Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 18. 16v- gdy gorąco nie chce równo pracować

13 Cze 2008 21:34 1416 3
  • Poziom 10  
    Witam,

    Mam mały problem z Peugeotem 406 1,8 16 V. Chodzi o to że jak postoi długo na gorącym powietrzu po zapaleniu nie może ustabilizowac obrotów, dopiero gdy dodam kilka razy gazu lub przejadę kilkadziesiąt metrów wszystko wraca do normy. Co ciekawe gdy na dworzu jest chłodno to nie ma z tym problemu i chodzi ok. Problem występuje jak mi się wydaje tylko gdy postoi w upalne dni.
    Jakieś pół roku temu gdy podłączyłem samochód do komputera wyskoczył błąd : czujnika zasysanego powietrza, wykasowano mi go i od tej pory już nie sprawdzałem czy znowu go nie ma. Czy to może mieć wpływ ?

    Pozdrawiam,

    Radek

    Regulamin pkt 11.1. Popraw temat! <Błażej>
  • Poziom 12  
    najlepiej jak jeszcze raz podlaczysz sie pod komputer oczywiscie kiedy sa upalne dni , nalezy sprawdzic w podgladzie wartosci jaka temperature pokazuje czujnik , mysle ze bedzie odchylka , jesli tak to silnik bedzie chodzil na wzbogaconej dawce co daje niestabilne obroty biegu jalowego . nastepnie juz tylko wymiana .mozesz tez zmierzyc napiecie na czujniku i powinno ono wynosic 2,5 V przy temperaturze ok 20 stopni C. W przypadku bledu sprawdz polaczenie czujnik ECU.
  • Poziom 32  
    witam sprawdż czujnik tem powietrza, przy 20st ma opór 2000-3000om a przy 90st 200-300om, prawie prosta charakterystyka, bds podał Ci jeszcze napięcie na ecu, sprawdż jeszcze silnik krokowy opór na cewce około 50-60 om, jeszcze może być też zanieczyszczona przepływka, jak zasysa gorące powietrze to jego gęstość jest mniejsza więc musi dostać mniej paliwa by mieszanka była ok,a info dostaje od czujek ,generalnie przejrzyj, dolot i wszystkie połączenia czujników możliwe że wyższa tem powoduje utratę dobrego styku(rozszerzanie), pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam,

    Wymiana silniczka krokowego i dokładne czyśczenie przpustnicy nastąpiło w zimę gdy miałem cały czas problemy z zwieszaniem się obrotów na granicy około 2500. Po wymianie na nowy wszystkie problemy tak na benzynie jak i na gazie zniknęły.
    Chyba wymienię ten czujnik i zobaczę co się będzie dalej działo.

    Pozdrawiam,

    Radek