Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłaczeniem radia Easy touch

15 Cze 2008 11:35 3560 14
  • Poziom 9  
    Witam.
    Mam problem ponieważ mam forda mondeo mk1 po zmianie tapicerki i dostałem zmienioną kostkę do podłączenia radia (napięcia)-oryginalną jaka jest w fordzie. I mam problem ponieważ chce sobie podłączyć radio na kostkę ISO, ale jak chce zmierzyć gdzie jest napięcie zwykłym miernikiem to mi wartość z 13V spada cały czas w dół, masa jest dobrze ale plus na 2 kablach schodzi w dół.
    Czym to może być spowodowane?? I czy mogę jakoś szybko znaleźć przyczynę? Albo czy mógłbym podpiąć się pod plus z zapalniczki, czy nie grozi to zniszczeniem radia przy włączaniu zapalary albo czymś innym ??


    Regulamin pkt 11. Popraw temat! <Błażej>
  • Testo
  • Poziom 34  
    Witam.
    Opisz jaki to jest spadek napięcia, tzn do jakiej wartości spada, sądzę, że nie do zera?

    Wybrniesz z sytuacji podłączając radio bezpośrednio pod AKU, przewodami o odpowiedniej średnicy.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    I następny doskonały doradca: podłącz bezpośrednio do akumulatora, najlepiej przewodami od spawarki.
    A ja się zapytam: po jaką cholerę? Jakoś poza kilkoma wybranymi modelami, nie trzeba do radia robić jakiejś specjalnej instalacji. Istniejące, jeśli sprawne, spisują się znakomicie! Tutaj usterka leży gdzieś po stronie auta i należało by ją zidentyfikować.
    A co do samej usterki, to dziwne mi się wydaje, że napięcia sobie płynnie spada. Przecież tam nie ma żadnego modułu po drodze, który mógłby takie spadki powodować. Sprawdź stan połączeń, stan napięcia po obciążeniu zasilania (zmierz napięcia na kostce po podłączeniu do niej żarówki 12V/21W lub nawet większej. Sprawdź poziom napięcia na bezpieczniku odpowiedzialnym za radio. A przede wszystkim pomierz te wartości względem masy pojazdu, a nie masy w kostce. Pewny jesteś, ze bierzesz właściwą masę? A nie podłączyłeś się pod przewód illumination?
  • Poziom 34  
    Błażej napisał:
    najlepiej przewodami od spawarki

    nic takiego nie powiedziałem
    Błażej napisał:
    po jaką cholerę?

    po taką, że jak Easy Touch padnie śmiercią naturalną i kolega zakupi Sony (bo najczęściej kupują) to radio nie będzie mrugało razem z basem...
  • Testo
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak się składa, ze każde sony będzie mrugać, a wynika to z budowy wewnętrznego filtra przeciwzakłóceniowego.
    I nie widzę powodu by nie doprowadzić do porządku oryginalnej instalacji, tylko ciągnąć nową.
  • Poziom 9  
    jutro wszystko sprawdzę i pomierzę i opisze obserwacje, a co do żarówki to próbowałem włączyć i sie nie świeciła, a co to jest przewód illumination?
  • Poziom 34  
    Błażej, miałem kilka radii Sony, kilka także zamontowałem u klientów i w każdym przypadku podłączenie zasilania z pominięciem fabrycznej instalacji dało oczekiwany efekt. Oczywiście nie neguję doprowadzenie fabryki do stanu używalności.
    mnaimad illumination, to przewód na którym pojawia się +12V po włączeniu świateł. Podłącza się go do radia samochodowego w odpowiednim miejscu aby mogła zadziałać funkcja Dimmer (ściemnianie podświetlenia w chwili włączenia świateł).
  • Poziom 42  
    slavwek.ie napisał:
    Witam.


    Wybrniesz z sytuacji podłączając radio bezpośrednio pod AKU, przewodami o odpowiedniej średnicy.


    Kolego tą poradę to najlepiej sam od razu wykasuj lub zmień...
    Widzę że znasz co nieco temat, ale robisz błąd wielu radzących na forum... Zakładasz że poziom wiedzy pytającego jest równy Twojemu, a przecie nie jest... Bo by nie pytał.

    Wiesz co kolega zrobi? Ja wiem bo na codzień się z asami stykam...
    Otóż weźmie kabel odpowiedniej średnicy, np od lampki nocnej, podłoży go pod klemę, owinie trzy razy dookoła przewodów w komorze silnika( będzie miał pecha to trafi akurat na paliwowe), przetka ony przewód przez blachę w okolice radia i podłączy... Radio będzie grało, a za kilka dni na elektrodzie pojawi się post pod tytułem" dzięki waszym radom spalił mi się samochód" (był już jeden taki)... Bo się kabelek przetrze albo temperatury dostanie albo inne cóś.
    Jeśli radzisz człowiekowi nieświadomemu budowę instalacji od podstaw opisz WSZYSTKIE detale...
    Więc kabel w peszel, kabel odpowiedni do zastosowań samochodowych,
    KONIECZNIE BEZPIECZNIK ODPOWIEDNIEJ WARTOŚCI PRZY SAMYM AKUMULATORZE

    Kolego autorze nie obrażaj się przypadkiem że nazwałem cię nieświadomym...
    Napisz za to jakim miernikiem mierzysz napięcie - tanie multimetry z bazaru potrafią cuda wyczyniać.
    Jak błażej napisał - do kontroli i pomiarów możesz obciążyć kostkę żarówką 21W zamiast radia.
    Ew jak masz taką możliwość zrób zdjęcie kości tak by bylo widać kolory kabli - podpowiemy co i gdzie
  • Poziom 34  
    kortyleski napisał:
    opisz WSZYSTKIE detale...

    Opisywane było mnóstwo razy.. nie będę powtarzał..

    Poza tym nie uważam autora tematu za osobę zupełnie pozbawioną wyobraźni, więc jeśli uzna że zrobi instalację od podstaw i nie będzie wiedział jak się za to zabrać, to zapyta.
  • Poziom 28  
    I ja tutaj będę bronił kolegę slavwek.ie bronił własnym ciałem.

    Dobrze chłopak mówi.
    Zrobić nową instalkę do radia bo fabryczna to pożal się panie Boże.
    Kable 1mm2 albo cieńsze puszczone po drodze przez bezpiecznik który ZAWSZE jest spięty z innymi odbiornikami w aucie i w momencie ich włączenia spada napięcie na radiu bo instalka przed bezpiecznikiem jest też kablem 1mm2 poprowadzona.

    Dalej jeżeli mówi połóż nową instalacje to nie musi używać takich szczegółów:
    -podłącz czerwony kabel do plusa na akumultorze
    -niebieski/czarny do minusa na akumulatorze
    -zaizoluj wszelkie połączenia
    -daj bezpiecznik

    Ludzie to są sprawy oczywiste.
    Jak ktoś zwraca się z pytaniem jak podpiąc radio na kostkach ISO czy jak wymienić żarówkę postojową w maluchu to niech się wogóle nie bierze za CA w aucie bo rzeczywiście je spali...

    A wracając do autora powiedz mi jak ci może napięcie spadać.
    Bo jak jest tak jak mówisz to za 5 min po pomiarze nie odpaliłbyś auta.
    Dobrze masz miernik ustawiony????
    Umiesz się nim posługiwać???
    Bo jak tak dalej pódzie to spalisz auto mierząc napięcia miernikiem co jest awykonalne jeżeli ktoś wie jak miernik obsługiwać.:D:D:D

    Dodano po 7 [minuty]:

    Co do autora tego postu jak na moje "oko" to masz instalacje pokopaną po zmianie tej tapicerki.

    Jeżeli masz kostkę ISO w instalacji to po podpięciu żarówki 21W na kostce jednym kablem pod czarny przewód a drugim pod żółty lub czerwony to żarówka MUSI ci zaświecić a jak nie chce to włącz zapłon i wtedy na 1000% MUSI.

    Jak tak nie jest to masz instalcje pokopaną pewnie masa jest podpięta pod jakiś kanał z głośników lub pod wspomniany ILUMINATION.
  • Poziom 9  
    Zrobiłem dzisiaj oględziny i takie wnioski:
    Mam kable takich kolorów:
    Niebieski-czarny -NC- domyślam sie że do anteny elektrycznej(której nie mam:d )
    Pomarańczowo-żółty(gruby) -PZg- +12 z akumulatora
    Pomarańczowo-żółty-(chudy) -PZ - chyba +12 po przekręceniu kluczyka(nie sprawdzałem)
    Żółto-czarny(gruby) -ZC- masa
    Czarno-pomarańczowy(cienki) -CP - druga masa

    Na początku sprawdzałem napięcie między kablami, ale nigdzie nie było napięcia. Następnie wyjąłem bezpiecznik i go przetarłem bo był cały zaśniedziały. Następne próby dały taki wyniki:

    Przy pomiarach bez obciążenia:

    PZg z ZC - napięcie 13,3V
    PZg z CP - napięcie 13,3V

    PZ - nie sprawdzałem bo nie wziąłem kluczyków :|

    Pod obciążeniem żarówką 55W:

    PZg z ZC - napięcie 13,2V 4A
    PZg z CP - napięcie 4,5V 2,32A (i najdziwniejsze zaświeciły się: przednie światła, zegary, podświetlenie klimy i może światła tylne ale nie zwróciłem na to uwagi - ale wszystko słabo, gdybym nie robił tego po ciemku pewnie nawet bym nie zauważył)

    PZ- nie sprawdzałem

    Mam nadzieje że mi to wyjaśnicie jak to możliwe że po zwarciu kabla PZg z CP zaczyna się palić połowa światełek w samochodzie.

    Chyba po prostu zaizoluje ten kable CP, a masę radia podłącze pod ZC.
    Rezystencja pomiędzy CP i ZC wynosi 1,5Ω, więc byłem pewny że to bez różnicy i jeszcze na dodatek ten kabel ZC był puszczony sam w miejscu na radio a ten CP był podłączony to oryginalnej kostki do radia (tej fordowskiej).

    Mam nadzieje żę ktoś mi powie jak to możliwe że po złączeniu dwóch kabelków połowa(może więcej :D ) świateł w samochodzie sie słabo pali jak by były połączone szeregowo, czy to w ogóle możliwe , znaczy u mnie tak, ale czy normalnie jest taka możliwość:?::?:
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    CP to przewód do sterowania radiem - informuje on radio że są zapalone światła(w domyśle jest ciemno) i radio ściemnia wyświetlacz i podświetla przyciski - to tak w skrócie - mój pineer tak ma , inne mogą tylko przyciemnić wyświetlacz.
    Ciebie interesuje tylko PZg i PZ i ZC.
    ZC to masa - połączenie reszty zależy od Twojej konfiguracji - jeśli chcesz aby radio grało bez kluczyka to wykorzystujesz tylko PZg i do niego łączysz razem przewody "mem" oraz "+12V/power" z iso (celowo nie podaję kolorów bo podróbki kości iso mają różniste kolory a rozpiskę kości znajdziesz wszędzie" jeśli chciałbyś aby radio grało "po stacyjce" to do stałego plusa podłączasz przewód "mem" z Twojej kostki, a do plusa po stacyjce podłączasz "+12V/ power" z kości iso
    Tu masz opis https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic123126.html
    podtrzymanie to moje "mem"
  • Poziom 9  
    Czyli ten przewód CP to jest do podłączenia pod illumination ?? i czy on powinien być masą ?
  • Poziom 42  
    On nie jest masą, zamyka się do masy poprzez obwód świateł i kontrolek..
    Powinien być podłączony doILL radia