Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dziwny trafopowielacz

02 Lut 2004 12:03 1164 6
  • Poziom 15  
    Kupiłem właśnie w Radiohobby trafo do LG Stidioworks 44i< chassis CA 45
    I mam problem bo mimo wydania 70zł nadal monitor nie działa, a nawet jest gorzej. Przed wymianą trafo monitor po podłączeniu do sieci świecił diodą, a po proceduże startu włączał przekażnik ale wysokie napięcie już nie startowało. Sprawdziłem trafo i miedzy kapturkiem a masą była rezystancja ok 3 k, wiec zdecydowałem się kupić nowy. Najtaniej było w radiohobby ale produkt który dostałem jest co najmniej dziwny:
    - na obudowie ma wybite zupełnie inne oznaczenia niż sobie życzyłem w radoohobby ktoś jednak przykleił naklejkę z tymi które zamawiałem 6174z2002d, na pudełku też widnieje stosowne 6174z2001d.
    - wszystkie nóżki z wyjątkiem jednej są zmostkowane rezystancja mieżona miernikiem na wylutowanym trafo wynosi 0 ohm ????!!
    Monitor po podłączenie do sieci stuka rytmicznie przetwornicą nie zapalając diody.
    Czy te nózki powinny być zmostkowane w starym nie były, ale był przecież uszkodzony, jakoś mało wiem na temat struktury wewnętrznej trafo, ale przeciż on daje rózne napięcia na tychy nożkach?
    Wiecie czy nie bedzie problemów z ewentualnym zwrotem tego trafo do radiohobby? I kto powinien Zapłacić za przesyłkę?
  • Spec od monitorów
    za przesylke niestety zaplacisz ty, oni ci przysla kolejny itd
    az komus sie znudzi
    co do samego trafopowielacza - masz dwa wyjscia - oddac stary trafopowielacz do regeneracji w sayko, lub kupic zamiennik HR jesli taki istnieje
    te chinskie nie bardzo chca dzialac..

    pozostaje kwestia oplacalnosci calego przedsiewziecia - ale ta juz troche pozno rozpatrywac
  • Poziom 13  
    Wydaje mi się, że otrzymany trafopowielacz nie jest odpowiedni. Spróbuj proszę oddać transformator do dostawcy. Jeśli interesuje Cię oryginalny 6174Z-2001D, podaj namiar do siebie, zostało mi jeszcze kilka nowych.
    Pozdrawiam
  • Poziom 28  
    Upewnij się które uzwojenia są połączone ale chyba wszystkie nie! Aha musisz mieć schemat :wink:
  • Poziom 15  
    radiosimon napisał:
    Upewnij się które uzwojenia są połączone ale chyba wszystkie nie! Aha musisz mieć schemat :wink:


    Prawie wszystkie - niestety. Tylko na ostatniej nie ma zwarcia Radiosimon.
  • Poziom 28  
    Wg schematu to zwarte są 3+5+9, 2+1, 8+7, na 10 i pozostałych masz coś koło nieskończoności. Jak masz wszystko zwarte to raczej do wymiany. Pomiar przy wylutowanym oczywiście.
  • Poziom 15  
    Dzięki wszystkim za pomoc. Wysyłam trafo do reklamacji. Radiochobby zobowiązało się wysłać bezpłatnie drugi. Zobaczymy może wszystko tym razem będzie w porządku.

    Pozdrawiam wszystkich z
    elektrodami na palcach