Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E39 540i wentylator chłodnicy

SlaweK 14 Cze 2008 02:40 6078 5
  • #1 14 Cze 2008 02:40
    SlaweK
    Poziom 43  

    Brak schematu a z uniwersalnych programów ja ESI czy autodata nijak się nie ma. Nie działa wentylator chłodnicy. Do niego dochodzą 4 przewody (są wersje z 3 przewodami). Myślę że tam powinien być plus stały. Doszedłem do bezpiecznika 50A nad nogami pasażera z przodu na którym już nie ma prądu a podanie go uruchamia ten silnik. Pytanie, czy jest on zasilany przez jakiś przekażnik czy powinien być na nim plus stały i skąd on jest brany. Kabel zasilający dochodzący do bezpiecznika wchodzi w wiązkę w dół i już nie wiadomo czy dalej idzie on w stronę kierowcy czy do komory silnika.

    SławeK

    0 5
  • #2 14 Cze 2008 11:38
    monrant
    Poziom 22  

    Patrz schemat, ale to wersja 3-wyprowadzeniowa, nie róznią się:
    BMW E39 540i wentylator chłodnicy

    Idzie bezpośrednio, F75 bezpiecznik, M6 to zespół silnika, A35 to sterownik silnika, wentylator jest sterowany PWM.
    Masz pewnie niełącz na skrzynce bezpieczników.
    Jedna zasada w wozach niemieckich ( prócz ford)-kabel czerwony ma zasilanie stałe.

    Sławek, po co zadałeś to pytanie tu? Nie szkoda Ci czasu? Wiesz że elektroda to już nie miejsce na takie pytania, wiesz że są fora, gdzie każdy problem jest rozwiązywany na nich.
    Nie klikaj mi pomógł.

    1
  • #3 21 Wrz 2008 08:31
    501238975
    Poziom 21  

    Ten wiatrak to wiatrak chłodnicy klimatyzacji, minus stały a plus pojawia się kolejno na pozostałych przewodach w zależności od temp czynnika klimy, jak włączysz klimę dopiero pojawi się napięcie, na kostce.

    0
  • #4 21 Wrz 2008 10:35
    SlaweK
    Poziom 43  

    Czytać schematy to ja umiem ale ten z Auodaty nijak się nie miał do tego auta niestety. Gdzieś ginęło główne zasilanie wentylatora ale klient odebrał auto a mnie nie chciało się doktoryzować pod jego dyktando bo łaskawie mówił że zapłaci...

    SławeK

    0
  • #5 21 Wrz 2008 11:17
    501238975
    Poziom 21  

    Nie spojrzałem na ten schemat chodziło mi jedynie o wytłumaczenie że ten wiatrak służy do chłodzenia chłodnicy od klimy a nie silnika, a zasilanie na nim pojawia się dopiero po włączeniu klimy :) ale skoro już Ci się udało to najważniejsze.
    Pozdrawiam

    0
  • #6 09 Maj 2013 00:13
    mario912
    Poziom 2  

    Rola wentylatora nagrzewnicy

    Wentylator klimatyzacji jest niezbędny do poprawnego działania całego układu klimy. Montowany w BMW ma imponującą wydajność a przy tym świetne rozmiary, mógłby z powodzeniem służyć, jako wentylator cieczy chłodzącej w mniejszym aucie. Z uwagi na to, że tak wydajny wentylator jest stosunkowo głośny, to został on wyposażony w dwie lub trzy prędkości obrotowe (zależnie od modelu). Za poprawne działanie wolniejszych biegów odpowiadają opornice, które z racji pracy w trudnych warunkach często ulegają uszkodzeniu.



    W BMW wentylator klimatyzacji działa nie tylko wtedy, gdy korzystamy z klimy. Gdy silnik osiągnie zbyt wysoką temperaturę a wentylator chłodnicy nie jest w stanie skutecznie go schłodzić (np upał w korku) system włącza wentylator klimy, który wspomaga chłodzenie. Sprawność wentylatora jest kluczowa nie tylko podczas działania klimatyzacji, ale także może uchronić silnik przed przegrzaniem.

    0