Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Brava 1,2 16V rok 2000 Obroty silnika i zapłon

robertg81 15 Cze 2008 12:44 6752 7
  • #1 15 Cze 2008 12:44
    robertg81
    Poziom 1  

    Witam
    Mam dwa problemy z moja bravą: pierwszy to wysokie obroty na biegu jałowym. Nawet kiedy przejade z 30 kilometrów, zatrzymam się wskakuje na 3000 obrotów.
    Drugi pojawił się z trzy tygodnie temu: przekręcam kluczyk ale nie chce zapalicz, zauważyłem że gdy kręce silnik aby zapalił i dodaje gazu od razu zapala. Jednak gdy puszczam gaz od razu gaśnie. Z cztery takie próby i dopiero zapala. Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam

    0 7
  • #2 15 Cze 2008 12:48
    ion-tichy
    Poziom 31  

    no niestety ale to może być uszkodzony silnik krokowy.
    Proponuję zacząć od serwisu i resetu centralki.

    0
  • #3 15 Cze 2008 12:49
    monrant
    Poziom 22  

    Ciekawe kiedy pojawi sie pierwszy z wiadomą, popularną na tym forum sugestią.

    0
  • #4 15 Cze 2008 13:07
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    monrant napisał:
    Ciekawe kiedy pojawi sie pierwszy z wiadomą, popularną na tym forum sugestią.


    Czuję,że rozczarowanie moglo by Cię zabić...nie będę ryzykował.
    KROKOWY SE WYCZYŚĆ!!! I LAMBDĘ TYŻ!

    0
  • #5 15 Cze 2008 13:10
    momik12
    Poziom 31  

    Zdejmij nasawnik i zobacz czy nie urwany albo wygięty mosiężny cypek.Jeśli nastawnik sprawny wskazana jego adaptacja.
    Uprzedzając kolejne pytania-fejsem za 23zł. z allegro tego nie zrobisz.

    0
  • #6 15 Cze 2008 14:05
    monrant
    Poziom 22  

    A wydawalo mi sie, że pisząc mój wcześniejszy post będę pierwszy :)
    To forum mnie zakakuje.

    0
  • #7 23 Sie 2008 20:20
    TomaszGaw
    Poziom 9  

    Proponuję zastosować taką procedurkę:
    1. wyjąć wtyczkę z silnika przepustnicy (krokowego)
    2. odłączyć akumulator
    3. w takim stanie pozostawić na 24 godziny
    4. podłączyć wtyczkę do sinika krokowego
    5. podłączyć akumulator
    6. włączyć zapłon na 15 sekund
    7. wyłączyć zapłon i czekać 30 sekund
    8. powtórzyć pkt 6 i 7 trzykrotnie
    9. włączyć zapłon i uruchomić silnik
    Jeżeli silnik krokowy jest sprawny (niezatarty i styki szczotek na scieżkach grafitowych kontaktują), to powinno to zadziałać.

    0
  • #8 28 Gru 2009 16:39
    bajka1
    Poziom 2  

    Miałem podobnie....i to wcale nie był krokowiec. po odpaleniu trzymał mi tak nawet 3500 obrotów przez dłuuugi czas.Później zauważyłem że nie łapie mi temp. Wymieniłem termostat który okazał się cały czas otwarty i wszystko wróciło do normy. Tak mógłbym wyjaśnić pierwsze objawy....

    1