Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Poważny problem w Simsonie Enduro 90' [Zdjęcia Opis]

kusterr 13 Jun 2008 18:56 9038 8
  • #1
    kusterr
    Level 10  
    No więc, mój problem polega na tym że


    Brak świateł postojowych bez właczonego silnika (z aku)
    Słabe światła nawet z nowym akumulatorem,ale mam mocne kierunki.


    właśnie zauważyłem że postojówka mi chodzi tylko jak mam włączone normalne światła z silnika? ;/ Nie rozumiem.
    Wogóle mam jakoś nietypowe te kable w kloszu. Są dwa biało czerwone, z czego jeden idzie do niczego (wisi)
    teraz to juz nie wiem o co chodzi
    zdjęcie:


    Poważny problem w Simsonie Enduro 90' [Zdjęcia Opis]


    Spróbuje to wyjaśnić jak się tylko da. patrzcie na oryginalny schemat
    i czytajcie

    http://www.akf-shop.de/moser/s51-1c1.pngSCHEMAT!!



    1> Kabel co wisi jest czerwono biały, idzie do złącza 56, a tam łączy sie z kablem podłączonym do postojówek tylnich, też czerwono białym.
    2> Kabel podłączony do przednich postojowek jest czerwono biały i idzie samotnie do 59b.
    3> Światła postojowe chodzą tylko przy zapalonym silniku. Na pozycji 3.
    4> Mam słabe światła mimo dobrego akumulatora.
    5> Kabel żólto czarny idzie od 15, do klaksonu, oraz czerwono białym od razu do podświetlenia licznika. Podświetlenie i klakson działa przy pozycjach stacyjki 2 i 3
    6> Jak zamieniłem z ciekawości to co wisi do 59b, a to pojedyncze na 56 to na pozycji 2, światła nareszcie mocno działały, ale pewnie tylko z akumulatora, więc rozładowałby sie. Na pozycji 3 były światła jak zawsze, słabe z silnika. Nie wiem czy dobrze to opisuje jak było
    7> Podczas tego co robiłem wyżej zetknęłem ten co wisi do postojówek, spaliłem bezpiecznik.
    8> Teraz mi coś iskrzy jak śriboktętem omijam bezpiecznik, i nie da się już zrobic tych jasnych świateł.
    9> Jak nie miałem aku to światła były tak samo słabe jak teraz, nic się nie zmieniło. Tylko mi kierunki i licznik doszedł.
    Łopatologiczny obrazek:


    Poważny problem w Simsonie Enduro 90' [Zdjęcia Opis]

    Pomóżcie.
    Czegoś mi brakuje przy 56



    EDIT: Te światła tylnie nazwałem sobie postojówkami tylnimi, w każdym bądz razie chodziły nawet bez akumulatora przy włączonym silniku. z aku chodzi mi to podświetlanie licznika też.


    Nie ma nikt enduro takiego jak ja i jakiegoś aparatu czy chociaż chęci?



    edit: na obrazku ma być 59b a nie 59....
  • #2
    romoo
    User under supervision
    Jak nie masz diody w prawym boczku to nic nie zdziałasz właściwie, bo nie bedzie ładowania.
    Takie coś http://www.
  • #3
    kusterr
    Level 10  
    Ja mam simsona enduro!
  • Helpful post
    #4
    wojtek2812
    Level 22  
    No i co z tego że ENDURO ??!! Miały taki sam układ ładowania jak zwykły S51 (układ dwucewkowy albo ELBE). Poza tym co mają światła do akumulatora? Możesz mi powiedzieć? Obejrzyj najpierw schemat instalacji. Zinterpretuj go właściwie i ewentualnie odpowiedz na pytanie co mają światła do akumulatora i kierunkowskazów.

    romoo wrote:
    Jak nie masz diody w prawym boczku to nic nie zdziałasz właściwie, bo nie bedzie ładowania.


    Dla ścisłości ten układ jest w pod lewym boczkiem( tam gdzie akumulator)
  • #5
    kusterr
    Level 10  
    to dzieki aku swiatla nie pownny swiecic mocniej? ;/
  • Helpful post
    #6
    wojtek2812
    Level 22  
    Oczywiście że nie. Akumulator zasila tylko światła postojowe, kierunkowskazy i klakson. Dla świateł jest cewka świetlna pod magnetem i poza nią nic więcej nie wytwarza prądu dla świateł
  • #7
    kusterr
    Level 10  
    To dlaczego ja mam takie słabe światła? Wina lezy w EWR?
  • Helpful post
    #8
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Na pewno masz tą samą wersję co jest schemat (S51/1 C), gdyż podejrzewam że masz instalację ze światłem Halogen HS1. W prawym schowku (tam gdzie filtr) będą trzy moduły: moduł zapłonu, układ ELBA (4 złącza) i układ EWR (6 złącz i radiator). Najprawdopodobniej masz problem z tym układem EWR. Jest to ogranicznik napięcia dla światła halogen, posiada jeszcze taką funkcję jak ściemniacz - przez to mylnie nazywany jest "wzmacniaczem świateł". Te modele były z instalacją ze "stałym światłem" - na pozycji 1 słabo świeciły, na 2 pozycji stacyjki świeciły prawidłowo. Były też wersje z normalnie wyłączanym światłem.
    Sprawdź czy zasilanie z cewki świateł (jest ona inna niż do zwykłej 12V bilux!) płynie przez stacyjkę czy jest połączone bezpośrednio ze światłami i układem EWR. W pierwszym przypadku zasilanie załączane jest przez stacyjkę normalnie, zacisk 31c (na schemacie podany 31a) jest połączony z masą. W drugim przypadku włączanie świateł realizowane jest poprzez łączenie zacisku 31c do masy w stacyjce. Gdy nie jest połączony - światło ściemnione, połączone z masą - pełne światło.

    Podejrzewam brak połączenia na tym zacisku 31c - przez to jest słabe światło.

    PS. nie chciało mi się myśleć przy tej instalacji co opisałeś, ale na pewno została poprzerabiana. Zrób to porządnie wg. właściwego schematu.
  • #9
    kusterr
    Level 10  
    OOOO tego mi było trzeba rzeczywiscie chyba mam ta hs1 ;/

    a moje stopnie w stacyjce wygladaja tak
    1 stopien>nic
    2 stopień> silnik pali nie ma świateł, ale jest kierunkowskaz i podświetlanie licznika
    3 stopień > silnik pali i światła jak u góry + normalne światła, niestety słabe.
    4 stopień > nic

    Nie odnotowalem czegos takiego ze roznie swiecily na roznych pozycjach bo tylko na 3 swieci

    uklady u mnie:
    Poważny problem w Simsonie Enduro 90' [Zdjęcia Opis]

    1. EWR
    2. moduł zapłonowy (?)
    3. ELBA..
    4. kostka połączeniowa kabli

    czyli masz racje


    Dzięki za pomoc, pomógł. POpatrze i dam znac jutro