Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 2.0 HDI przebieg 130 tys 2003ROK KOPCI NA CZARNO

bagasa 15 Cze 2008 16:57 12705 7
  • #1 15 Cze 2008 16:57
    bagasa
    Poziom 2  

    Wracając dziś autostradą zauważyłem gdy wysiadłem ze klapa bagaznika i tylna szyba są całe w czarne tluste kropki ewidentnie cała w oleju .
    Nie wiem co może być przyczyna ? Fakt ze miałem wymienić olej i filtry po 15 tys a przejechalem juz prawie 20 tys .Druga sprawa jest to ze cały czas prawie 2 h trzymałem go na 170-180 km/h a to jest 4 tys obrotów.\\
    Proszę o jakies sugestie.

    DZieki

    0 7
  • #3 15 Cze 2008 17:19
    monrant
    Poziom 22  

    mała szansa że z rury wydechowej, bo w czasie jazdy struga powietrza tak się układa, że spaliny nie mają szansy opaćkać tylnej części nadwozia.
    Pewnie uroki śląska...

    0
  • #4 15 Cze 2008 17:39
    wopor
    Poziom 32  

    witam,monrat ma racje, ale mam pytanie po tej jeżdzie dwu godzinej z prędkością 170/h ile daleś silnikowi czasu na ochłodzenie turbiny jezeli nic to masz problem moze się skleiły uszczelnienia pompy, powinienes dać około 2-2,5 min na wolnych ochłonąć silnikowi bo turbinka sie chłodzi olejem silnika i powietrzem zasysanym , to tyle pewnie jeszcze cały dolot masz doczyszczenie( łatwe ale strrrasznie brudna robota), pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    sorry nie pompy uszczelnienia tylko turbiny uszczelnienia ot przejęzyczenia

    0
  • #5 15 Cze 2008 17:50
    bagasa
    Poziom 2  

    Wiesz co dokładnie mowiac trasa trwała 1 45 min pozniej samochod stał normalnie na parkingu .

    1
  • #6 15 Cze 2008 21:23
    wopor
    Poziom 32  

    witam, chodzi o to by po ostrej jezdzie dać turbinie sie ostudzić do temp pracy i schłodzić poprzez powietrze i przepływ oleju w łozyskowaniu , jak kopci dalej na czarno to ma zamało powietrza i pewnie albo dolot upaprany i intercooler albo turbinka sie słabowato juz kręci tam jest nadciśnienie około 2 bar

    -1
  • #7 15 Cze 2008 22:36
    bolo2105
    Poziom 9  

    Witaj! Jeszcze jedno pytanie: Czy z wydechu wydobywał się czarny czy siwy dym? Sprawdzałeś poziom oleju? Ubyło czy nie? To może być kilka przyczyn w zależności od koloru spalin.

    Dodano po 18 [minuty]:

    Jeżeli wydobywa się czarny dym to najbardziej spotykane jest: słaba wydajność turbiny, zapchany filtr powietrza lub sterowanie układu wtryskowego (ale to już tylko podpięcie pod komp). Jeżeli siwy dym to: uszczelnienie na turbinie, uszczelniacze na zaworach lub wystarczy poprostu wymiana oleju (jeżeli nie był wymieniony po 10.000 km). Producent zaleca wymianę oleju po 20.000 km - dla mnie to jest chory wymysł inżynierów albo pijani byli jak to pisali. Nie daj się czasem naciągnąć na remont silnika. To są silniki firmy PSA i przekręcają po 500.000 km bez remontu.:D

    0
  • #8 16 Cze 2008 12:25
    bagasa
    Poziom 2  

    własnie jest to czarny dym może kwaesti turbiny bo powiem ci ze na jedynce on dopiero dostaje przyspieszenie miedzy 2-3 tys obrotów jak ruszam to jakos nie moge sie zebrac . A jesli chodzi o ten olej na klapie to dopiero wczoraj sie pokazał a trasy dosc czesto robie

    Dodano po 3 [godziny] 59 [minuty]:

    Witam wiec właśnie wróciłem z peugeota i okazało sie że czarny tłusty nalot na kalpie bagażnika to cieknąca z krużca czy jakoś tak ropa !! Całe auto od dołu jest w ropie poprostu nieszczelnosci a to ze leci czarna chmura jak sie przygazuje to ponoc normalne w 307 HDI.Komputer nic nie wykazał innego z turbina i wtryskami wszystko jest ok

    Dzieki za podpowiedzi

    Pozdrawiam

    0