Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mikrociągnik MF-70 budowa

robokop 16 Cze 2009 00:12 493394 736
  • #121 16 Cze 2009 00:12
    ernesto_er
    Poziom 10  

    Witam, mam pytanie w jaki sposób ściągnąć koło (felgę) z piasty. zrobiłem nawet ściągacz ale i to nie pomogło. Będę wdzięczny za pomoc.

  • #122 16 Cze 2009 17:40
    krzysiek7108
    Poziom 13  

    Witam. Jak zrobiłeś sciągacz to felga z ośki musi zejść bo przecież nic ją nie trzyma po odkreceniu nakrętki. A mocny ten ściągacz? Ja mam zroboiny z ceownika na goraco kutego ze śrubą 16 idzie jak trzeba .Przewróć ciagniczek na bok i dobrze popryskaj WD-40 to musi pomóc. Pozdrawiam

  • #123 18 Cze 2009 12:30
    ONTI
    Poziom 10  

    Witam wszystkich!

    Bardzo fajny jest ten ciągniczek, kolega odsprzeda mi go wkrótce.
    Jednak nie posiada żadnych papierków. Wydrukowałem sobie instrukcję z tego forum jednak jej jakość (ksero) jest bardzo słaba. Może ktoś mógłby udostępnić lepszą. Bardzo byłbym wdzięczny.
    Bez instrukcji będzie mi ciężko rozpracować, dlatego liczę na szanownych internautów!

    Pozdrawiam Onti

  • #124 18 Cze 2009 20:54
    marcin288
    Poziom 10  

    ONTI podaj emeil to ci wysle instrukcje

    Moderowany przez robokop:

    Ostrzegałem. Ostrzeżenie.

  • #125 27 Cze 2009 13:09
    bobanek
    Poziom 1  

    witam! mam bardzo duży problem z mf jak jest zimna to wszystko jest ok. ale jak sie zagrzeje to dostaje samo zpłonu. Nawet jak ściągne fajke od świecy ona dalej chodzio. Ktoś mipowiedział zeby sprawdzić łożyska na wałku czy jest to możliwe zeby przez łożyska takie rzeczy sie działy. PROSZE o Porade.

  • #126 27 Cze 2009 16:06
    krzysiek7108
    Poziom 13  

    Witam. bobanek przyczyn samozapłonu może byc wiele.Dobierz odpowiednią świece zapłonową ustaw skład mieszanki paliwowo-powietrznej i sprawdz zapłon. Twoja Mf dostaje takiej temperatury ze prawdopodobnie rozgrzewają sie do czerwoności elektrody świecy zapłonowej.Duża ilość nagaru osadzonego też może być powodem. Pozdrawiam

  • #127 29 Cze 2009 20:20
    mariusz_ko
    Poziom 12  

    Miałem kiedyś tak tylko w motocyklu i powodem był nagar na świecy. Wymiana świecy załatwiła sprawe.
    Panowie mam inne pytanie : ile spalają wam mf-ki ? Moja spala jakieś 1,5 l benzyny na godzinę pracy i to przy nie pełnym obciążeniu. Wydaje mi sie to dużo. Mam gaźnik czeski Jikov . Ponoć są w mf gaźniki niemieckie Bing , które są oszczędniejsze , ułatwiją rozruch .... . Poza spalaniem ja na swój czeski nie narzekam, dobrze odpala ciepły i zimny tylko zimnego trzeba długo przelewać aby wypłynęło paliwo, ale to ponoć taka ich uroda.
    Czy spalenie 1,5 l na godzinę pracy to dużo ?

  • #128 01 Lip 2009 03:05
    jajo28
    Poziom 11  

    Skolei ja mam takie pytanko: Czy uszczelkę głowicy muszę kupić gdzieś oryginalną, czy może od jakiegoś motoru podpasi? Zrobiłem niedawno z jakiegoś specjalnego silikonu, ale i tak poszła.

  • #129 01 Lip 2009 18:50
    krzysiek7108
    Poziom 13  

    Witam. mariusz_ko silniki Hondy czterosuwowe o poj 200ccm 5,5 KM spalają średnio 1 l na godzine może ciupinke wiecej albo mniej ale sa to nowoczesne konstrukcje a nasze MF-ki pamietaja lata 70-te maja poj 218ccm także te 1,5 l chyba może byc cóż więcej wymagac od dwusuwa ważne ze ma moc.Moja MF też w tych granicach spala zależy od obciążenia

  • #130 01 Lip 2009 21:30
    mariusz_ko
    Poziom 12  

    Skoro tak to MF-ka wypada badzo dobrze !! w sumie jak się zastanawiam to moja Jawa 350 spalała powyżej 5 l na 100km a to mogła być godzina jazdy !
    Kolego jajo 28 w MF-70 niema uszczelki pod głowicą !! trzeba tylko wyczyścić , ale tak by nie narobić rys na głowicy i przykręcać równomiernie na krzyż . Ja przykręciłem momentem 15 N/m i jak narazie jest OK . co prawda niedługo mam MF i robiłem to tylko raz , bo poprzedni właściciel przykręcił ją odwrotnie ( żeberkami w poprzek ) . Na temat siły dociągnięcia może niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni koledzy, sam jestem ciekaw z jaką siłą należy ją przykręcać.

  • #131 01 Lip 2009 23:56
    jajo28
    Poziom 11  

    Jak niema, jak ja miałem. Kiedyś mi poszła i dałem to do mechanika, po jakimś czasie znów poszła rozkręciłem patrze, a mechanik zrobił uszczelkę z puszki po piwie, a skasował jak za nową uszczelkę. Zrobiłem potem silikonem jakimś takim specjalnym, ale znów poszło.

  • #132 02 Lip 2009 20:01
    krzysiek7108
    Poziom 13  

    Nawet w katalogu nie figuruje uszczelka pod głowice tylko pod cylinder.Wydaje mi się
    że ktoś kiedyś coś kombinował i chyba będziesz miał krzywą głowice(albo jakieś wżery są ) jak ucieka ci kompresja.

  • #133 02 Lip 2009 21:42
    mariusz_ko
    Poziom 12  

    Poza tym co pisze krzysiek7108 sprawdź czy na cylindze , który wystaje ponad żeberka aluminiowe niemasz jakieś rysy poprzecznej. Uszczelki na pewno niema , trzeba przykręcić odpowiednim momentem i równomiernie na krzyż !.

  • #134 03 Lip 2009 10:48
    jmx
    Poziom 2  

    Witam. Niedawno stałem się właścicielem ciągniczka MF-70. Jak na razie jestem zadowolony z zakupu. Używam go do koszenia łąki, mam za sobą ok 8 godzin koszenia, nieźle sobie radzi w górskim terenie. Wymieniłem tylko świece i fajkę do świecy, bo miałem problemy z odpaleniem. Teraz lepiej odpala zarówno przy zimnym jak i ciepłym silniku. Mam delikatny problem chyba z gaźnikiem, być może nie jest dobrze wyregulowany. Przy zimnym silniku wszystko gra, a jak się rozgrzeje samoczynnie wskakuje mi na wysokie obroty, czasami nawet gaśnie. Mam pytanie: czym to może być spowodowane, czy gaźnikiem, czy może w czym innym tkwi przyczyna? Co mam zrobić żeby gadał jak należy?

  • #135 03 Lip 2009 18:37
    jajo28
    Poziom 11  

    Czy jest możliwe, że mam cylinder i głowice od jakiegoś motoru? Jak powinny wyglądać powierzchnie styku głowicy z cylindrem?

  • #136 03 Lip 2009 19:54
    krzysiek7108
    Poziom 13  

    Nie wim co ty tam masz wykombinowane ale cylinder MF jest z lekkim rantem i głowica nachodzi poprostu na niego .Płaszczyzny sa idealnie gładkie spasowane względem siebie i nie ma możliwosci żeby uciekała kompresja jak jest idalnie równo dociągnięte

    Dodano po 13 [minuty]:

    jmx
    może zaworek ci sie zacina w komorze pływakowej i paliwo nie dochodzi czasami jak potrzeba

  • #137 03 Lip 2009 20:14
    jmx
    Poziom 2  

    Krzysiek 7108.Z tym zaworkiem to chyba masz rację. Już kilka razy odkręcałem komorę pływakową i próbowałem ruszyć ten zaworek. Zdarzało się, że ciekło mi paliwo z komory, pewnie przez ten zaworek. Pewnie trzeba go będzie wymienić, dostanę gdzieś sam zaworek, czy trzeba wymienić cały gaźnik?

  • #138 03 Lip 2009 21:41
    krzysiek7108
    Poziom 13  

    jmx
    Czy dostaniesz sam zaworek to nie wiem.Cześci są w Agromaszu. Spróbuj wszystko przeczyścić bo może jakieś brudy podchodza z paliwa i go blokuja zalóż filterek. Popatrz dobrze na "sucho" jak podniesiesz pływak do góry i zamkniesz a jak puścisz czy sam opadnie zaworek bo może sie gdzieś przycina

  • #139 04 Lip 2009 21:07
    jajo28
    Poziom 11  

    Mój cylinderek i głowica wyglądają następująco:

    Mikrociągnik MF-70 budowa

    Mikrociągnik MF-70 budowa

    Mikrociągnik MF-70 budowa

    Czy tak właśnie ma to wyglądać? Skręcić to bez uszczelki?

  • #140 06 Lip 2009 12:40
    |bst|
    Poziom 15  

    Witam,
    przymierzam sie do zakupu mf-70. Chce go uzywac glownie jako kosiarki i plugu do sniegu. Stad moje pytanie: Jak sie sprawdza ta kosiarka rotacyjna w mf-70? Czy wygodnie sie tym manewruje? Bo na oko sprawia to wrazenie bardzo niewygodnego zespolu.. A moze lepsza byla by ta listwowa? Mam do koszenia ok 2000m2.

    ---

    Kupiłem, rotacyjna sprawdza sie bardzo dobrze. Przez godzine wykosilem ok 1000-1200m2 gdzie chwasty siegaly do pasa.
    Jedyna rzecz jaka mnie martwi to to, ze jak wymienialem olej, to w skrzyni mialem bardzo duzo grubych opilkow. Ciagnik działa i nie slychac niczego niepokojącego, ale zastanawiam sie czy otwierac skrzynie czy czekac az cos klęknie? Jedyny objaw to to, ze czasami nie chce wejsc jakis bieg.

    Jak bardzo spowalniaja te zwolnice? Jest sens je stosowac w przypadku uzywania ciagnika jako plugu do sniegu?

  • #141 21 Lip 2009 22:36
    mariusz_ko
    Poziom 12  

    kolego jajo28 skręć bez uszczelki i dokręć równomiernie na krzyż dość mocno , ja dokręcałem jakieś 15N/m i jak na razie jest OK po kilkunastu godz pracy.

    bst mam zwalniacze i gdzieś wyczytałem że zwalniają trzykrotnie, sam nie sprawdzałem. Jeśli chodzi o odśnieżanie to ostatniej zimy nie było u mnie dużo śniegu, ale odśnieżałem tylko na zredukowanej 1 gdyż na tej szybszej to wirnik nie na dążał wyrzucać i się pchało i koła buksowały. Dodam że koła mam pojedyncze i żadnych na nich łańcuchów czy czegoś podobnego, może z nimi było by lepiej ?? ale wystarczy mi tak jak jadę powoli.

  • #142 23 Lip 2009 18:55
    jajo28
    Poziom 11  

    Dzięki mariusz_ko za ostateczne wyjaśnienie. Czy orientujecie się, czy w okolicach Torunia, Bydgoszczy można dostać części do MF'ki? Szukam w necie i nic nie mogę znależć, koło Poznania to tak, ale tu nie.

  • #143 25 Lip 2009 11:14
    ernesto_er
    Poziom 10  

    Witam co do samozapłonu sam kiedyś miałem ten sam problem. Po chwili pracy mf wchodziła na bardzo wysokie obroty i ani ściągnięcie fajki ani zamknięcie paliwa nic nie dawało. Dopiero zamknięcie dopływu powietrza do gaźnika dawało mu radę. Podobno spowodowane jest to tym że silniki mf przystosowane są do starego paliwa trochę mniej oktanowego i dlatego nawet na dzisiejszej 95 dostają obrotów. Dziś jak na razie nie mam z nia żadnych problemów. Wyregulowałem gażnik i robie dosyć bogatą mieszankę olej-paliwo w stos. ok. 1:25. Dobrze jeżeli puści małego dymku. Głównie koszę rotacyjną trawę i nie ma znaczenia czy ma 10 cm czy 1.5m (bo i taką zdarzyło się kosić) czy sucha czy mokra, szła jak burza i niewiele po sobie zostawiała. Koszę nią nawet nacinę na ziemniakach i pom skoszeniu nie było co zbierać (naciny oczywiście). Polecam bardzo ten sprzęt bo niema na nią mocnych.

  • #144 26 Lip 2009 10:19
    robokop
    Moderator Samochody

    ernesto_er napisał:
    Witam co do samozapłonu sam kiedyś miałem ten sam problem. Po chwili pracy mf wchodziła na bardzo wysokie obroty i ani ściągnięcie fajki ani zamknięcie paliwa nic nie dawało. Dopiero zamknięcie dopływu powietrza do gaźnika dawało mu radę. Podobno spowodowane jest to tym że silniki mf przystosowane są do starego paliwa trochę mniej oktanowego i dlatego nawet na dzisiejszej 95 dostają obrotów.


    Bzdury - "wysokie obroty" spowodowane są przytykającym się gaźnikiem - trzeba wyczyścić wnętrze zbiornika paliwa, kranik i założyć filterek pomiędzy kranikiem a gaźnikiem. Ponadto ważne jest ustawienie zbiornika paliwa - kranik musi znajdować się w najniższym miejscu przy ustawieniu "maszyny" w pozycji roboczej.

  • #145 28 Lip 2009 08:45
    |bst|
    Poziom 15  

    mariusz_ko dzięki,
    tak mi sie właśnie wydawało, że bez zwolnic bedzie za szybko.

    Nie ma wiec ktos na zbyciu zwolnic do MF-70?

  • #146 29 Lip 2009 13:00
    glajt
    Poziom 2  

    Witam.
    Jakiś czas temu kupiłem zwolnice do mf-ki, teraz przyszła pora co by je założyć. Przy tej okazji chciałbym wymienić simeringi na osi. Czy orientuje się ktoś jakie są ich wymiary (ewentualnie numer)?

    ps.
    Na YouTube MF 70 też ma swoich fanów :-) :
    http://www.youtube.com/watch?v=xHjan6Epm6U

  • #147 29 Lip 2009 13:47
    krzysiek7108
    Poziom 13  

    Witam. glajt
    Simeringi na osi napędowej mają nr 35x52x12 i tam jeszcze jest oring 18x2.

    PS.
    Ten filmik jest akurat mojego autorstwa. Mam nadzieje ze sie podoba :)

  • #148 29 Lip 2009 22:07
    glajt
    Poziom 2  

    Dzięki za szybką odpowiedź.

    Filmik jest świetny. :spoko:

  • #149 30 Lip 2009 11:34
    dragonrak
    Poziom 2  

    Witam wszystkich użytkowników MF-70 :) Posiadam ten traktorek od kilku lat choć używam sporadycznie. Mam problem z kosiarką listwową. Brakuje połączenia kosy z wodzikiem napędu. Może ktoś z szanownych kolegów zrobi zdjęcie tego szczegółu w swojej maszynie a ja postaram sie dorobić ten element. Wiem, żę można go kupić bo już dzwoniłem do Skierniewic ale mam możliwości popracować samodzielnie i jest z tym sporo frajdy. Ostatnio przerobiłem filtr powietrza do traktorka z olejowego na suchy. Zaadoptowałem dużą puszkę nieużywanego filtra od Toyoty z przepływomierzem ( oczywiście niepodłączonym ;) ) i sprawuje się znakomicie. Mam w planach poprawienie jeszcze sporej ilości elementów w tym sprzęcie. Sam silnik jest w bardzo dobrym stanie, mocny, niezajeżdżony. Do tego bardzo dużo osprzętu. W końcu muszę to wszystko uruchomić i pracować bo większość od kilku lat tyl;ko poleguje w stodole.

  • #150 30 Lip 2009 13:37
    |bst|
    Poziom 15  

    Ten oring pomiedzy ta nakladka a lozyskiem?
    nr 134?

    U mnie tam nic nie ma i cieknie mi wlasnie tam nieco olej

    BTW, zna ktos moc magneto? Pociagnie zarowke 25W?