Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FIAT 126p-elektrozawór wolnych obrotów w gaźniku

jaku_z_jelcza 12 Cze 2008 23:34 10994 10
  • #1 12 Cze 2008 23:34
    jaku_z_jelcza
    Poziom 11  

    A wie ktos moze do czego podłączyć elektrozawór biegu jałowego?? pod plus od cewki?? bo mam maluszka juz kilka lat ale zawsze miałem gaźnik z mniejszą dyszą i nie elektryczna. dziś wymieniłem gaźnik na taki gdzie można zamontowac dysze elektryczna, ale nie jestem pewien gdzie ją podłączyć:) acha:) jeśli iskrzy na stykach przerywacza, i silnik szarpie wchodząc na obroty to raczej kondensator nie??:) bo styki wykluczam, są prawie nowe i przerwa jest ustawiona prawidłowo

    0 10
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 12 Cze 2008 23:54
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Pod cewkę musi być po kluczyku.

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 13 Cze 2008 00:40
    jaku_z_jelcza
    Poziom 11  

    Dzięki:) Ten elektrozawór był chyba używany do odcinania dopływu paliwa przy hamowaniu silnikiem prawda?? Ale to musi być zamontowany jeszcze taki układ zapłonowy jak w elegancie chyba.

    0
  • #4 13 Cze 2008 00:45
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    To jest zawór wolnych obrotów,wyłączasz zapłon i auto gaśnie,może być zwykłe zapłon.

    0
  • #5 13 Cze 2008 01:57
    krzych41
    Poziom 14  

    Układ kontroli emisji spalin składa się z gaźnika z wbudowanym elektrozaworem odcinającym dopływ paliwa, wyłącznika sygnalizującego zamknięcie przepustnicy, modułu CUT-OFF oraz katalizatora wbudowanego w tłumik wydechu.
    Zadaniem modułu CUT-OFF jest sterowanie elektrozaworem wbudowanym w gaźnik. Moduł otrzymuje informację o prędkości obrotowej silnika z cewki zapłonowej oraz informację o zamknięciu przepustnicy z wyłącznika na dźwigni przepustnicy gaźnika. W sytuacji gdy silnik ma dużą prędkość obrotową (ponad 1700 obr/min), a przepustnica jest zamknięta, moduł zamyka elektrozawór, odcinając dopływ paliwa. Po zmniejszeniu prędkości obrotowej do 1400 obr/min, mimo że przepustnica jest dalej zamknięta, moduł otwiera elektrozawór, co zapobiega wyłączeniu się silnika.

    0
  • #6 13 Cze 2008 09:40
    arekb81
    Poziom 25  

    Właściwie każdy ma troche rację, ale to zależy od silnika. Jeżeli jest to nowszy silnik to jest tak, jak napisał kolega krzych41. Jeżeli starszy, bez katalizatora i układu kontroli spalin. Jest to tylko zawór biegu jałowego (wolnych obrotów), podłączany pod plus zasilania, po stacyjce, czyli działa tylko jak przekręcony jest kluczyk i włączony zapłon. Po wyłączeniu zapłonu zawór się zamyka. Ma to na celu uniemożliwienie samozapłonu mieszanki, po wyłączeniu zapłonu. Źródło - książka WKŁ Fiat 126p naprawiam. W starszych silnikach elektrozawór spełnia tylko taką rolę.

    0
  • #7 19 Cze 2008 14:06
    Banasiewicz02
    Poziom 31  

    elektrodysza powinna byc podłączona do kabla zasilającego cewke lecz PRZED przewodem oporowym a co do iskrzenia na platynkach to masz uszkodzony kondensator

    0
  • #8 13 Sie 2008 07:43
    marsli1411
    Poziom 10  

    Witam. Z elektrozaworem po pewnym czasie miałem tylko kłopot. Silnik źle pracował. Gdzieś źle pracowała. Po wkręceniu starej tradycyjnej dyszy było ok. Działo się to na wolnych obrotach. Silnik nierówno pracował. Załączony powinien być tak jak koledzy radzili. Przed przewodem oporowym na plusie. Pozdrawiam.

    0
  • #10 13 Maj 2010 12:21
    Przemski1
    Poziom 15  

    Kupilem malucha z 99roku jest w nim takie cos po lewej stronie jak sie otworzy klape od silnika i do tego urzadzenia ida przewody od gaźnika... Robie buggy troche mie przeszkadza to urzadzenie. mozna to wymontowac??

    1