Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

dwukierunkowy regulator silnika DC

15 Cze 2008 15:04 4232 16
  • Poziom 10  
    Witam
    na wstępie chciałbym zaznaczyć że jestem cienki w elektronice ale co niektóre pojęcia załapałem :) za to mechanika to dla mnie pestka :) jestem mechanikiem samochodowym i modelarzem.

A wiec chciałbym zbudować coś takiego http://web.mit.edu/first/segway/
    tyle że mam problem z regulatorami mianowicie muszą być 2 takie same
    (łatwiej skalibrować) napięcie 12-24V i około 40A musi być płynna regulacja w obie strony (do tyłu może być tylko kilka % mocy)i krótki czas reakcji między przodem a tyłem.

Myślałem o zastosowaniu regulatorów modelarskich bo pozostałe elementy elektroniczne też będą z modelarstwa ( żyrokompasy i mikser silników ) tyle że mają za małe napięcie,długi czas reakcji i do tego są drogie .Do sterowania regulatorami chcę wykorzystać tester serwomechanizmów (działa bez problemu z regulatorami modelarskimi oraz mikser V )http://www.allegro.pl/item383208967_delta_mixer_v_mixer_.html

Myślałem o zastosowaniu H-bridge z PWM http://www.dioda.com.pl/forum/topics20/h-bridge-vt111.htm
    Czy dobrze rozumiem ten układ? Z PWM działa on w obie str i to z płynną regulacją?

testery serw,żyroskopy, miksery wszystko współpracuje razem super ale czy regulatory zrobione na tym mostku będzie działał ?czy sygnał dochodzący do nich będzie zgodny ?
    Zauważyłem że elektronika z serwomechanizmu działa trochę jak regulator może da sie to jakoś wykorzystać?

Czy ktoś ma schemat jak zrobić regulator o parametrach które potrzebuje w oparciu o ten mostek?
    Może da się podrasować jakieś słabsze regulatory modelarskie .

Bardzo proszę o pomoc wszelkie porady baaardzo mile widziane.
    Może ktoś by chciał wykonać takie regulatory.
    Pozdrawiam Arek
  • Poziom 10  
    coś link nie działa .
    Ale czy nie robiłeś 3f?