Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

proszę o porade. sygnał pracy silnika +12V

tomekmmm 15 Jun 2008 12:41 2326 8
  • #1
    tomekmmm
    Level 10  
    witojcie !!!

    proszę o poradę gdzie najlepiej pociągnąć + 12V ale tylko gdy silnik pracuje.
    potrzebuje to do alarmu exus 9000 z odpalaniem silnika. w schemacie alarmu jest podpięcie do kontrolki oleju ale nie wiem jak zlokalizować kabelek i pozatym kontrolka nie świeci cały czas a według mnie tam powinien być cały cza sygnał + . kiedy gaszę silnik kluczykiem wyłączam zapłon kiedy na tym wejsiu jest +12 to silnik pozostaje przy pracy do otwarcia i zamknięcia drzwi. a potem działa odpalenie z pilota, (oczywiście pod warunkiem zaciągniętego ręcznego i zostawionego na na biegu jałowym) po odpaleniu silnika z pilota powinien sie znowu pojawić +12 na tym wejściu ale dopiero po odpaleniu a nie po włączeniu zapłonu.

    szukam tego w mitsubishi carisma 1997. 1.8 gls.

    pozdrawiam
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    jeden: coś kolega pierniczysz... dwa: pod kontrolka oleju jest +12 cały czas po stacyjce, podłączasz impuls od strony masy i masz jak chcesz, ale co z immo? trzy: po wyłączeniu kluczykiem silnik nie ma prawa chodzić. (co nie eliminuje odpalenia z pilota)
  • #3
    monrant
    Level 22  
    z pompy paliwa, zawsze jest załączona gdy silnik pracuje.
  • #4
    esiuabek
    Level 18  
    Możesz to pociągnąć z alternatora. Masz tam 2 kable. Główny + i sterujący do kontrolki. jak alternator nie ładuje to na sterującym masz 0V i kontrolka na desce Ci świeci bo dostaje + po stacyjce, jak silnik pracuje pojawia się od strony "dynama" + i wtedy kontrolka gaśnie bo ma + z dwóch stron.
  • #5
    monrant
    Level 22  
    To prawda, albo też przekaźnikiem "odwrócić" sygnał z czujnika ciśnienia oleju, rozwiązań ma całą kupę, choć te dwa nie polecam, różnie może być jak zdechnie altek albo spadnie pasek z niego podczas wyprzedzania...
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    esiuabek wrote:
    Możesz to pociągnąć z alternatora. Masz tam 2 kable. Główny + i sterujący do kontrolki. jak alternator nie ładuje to na sterującym masz 0V i kontrolka na desce Ci świeci bo dostaje + po stacyjce, jak silnik pracuje pojawia się od strony "dynama" + i wtedy kontrolka gaśnie bo ma + z dwóch stron.

    Tylko,ze w ten sposób ma sygnał + cały czas.
    monrant słusznie i prosto napisał.
  • #7
    tomekmmm
    Level 10  
    do Pawla Wawa
    silnik chodzi po wyciągnięciu kluczyka ponieważ komputer alarmu potrzymuje włączony zapłon i ACC .
    Robiłem taką symulacje podłączając to wyjscie pod normalnego +12 i po gaszeniu silnika praca jest podtrzymana do wyjscia z samochodu czyli otwarcia i zamknięcia drzwi.przy odpalaniu z pilota system pokolei symuluje przekręcanie kluczyka czyli ACC , zapłon , i rozruch przez ustawiony czas.
    gorzej z odpaleniem silnika. niewiem jak działa immo. podaczas zdalnego odpalania tylko kręci rozrusznikiem. odpali podwarunkiem że kluczyk jest w stacyjce na pozycji ACC. ze stacyjki nie wychodzą żadne dodatkowe przewody. prucz +12V, ACC ,dwa przewody na których jest sygnał włączonego zapłonu, i rozrusznik. w Passacie miałem jescze +12 kiedy silnik pracował czyli to czego nie moge znaleść w carismie.

    co do pompy paliwa wydaje mi się że chodzi już przy włączonej stacyjce.
  • #8
    monrant
    Level 22  
    tomekmmm wrote:


    co do pompy paliwa wydaje mi się że chodzi już przy włączonej stacyjce.


    A skąd.
  • #9
    esiuabek
    Level 18  
    Jak dobrze zrozumiałem to autorowi postu chodzi o napięcie PO odpaleniu silnika. daje to alternator i czujnik ciśnienia oleju, jednak w przypadku czujnika to jest tam napięcie ograniczone prądowo kontrolką w liczniku pojazdu, więc o znikomej obciążalności prądowej. Obstaję przy alternatorze. Co do niezawodności źródła napięcia to dynamo może paść tak samo jak każdy inny element.