyny jest pociągnięty przewód do "SGI Interface" skąd wraca. Wniosek z tego, że komputer powinien znać moment wtrysku i ma możliwość odcięcia benzyny przy przełączeniu na LPG (OK). Ale już do wtrysków LPG idą tylko 4 przewody. Trochę mnie zdziwiło przed chwilą, że dwie pary wtrysków LPG są zmostkowane (2 cylindry obok siebie - prawy tył i lewy przód). Na komputerze SGI mam naklejkę "toyota 1.8/16" i numery : 112615-00-B0, co po wpisaniu w wujka google upewnia nas że to : "Steuergerät LPG Gas Citroen Xsantia 1.8 16V Bj. 2001 67R-010075 112615-00-B0". Myślę, że jakoś uda mi się rozwiązać problem, ale ma któryś kolega samochód z V6 z LPG ? Użycie sterownika na silnik R4 to fuszerka czy tak można robić ? Bo na mój rozum to fuszera (przecież zapłony są "kolejno-odlicz", stąd wtrysk LPG też powinien taki być).

    0
  • #23 15 Sie 2014 11:54
    g107r
    Poziom 33  

    czujnik ciśnienia gazu chyba powinien być za filtrem gazu, wtedy mierzy rzeczywiste ciśnienie dochodzące do wtryskiwaczy, nie z przed być może zapchanego filtra.
    czujnik temperatury, też jego wskazania mają wpływ czy odpali czy nie.
    jeden i drugi pewnie sprawdzisz miernikiem. jeden ma reagować na temperaturę, wraz ze zmianą temperatury powinna się zmieniać oporność, drugi na ciśnienie gazu i może napięcie.
    cz. ciśnienia nie mam, temperatury mam 2,2k przy 20C.
    jeśli twój ma 4,7-5,1k to może tak ma być przy 30-40C, ale co dalej gdy cieplej ?
    mogły się zepsuć lub coś z przewodami od nich do sterownika.

    długo tym jeździsz ? skoro masz 6 cylindrowy silnik to istotnie druciarstwo. tym bardziej że od silnika 1,8 .
    ktoś włożył gaz aby jakiś był.
    a jeśli jest tak samo jak w moim koltecu - też mam na ecm lpg nazwę samochodu i kod silnika - to komputer gazowy jest ściśle powiązany z modelem samochodu i silnikiem.
    czasów wtrysków pobierać nie musi, ma własne wgrane przez producenta pasujące do silnika.
    teoretycznie inny silnik i słabo to działa. wtedy całkiem do d...

    w tej sytuacji raczej nowa instalka jak poprawianie obecnej.
    nowy przód kosztuje ~500 bez wtrysków i reduktora. używany z, ale pewnie i tak trzeba remontować... brakujący odpowiedni sterownik też może równie dużo kosztować, na popularnych portalach trzeba szukać jak się wie czego. masz papier ? bo SGI masz teraz, a jak wiązka i co trzeba przerabiać ?
    z montażem może wyjść drożej, lecz będzie np nowa i wyregulowana.
    do reanimacji obecnej lub założenia używki zaś trzeba znaleźć właściwego człowieka. a oni zarobieni są montowaniem nówek za 2000+ i myśleć co od czego w czyimś druciarstwie, w dodatku jakiejś dziwnej instalacji przerasta ich zainteresowania... jak z koltekiem, 3 w kraju co się reklamuje że potrafią, reszta populacji robi duże oczy. o tym też pamiętaj. będziesz zdany na siebie lub wydumane ceny gazowników jak się okaże że masz niepołączalnego z PC "dziwoląga" a manometr jest za trudny .
    w każdym razie za długo bym nie jeździł przy takiej instalacji, szkoda silnika.

    sprawdź najpierw filtry, zazwyczaj są dwa, i elektrozawory czy są drożne i działają, jakoś to chyba jeździło, to może dojedziesz na zmianę... co tam postanowisz.
    ja po czasie żałuję że nie zmieniłem instalacji od razu na nowszy model...

    1
  Szukaj w 5mln produktów