Witam serdecznie wszystkich forumowiczów,
dość niedawno zakupiłem odbiornik GPS 76CS
do tej pory świetnie się sprawował na bateriach i akumulatorkach jednak:
potrzebuję podłączyć go na jachcie do gniazda 12V takiego jak zapalniczki bo jak wiadomo na morzu naładowanie akumulatorków to zbyt duży pobór mocy jak dla ładowarki a przede wszystkim nie ma na to czasu, chciałbym aby odbiornik był non stop podłączony, a przynajmniej w czasie ruchu a czasami to może być nawet tydzień.
próbowałem podłączyć odbiornik poprzez port USB, jednak nie włącza się - brak zasilania.
znalazłem kabel garmina 010-10085-00 jednak jego cena jest mocno odstraszająca - http://www.gps.paragraf.pl/?mode=showprod&id=445&kat=58
jednak mam w zestawie oryginalny kabel do podłączenia odbiornika do komputera poprzez port szeregowy a odbiornika poprzez okrągłe gniazdo 4 pinowe
http://www.gps.paragraf.pl/?mode=showprod&id=460&kat=58
chciałbym najzwyczajniej w świecie przerobić posiadany przez siebie kabel jako kabel zasilania do gniazda zapalniczki,
zakupiłem już odpowiednią wtyczkę rozbieralną z diodą i bezpiecznikiem F3AL250
wiem że w kablu obecnie posiadanego przez siebie przewodu połaczeniowego są 4 żyły, Czarny - Ground (-), Czerwony - Power (+) [10-32 VDC] oraz Biały i Brązowy jako wejście i wyjście Data In i Data Out,
na oryginalnym przewodzie jest również jakiś bezpiecznik Fuse Holder ACG/3AG - 1/2 AMP
wiem że muszę przylutować Czerwony kabel do środkowej części wtyczki (sprężynka), natomiast czarny do styków bocznych, a pozostałe 2 kabelki zostawić w spokoju gdzieś wewnątrz wtyczki i zabezpieczyć je najlepiej jak potrafię.
i teraz moje pytania:
1. Czy ktoś wie w jakim zakresie tzn od ilu volt będzie działać odbiornik 76Cs podłączony do gniazda zapalniczki
2. Czy należy jakoś obniżyć prąd z 12 V a jeśli tak, to do ilu obniżyć i jak obniżyć.
3. Czy należy stosować jakieś dodatkowe zabezpieczenia takiej wtyczki, bo nie chciałbym sobie sfajczyć odbiornika
4. Czy ten bezpiecznik który jest we wtyczce zapalniczki jest odpowiedni, bo nie wiem ile ma on AMPER, czy od razu zmienić go na taki jaki jest na oryginalnym przewodzie 1/2 AMP
Za wszelkie sugestie, podpowiedzi będę wdzięczny, proszę o zachowanie formy "jak krowie na rowie", bo do zbyt kumatych ani biegłych w temacie elektryki nie należę.
Pozdrawiam i liczę na pomoc
Paweł
dość niedawno zakupiłem odbiornik GPS 76CS
do tej pory świetnie się sprawował na bateriach i akumulatorkach jednak:
potrzebuję podłączyć go na jachcie do gniazda 12V takiego jak zapalniczki bo jak wiadomo na morzu naładowanie akumulatorków to zbyt duży pobór mocy jak dla ładowarki a przede wszystkim nie ma na to czasu, chciałbym aby odbiornik był non stop podłączony, a przynajmniej w czasie ruchu a czasami to może być nawet tydzień.
próbowałem podłączyć odbiornik poprzez port USB, jednak nie włącza się - brak zasilania.
znalazłem kabel garmina 010-10085-00 jednak jego cena jest mocno odstraszająca - http://www.gps.paragraf.pl/?mode=showprod&id=445&kat=58
jednak mam w zestawie oryginalny kabel do podłączenia odbiornika do komputera poprzez port szeregowy a odbiornika poprzez okrągłe gniazdo 4 pinowe
http://www.gps.paragraf.pl/?mode=showprod&id=460&kat=58
chciałbym najzwyczajniej w świecie przerobić posiadany przez siebie kabel jako kabel zasilania do gniazda zapalniczki,
zakupiłem już odpowiednią wtyczkę rozbieralną z diodą i bezpiecznikiem F3AL250
wiem że w kablu obecnie posiadanego przez siebie przewodu połaczeniowego są 4 żyły, Czarny - Ground (-), Czerwony - Power (+) [10-32 VDC] oraz Biały i Brązowy jako wejście i wyjście Data In i Data Out,
na oryginalnym przewodzie jest również jakiś bezpiecznik Fuse Holder ACG/3AG - 1/2 AMP
wiem że muszę przylutować Czerwony kabel do środkowej części wtyczki (sprężynka), natomiast czarny do styków bocznych, a pozostałe 2 kabelki zostawić w spokoju gdzieś wewnątrz wtyczki i zabezpieczyć je najlepiej jak potrafię.
i teraz moje pytania:
1. Czy ktoś wie w jakim zakresie tzn od ilu volt będzie działać odbiornik 76Cs podłączony do gniazda zapalniczki
2. Czy należy jakoś obniżyć prąd z 12 V a jeśli tak, to do ilu obniżyć i jak obniżyć.
3. Czy należy stosować jakieś dodatkowe zabezpieczenia takiej wtyczki, bo nie chciałbym sobie sfajczyć odbiornika
4. Czy ten bezpiecznik który jest we wtyczce zapalniczki jest odpowiedni, bo nie wiem ile ma on AMPER, czy od razu zmienić go na taki jaki jest na oryginalnym przewodzie 1/2 AMP
Za wszelkie sugestie, podpowiedzi będę wdzięczny, proszę o zachowanie formy "jak krowie na rowie", bo do zbyt kumatych ani biegłych w temacie elektryki nie należę.
Pozdrawiam i liczę na pomoc
Paweł