Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf II 1,3 kontrolka cisnienia oleju przy wysokiej temp.

Luckskywalker 12 Cze 2008 20:35 19231 35
  • #1 12 Cze 2008 20:35
    Luckskywalker
    Poziom 21  

    Witam,jak w temacie..w gorące dni zapala mi sie kontrolka ciśnienia oleju,razem z nią włącza sie w zegarach brzęczyk ,który doprowadza do szewskiej pasji :/ Usterkę mechaniczna można raczej wykluczyć,autko śmiga z ta usterka od ponad roku ,wiec raczej gdyby byłoby coś nie tak zatarło by sie.Wymieniony został olej ,filtr oleju itp.wymienione zostały tez czujniki w głowicy,lecz tu rodzi sie pytanie..który gdzie powinien być?czy jest jakaś różnica?na czujnik jakiego koloru powinien iść który z przewodów?Czy ktoś może mi na to odp.?Chciałem zauważyć ,ze dzieje sie to tylko przy dużych temperaturach...tymczasowo wyjęty jest termostat,jednakże nie jest to rozwiązanie a ominiecie problemu..

    0 29
  • #2 12 Cze 2008 21:39
    Krick1987
    Poziom 24  

    Jedno mnie zastanawia... czemu brzęczek włącza się w chwili zaplenia się kontrolki??? raczej nie jest to zintegrowane...
    Może zwarcie się gdzieś robi :)

    0
  • #3 12 Cze 2008 21:47
    Luckskywalker
    Poziom 21  

    Nie,to akurat jest ok,alarm dźwiękowy włącza sie razem z alarmem ciśnienia oleju i to jest normalne.

    0
  • #4 12 Cze 2008 22:21
    lukaszzywicki
    Poziom 14  

    witaj jeśli chcesz sie pozbyć kłopotu to zrób tak:
    przekręć kluczyk, potem ściagnij kabel z pierwszego jeśli kontrolka zgaśnie bez odpalonego silnika to wsadz go z powrotem i ściągnij drugi jesli kontrolka dalej bedzie sie palić a raczej mrugać yo przytwierdz ten kabelek do masy i powiniem być spokuj , kontrolka dalej bedzie działać i żaden brzęczyk sie nie włączy sprawdzone w 3 przypadkach

    1
  • #5 12 Cze 2008 22:25
    kwok
    Poziom 39  

    pomierz manometrem faktyczne ciśnienie oleju w silniku bo jeśli wyjąłeś termostat i nie licznik nie krzyczy to bardziej wypada na silnik (niższa temp -gęstszy olej - wyższe ciśnienie)
    jest druga opcja że zepsuł się układ w liczniku tylko że nie wiemy jaki masz licznik bo nie wszystkie liczniki miały tą elektronikę wspólną do alarmów smarowania i chłodzenia
    znam jeden pewny licznik od golfa 1.3 ze wspólną elektroniką - ma kontrolkę przegrzania pomiędzy kontrolką ładowania i smarowania i złącze "na igiełki" jedna wtyczka rocznik po 90-tym

    0
  • #6 14 Cze 2008 22:41
    daro.ltd
    Poziom 11  

    Raczej olej o nieprawidłowej gęstości. Zalej odpowiedni olej, albo pompa nie tego... chyba, że silnik zajechany.

    0
  • #7 14 Cze 2008 22:46
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przede wszystkim zamiast kombinować z obejściem tej kontrolki i brzęczyka, naprawą zegarów, należało by obowiązkowo zacząć od zmierzenia ciśnienia oleju w silniku. Wystarczy wkręcić manometr i wszystko będzie jasne. I będzie wiadomo, czy to to faktycznie usterka elektryczna, czy silnik kwalifikuje się do roboty.

    0
  • #8 14 Cze 2008 23:15
    bolero
    Poziom 15  

    popieram Błażeja ,to nie jest jakieś tam ładowanie tylko ciśnienie oleju,pomiar mechaniczny lub wymiana profilaktyczna czujnika od wysokiego ciśnienia lub niskiego w zależności od obrotów przy jakich się to dzieje.

    0
  • #9 15 Cze 2008 11:16
    adam7009
    Poziom 38  

    Traci ciśnienie oleju przy wysokiej temp.,żadna elektronika ani zamiana kabli na czujnikach nie pomoże .Poprostu silnik do wymiany lub naprawy ,dlatego pomogło wyjęcie termostatu,puki co jeździc dalej jak idzie.

    0
  • #10 15 Cze 2008 11:20
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    I ja właśnie nigdy nie zrozumiem takiego podejścia do sprawy. Nie wiem, czy jest to próba oszukania się, czy niedopuszczanie do siebie myśli, ze coś jest już po prostu zużyte i należy to naprawić lub wymienić. Golf II to już wiekowe auto i zużycie silnika jest tu zupełnie normalne. Ale magicy będą kombinować z wymianą czujników, omijaniem obwodów, byle tylko nie pokazywało prawdy...
    To weź sobie chłopie zalej do silnika oleju od kamaza, ma on gęstość margaryny, to ciśnienie będziesz miał aż miło...

    0
  • #11 15 Cze 2008 11:35
    Luckskywalker
    Poziom 21  

    Błażej napisał:
    I ja właśnie nigdy nie zrozumiem takiego podejścia do sprawy. Nie wiem, czy jest to próba oszukania się, czy niedopuszczanie do siebie myśli, ze coś jest już po prostu zużyte i należy to naprawić lub wymienić. Golf II to już wiekowe auto i zużycie silnika jest tu zupełnie normalne. Ale magicy będą kombinować z wymianą czujników, omijaniem obwodów, byle tylko nie pokazywało prawdy...
    To weź sobie chłopie zalej do silnika oleju od kamaza, ma on gęstość margaryny, to ciśnienie będziesz miał aż miło...

    Wlasnie dlatego chce to ominac ,a nie naprawiac,autko smiga z ta usterka,tylko wkurza to oko i ucho,a niebede robil remontu silnika w autku ktore cale kosztuje okolo 2000tys zł.za remont silnika wyszloby mi 3/4 ceny autka.Nawet jezeli cisnienie jest zamale to widocznie tylko troche od wartosci zadanej ,bo autko by sie juz zajechalo,tak jak mowilem ponad rok jest jezdzone z ta usterka.Zalany jest nowy olej TOTAL 7000 czyli 10W40-jest to polsyntetyk.

    0
  • #12 15 Cze 2008 11:42
    adam7009
    Poziom 38  

    To wlej gęściejszy olej,albo moto-doktora,albo pokombinuj ze sprężynkami w czujnikach,albo je odłącz ,ale jeden kabel na stałe do masy i kłopot zniknie.

    1
  • #13 15 Cze 2008 11:45
    Luckskywalker
    Poziom 21  

    Co to jest "moto-doktor"?Jaki olej polecasz wlac?Z czujnikami chyba sobie juz poradzilem..tylko czekam na gorace dni teraz.Wlasnie..chcialem dodac ,ze autko mialo robione maly remoncik ,zdjeta byla glowica,wymieniona uszczelka,uszczelniacze itp.jednak zarowno przed jak i po cisnienie oleju zachowywalo sie tak samo.

    0
  • #14 15 Cze 2008 12:14
    adam7009
    Poziom 38  

    moto-doktor , to taki zagęszczacz do oleju dla zużytych silników.

    0
  • #15 15 Cze 2008 12:43
    Krick1987
    Poziom 24  

    Raczej radze wlać jakis mineralny olej 20w50 miż motodoktora ;P
    Jaki to będzie olej przy takim silniku nie ma już znaczenia...

    0
  • #16 15 Cze 2008 14:23
    Luckskywalker
    Poziom 21  

    Własnie przed chwila poznalem 4 osobe ,ktora ma taki sam problem od dluzszzego czasu...widze ze te silniki juz tak maja po wiekszym przebiegu..albo widocznie sa tak wrazliwe na maly spadek cisnienia oleju..tak czy inaczej widze ze trzeba zgasic kontrolke i to pokochac..

    0
  • #17 15 Cze 2008 16:44
    wopor
    Poziom 32  

    witam, Panowie przeczytałem sobie wasze wstkie posty i zastanawia mnie jedna sprawa? ZOSTAŁ przekroczony luz panewka- wał korbowy i rady typu gęsty olej sprężynka w czyjniku itp, to chyba nie u profesjonalistów tego typu rady? jedynie błazej napisał prawde, lucks to nie jest wada typu sam PRZEKROCZONY graniczny luz, i teraz będzie sie szybko powiekszał lata przebiegu zamień na miesiace, jezeli sam do osiagnięcia tego luzu potrzebował np 12 lat to teraz 1 rok i ....... koniec silnika, on sie nie zatrze bo ma zaduże luzu on se wystawi kopyto(a), ciśnienie gasnie przy osiągnieciu około0,5 bara a 2,0 bar przy 2000obr/min, a jeszcze jedna uwaga luz panewka-wał rośnie teraz wykładniczo nominalny jest na poziomie0,02-0,04mm teraz tak z tabel wynika jest na poziomie około 0,08-0,09mm, po 37 latach praktyki mam takie powiedzenie Każdy lubi sobie popsuć własny samochód, ale mamy prawo do własnych błędów, w/g mnie silnik do wymiany bo naprawa główna chyba nie opłacalna koszt zgodnie ze sztuką około 4-5 tys, pozdrawiam, miałem przyjemność oglądać i pomierzyć silnik przed zastosowaniem ceramizera i po luzy zmniejszyły się około 0,03mm , różnie na różnych częściach im bardziej zasilane olejem to większa powłoka ceramizera (mniejszy luz) może to jest rada? ale zmierz to ciśnienie jak zalecał Ci błażej bo może to jeszcze wina pompy, ostatnio miałem pompę olejową w której ukręcił sie wałek napędowy!!!! szok ale sie zdaża( przechartowany- i żle odpuszczony) podróba orginału, bo zamiast ją azotować to chartowali i jest efekt różnica w cenie 250zł a teraz koszt napraw 6500zł fajny przelicznik, sprawdż to ciśnienie jak pisałem 2 bary przy 2000obr/min , pozdrawiam bo rozpisałem się

    0
  • #18 15 Cze 2008 17:08
    adam7009
    Poziom 38  

    Luckskywalker napisał:

    Wlasnie dlatego chce to ominac ,a nie naprawiac,autko smiga z ta usterka,tylko wkurza to oko i ucho,a niebede robil remontu silnika w autku ktore cale kosztuje okolo 2000tys zł.za remont silnika wyszloby mi 3/4 ceny autka.Nawet jezeli cisnienie jest zamale to widocznie tylko troche od wartosci zadanej ,bo autko by sie juz zajechalo,tak jak mowilem ponad rok jest jezdzone z ta usterka.Zalany jest nowy olej TOTAL 7000 czyli 10W40-jest to polsyntetyk.
    kolego Wopor proszę przeczytac w czym problem,nie chodzi o naprawę,a to,że silnik złom to wiemy bo wcześniej o tym pisałem.

    0
  • #19 15 Cze 2008 17:19
    badboy84
    Poziom 37  

    Do tej pory wydawało mi sie że małe ciśnienie oleju może być spowodowane albo małą ilością oleju albo uszkodzoną pompą. Co ma do tego stan silnika ? ...

    0
  • #20 15 Cze 2008 17:30
    wopor
    Poziom 32  

    witam, kolego Adamie napisałem troszke na temat trochę rozszezyłem bo wydaję sie że reanimowanie trupa nie ma sensu, a eksploatowanie sam w złym stanie technicznym to trochę przesada, miałem kiedyś taki przypadek że wyjechała półoś z samochodu na skrecie wbiła się w moje drzwi szczęście że w tylne pasażera, a koleś beż mała był zły że wściekałem się na niego, ot coś se stukało z tyłu tak mówił policji, a łożysko miało 1(jedną tylko kulkę), dlatego uważam że PROBLEM jest w eksploatacji takich sam do KOŃCA jego lub przypadkowego uczestnika ruchu drogowego, nie wiem czy to brak wiedzy o eksploatacji pojazdów czy polska wszechwiedza o wszystkim powoduje takie a nie inne spustoszenia na naszych drogach, pozdrawiam

    Dodano po 7 [minuty]:

    witam, kolego badboy, jesteś z Łodzi pojedz kolego na ulicę Prożka jest tam resztka najlepszego Tech samochodowego to Ci wytłumaczą albo na ulicę Al.Politechniki na wydział mechaniczny idż do katedry silników tez pewnie powiedzą, pozdrawiam, pisałem do administratora serwisu by stworzyc sub forum z wiedzą teoretyczną o samochodziarstwie, nie jakieś uniwersytecki dyskurs ale podstawy na poziomie dobrej szkoły zasadniczej, to przyblizy kulturę techniczną eksploatacji poj sam wogóle, i nie będzie juz pewnie pytań typu jak w kuchni wymienić śmigło od turbiny doładowania hehe

    1
  • #21 15 Cze 2008 17:40
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    badboy84 - pompa pompuje olej do pracujących części silnika, takich jak łożyska ślizgowe, czyli panewki. Panewki wału, korbowodów, wałka rozrządu. Elementy te nie są zamknięte i olej wydostaje się przez nie, smarując rozbryzgowo tuleje cylindrowe. W niektórych wysilonych silnikach stosuje się nawet natrysk oleju na denko tłoka w celu jego chłodzenia. Czyli układ smarowania w silniku, to układ otwarty. Pompa ma za zadanie utrzymać odpowiednie ciśnienie oleju w tych elementach. Ale jeśli luz w tych podzespołach będzie zbyt duży, to olej będzie miał zbyt łatwą drogę ucieczki i będzie sobie wypływać. I jego ciśnienie będzie za niskie, co doprowadzi do zaniku jego warstwy, tzw. filmu na panewkach i ich dalsze przyspieszone zużycie. Stąd ciśnienie oleju zależy także od stanu podzespołów silnika.

    1
  • #22 15 Cze 2008 20:31
    kwok
    Poziom 39  

    z powyższych rozważań wynika że założyciel tematu nie chce sensownej rady więc jak dla niego pozostaje jedna rada WYWAL KONTROLKĘ I BRZĘCZYK Z LICZNIKA BO CI SĄ NIEPOTRZEBNE a moderator powinien zamknąć temat jako bezsensowny

    0
  • #23 15 Cze 2008 20:51
    wopor
    Poziom 32  

    witam, kwok masz piątke oddemnie, najbardziej właściwa diagnoza i sposób naprawy hehe

    1
  • #24 16 Cze 2008 09:06
    jancy_123
    Poziom 9  

    Miałem podobny problem.Uszkodzony był zawór ciśnieniowy w pompie oleju.Dokładniej rzecz ujmując zawór był zanieczyszczony osadem olejowym.Zawór byl lekko otwarty i przy zimnym silniku i gęstym oleju wszystko grało ale wraz ze wzrostem temperatury malała gestość oleju co powodowało sbobodniejszy przepływ przez nieszczelnośc i spadek ciśnienia

    0
  • #25 19 Cze 2008 18:31
    Luckskywalker
    Poziom 21  

    Silnik nie jest w sumie złomem..chodzi naprawdę równo i ładnie.nie kopci itp,porównując z innymi takimi samymi motorami w golfach II nie widze różnicy,a nawet czasem wydaje mi sie ze ten lepiej sobie radzi.Autko jest po remoncie glowicy,bo bylo podejrzenie ze to jest przyczyna.Wymiana paska, filtrów i oleju itp.Ogólnie silniczek był zadbany wiec nie wiem skąd sie wzięło to co jest teraz.Nie chce juz pakować kasy w tak stare autko,wiec myslalem o naprawie tanim kosztem,jutro albo w poniedziałek bede mial manometr do pomiaru cisnienia oleju.Napisze o efektach

    0
  • #26 19 Cze 2008 23:08
    kwok
    Poziom 39  

    widzę że w końcu jakieś sensowne posunięcie
    nawiasem mówiąc wymiana panewek to nie jest jakiś wielki koszt podobnie jak pompa oleju + uszczelka pod miskę i uszczelniacz na wale
    stan wału podejżewam że będzie w normie bo stare VW miały twarde wały

    0
  • #27 21 Cze 2008 16:10
    Luckskywalker
    Poziom 21  

    Pomiary przedstawiaja sie nastepujaco,z tym ze nie mam obrotomierza wiec "na ucho" wydaje mi sie ze pomiary wykonalem przy okolo 2000 obrotow.

    Silnik letni:

    bieg jałowy: 1,5 BAR

    okolo 2000rpm: 3 BAR

    pełen gaz: 6 BAR


    Silnik goracy(wentylatory sie wł)

    bieg jałowy: 1 BAR

    okolo 2000rpm: 2 BAR

    pełen gaz: 4 BAR

    Wydaje sie byc ok...

    0
  • #28 21 Cze 2008 21:57
    kwok
    Poziom 39  

    wartości ciśnienia za małe na gorącym
    przy ok 4000rpm powinien uzyskać 6 bar
    proponuję wymienić panewki - dość mały koszt

    0
  • #29 22 Cze 2008 11:10
    Luckskywalker
    Poziom 21  

    Czy może spróbować zalać olejem mineralnym?

    1
  • #30 22 Cze 2008 11:19
    kwok
    Poziom 39  

    można wlać mineralny to już bez wielkiego znaczenia jaki byle nie superol
    lotosa też nie polecam
    wlej coś z gatunku np najtańszego castrola

    0