Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat nie odpala i nie działa tablica rozdzielcza

pabelo 15 Jun 2008 13:31 16735 13
  • #1
    pabelo
    Level 10  
    witam mam Seata Ibizę 1.4 16V 75KM 2003. U lakiernika akumulator został odłączony i teraz nie chce zapalić, jak również na tablicy rozdzielczej żadne kontrolki i wskaźniki nie działają. Wczesniej palil elegancko teraz nie chce odpalic -rozrusznik kreci, pompa sie zalacza ale nie chce zalapac co to moze byc pomozcie !!! :cry:

    P.S. Auto posiada immobiliser - jedak próba zapalenia kluczykiem oryginalnym i zapasowym nic nie daje
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    elektr.sa
    Level 15  
    gdzieś po drodze od stacyjki{ lub stacyjka}ginie 15
  • #4
    pabelo
    Level 10  
    elektr.sa wrote:
    gdzieś po drodze od stacyjki{ lub stacyjka}ginie 15


    masz na myśli przewod nr 15, tylko jakiego on jest koloru? pytam gdyż nie mam jeszcze żadnego schematu
  • #5
    elektr.sa
    Level 15  
    15 to jest plus po stacyjce
  • #6
    pabelo
    Level 10  
    elektr.sa dzięki za podpowiedz ... i tym tropem pójde, myśle sprawdzić jeszcze połaczenia przy immo i sterowniku głównym ... jutro czeka mnie grzebanie. Ibize nie dawno nabyłem i przejechałem nią tylko 3 km do lakiernika i teraz pausa
  • #7
    elektr.sa
    Level 15  
    to nie jest immo fabryczne kontrolki by paliły czyba że jest dokładane
  • #8
    pabelo
    Level 10  
    z tego co wiem,wyczytałem z książki serwisowej, to jednak fabryczne immo i według ks. serw. gdy immo nie zczyta kodu z kluczyka, lub kodu brak w kluczyku, lub immo uszkodzone to na tablicy kontrolka od immo pulsuje... tylko że ja nie moge tego zobaczyć - gdyż nic nie świeci na tablicy

    lakiernik ma przyrząd do zczytywania błedów ale powiedział że nie zczyta bo musi być zapłon załączony

    wg mnie to chyba zapłon sie załacz tylko że kontrolki się nie swiecą
  • #9
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie.Sprawdź bezpieczniki nr 4 (15 A) nr 9(5A) i to najlepiej kontrolką a nie wzrokowo.Pozdrawiam.
  • #10
    pabelo
    Level 10  
    Bezpieczniki zostały sprawdzone - wszystkie ok

    wg książi serwisowej jak na foto:
    Seat nie odpala i nie działa tablica rozdzielcza

    bezpieczniki nr 4 i nr 9 - nie wiem czy o te chodziło

    Dodano po 6 [minuty]:

    ... poza tym zastanawia mnie jaki związek mają nie działające kontrolki i wskaźniki z uruchamianiem silnika?
  • #12
    Solo
    Level 21  
    pabelo wrote:

    ... poza tym zastanawia mnie jaki związek mają nie działające kontrolki i wskaźniki z uruchamianiem silnika?


    Ponieważ w licznik wbudowany jest immobilizer - fabryczne zabezpieczenie przed kradzieżą pojazdu. Skoro licznik nie ma zasilania -a nie ma bo nie świecą się kontrolki- to i immobilizer nie działa i mimo użycia prawidłowego klucza nie pozwala na start silnika.
  • #13
    pabelo
    Level 10  
    To może być to wspólne - zasilanie tablicy i immo, tylko teraz przydałby się schemat zeby dojść "po nitce do kłębka" , jeśli ktoś posiada schemat inst. elektrycznej do Seata Ibizy 1.4 16V 2003 to prosze o info w tej sprawie

    Dodano po 3 [minuty]:

    a propo wyjęcia aku - trzeba było użyć migomata i lakiernik odłaczył aku
  • #14
    pabelo
    Level 10  
    Do dalszych zmagań z usterką w mojej Ibi dochodzi rozładowujący się aku, dosyć szybko - jedna noc.Według wskazówek znajomego machera podłączyłem amperomierz w szereg między klema+ a słupek aku+, aby zmierzyć prąd spoczynkowy, u mnie wyszło 1,05 A czyli duuuuuużo! (norma to 0,05A przy wyłączonym zapłonie i wszystkim wyłączonym w aucie). I z tak podpiętym miernikiem szukałem przyczyny tak dużego poboru prądu(zwarcia), więc po kolei -patrząc na miernik- wyciągałem bezpieczniki, gdy doszłem do bezp nr 27("Tablica rozdzielcza/diagnostyka") wartość spadła do 0,30A czyli lepiej ale jeszcze nie do końca, więc szukałem dalej i po wyjęciu bezp nr 30 (wg instrukcji "Wolny"- nie qmam dlaczego?) pobór prądu spadł do wartości normalnej. Dalej założyłem oba bezpieczniki z powrotem. Postanowiłem dobrać się do kostek przy tablicy rozdzielczej-liczniku. Gdy odłączyłęm jedną z dwóch wtyczek(patrząc na podłączony miernik jak przedtem) wartość spadła do 0,30A jw i teraz wyjąłem jeszcze bezp nr 30 zeszło do wartości normalnej. Więc rozebrałem obudowe licznika, ale na płytce nie ma żadnych spalonych ścieżek czy ujaranych elementów to tak poglądowo , w rzeczywistości to pewnie jakiś tranzystor poleciał, tak myśle. Musze teraz dać licznik do jakiegoś dobrego speca od TV żeby wykrył zwarcie w jego układzie.

    Mam nadzieję że dobrze dedukuje i po naprawie licznika autko wróci do normy i odpali, a Wy co o tym sądzicie


    Pozdro4All !

    Dodano po 5 [minuty]:

    ... rozpiska bezpieczników jak na fot wyżej

    /\
    /| |\
    | |
    |