Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mikrociągnik MF-70 budowa

robokop 22 Lip 2010 15:05 465515 709
  • #301 22 Lip 2010 15:05
    MF 70
    Poziom 9  

    Na to wygląda. Ta obudowa ma ponadto wykończenie z tkaniny w górnej części (taki dodatkowy kołnierz uszczelniający), które lubi się przypalić od górnego tłumika.

  • #302 24 Lip 2010 11:41
    MF 70
    Poziom 9  

    Czym różni się kosa tnąca ze starym mocowaniem, od tzw. nowego mocowania ? Dobrze rozumiem, że chodzi o to, że w kosie tnącej starego typu otwory do mocowania są niegwintowane i używa się "śrub specjalnych", a w kosie nowego typu otwory do mocowania są gwintowane i przez to mocuje się ją w inny sposób. Jaki ? Czy w związku z tym "uchwyt kosy" (element mocowany na kosie, ten w który wkłada się końcówkę targańca i na którym umieszczony jest pręt rozdzielczy), jest inny ?

    Pytam, bo mam problem z kosami tnącymi – w ciągu dwóch dni pękły mi dwie. Jednak była już spawana, pękła na spawie w okolicach otworu do śruby specjalnej, druga pękła na nicie żyletki, mniej więcej w jednej trzeciej długości. Być może to taka cecha starego typu mocowania i stąd zmiana na nowy ?

    Czy aby założyć kosę tnącą z mocowaniem nowego typu trzeba wymienić także uchwyt kosy ?

    A listwa tnąca – element z palcami w który wkłada się kosę tnącą – zostaje stary, czy też trzeba go wymienić ?

    W instrukcji jest mowa o listwie bezpalcowej do koszenia „porostów gęstych i wyległych”. Czyli takich, z którymi walczę od kilku dni, a mam tego jeszcze sporo do przerobienia. Spotkał się ktoś z taką wersją listwy ?

    Dodano po 1 [godziny] 8 [minuty]:

    Cewka zapłonowa była niedawno na Allegro:
    http://allegro.pl/item1041468310_mf_70_cewka_zaplonowa.html

  • #303 02 Sie 2010 21:03
    tom3443
    Poziom 1  

    Czesc jestem posiadaczem ciagniczka mf 70 i ne pali dopiero jak wleje troche paliwa do cilindra to pochodzi na chwilke i gasnie wiecie co moze być i czy mógbym prosić instrukcje z gory dziekujem :)

  • #304 03 Sie 2010 20:27
    krzysiek7108
    Poziom 13  

    Witam
    tom3443
    Przyczyn może być wiele, może masz zapchany kranik i paliwo nie dochodzi do gaźnika,zapchany gaźnik,a jeśli wszystko masz czyste to poprostu zacina się zaworek w komorze pływakowej i nie puszcza paliwa do gaźnika.

  • #305 04 Sie 2010 14:06
    MF 70
    Poziom 9  

    ad. tom3443
    Brak paliwa - też tak myślę. Ostatnio miałem podobny problem. Przyczyną była ta gumowa uszczelka w kraniku. Warto sprawdzić jeszcze filtr paliwa, który jest w zbiorniku (w ten filtr wkręcony jest kranik).

  • #306 09 Sie 2010 21:38
    matixx
    Poziom 10  

    Witam
    Załączam rysunek ściągacza do kola magnesowego.
    pozdrawiam
    Mikrociągnik MF-70 budowa

  • #307 13 Sie 2010 13:40
    MF 70
    Poziom 9  

    Moja MF-k sprawuje się coraz lepiej. Czy jej się poprawiło po wmianie kilku drobnych części (wężyk paliwa, uszczelka w kraniku) czy ja się wreszcie nauczyłem - nie wiem. Dość, że pracuje nam się bardzo dobrze.

    Mam tylko jeden problem - po dłuższej pracy (ok 1 godzinę bez przerwy) silnik zaczyna wchodzić na wysokie obroty. Zmniejszenie gazu do minimum nic nie daje. Jaka może być tego przyczyna ? Dodam, że jeśli zgaszę silnik, odczekam z pół godziny i odpalę ponownie - wsystko jest w porządku. Przez kolejną godzinę, potem znowu dostaje wysokich obrotów.

    Myślę, że może potrzebna jest regulacja gaźnika na gorącym silniku, właśnie po godzinie pracy. Mylę się ?

  • #308 13 Sie 2010 16:17
    krzysiek7108
    Poziom 13  

    Witam.
    Wymieniałeś simeringi na wale pod wpływem temperatury mogą juz słabo uszczelniać.Regulacje gaźnika przeprowadzamy na rozgrzanym silniku niezależnie czy po godzinie czy po pół ma być rozgrzany.Być może ustawienie składu mieszanki paliwowo-powietrznej załatwi problem.Sprawdź czy cały czas dochodzi paliwo bo może przycina sie zaworek w komorze pływakowej.

  • #309 16 Sie 2010 09:34
    |bst|
    Poziom 15  

    Masz lewe powietrze. Jezeli po godzinie, to znaczy ze cos co sie powoli rozgrzewa.
    Sprawdz wszystko, mocowanie gaznika, obejzyj dokladie kartery itp.
    SIlnik po kilku min. pracy jest juz wystarczajaco cieply aby zrobic regulacje.

  • #310 01 Wrz 2010 15:19
    grzelu
    Poziom 10  

    Witam. Że tak się podłączę do tematu? Czy ma ktoś opisy części do powyższych schematów ciągniczka? Potrzebuje wymienić siemering na wałku zadwczym jak zdemontować koszyczek sprzęła? dzieki

  • #312 02 Wrz 2010 11:19
    |bst|
    Poziom 15  

    Ktos tej stronie zrobil chyba dzis krzywde :)

    BTW zwolnice maja takie dystanse - zna ktos ich wymiary?
    Srednica wew. to 25, a dlugosc?

  • #315 25 Wrz 2010 19:57
    zumak
    Poziom 9  

    mam problem, odpaliłem dzisiaj moją mf i nagle zgasła i nie wiem co jest grane iskra jest paliwo jest, przeczyściłem gaźnik a ona dalej nie chce zapalić, zauważyłem ze w rurze która idzie od filtra powietrza było trochę paliwa czy to ma coś do tego?? jak szarpałem za sznurek to za każdym razem następował strzał z tłumika a silnik nie chciał zapalić. Czy to może być spowodowane ?? z góry thx za odpowiedzi.

  • #316 26 Wrz 2010 12:30
    krzysiek7108
    Poziom 13  

    Witam.

    zumak prawdopodobnie przyczyną może być zerwanie klina na wale i przestawił się zapłon dlatego strzela w tłumik.
    Pozdrawiam.

  • #317 27 Wrz 2010 20:03
    Dynks
    Poziom 11  

    Witam :!:
    Zakupiłem komplet płytek sprzęgła (118x2szt. 119x7szt. 120x10szt.)
    Czy możecie mi podpowiedzieć :idea: w jakiej kolejności to poskładać :?:
    Rozumiem, że zaczynam od 118 i tak kończę, ale co pośrodku :cry:
    118 / :?: / :?: / ------ / :?: / :?: / 118
    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam :D


    Mikrociągnik MF-70 budowa

  • #318 18 Paź 2010 13:20
    grzelu
    Poziom 10  

    Witam. Czy ktoś mi powie jak poskładać sprzęgło? co to za część katalogowa numer 339.Z góry dziękuje. pozdrawiam

  • #320 19 Paź 2010 14:47
    grzelu
    Poziom 10  

    sprężyna? a w jakim celu ona ma służyć? mam problem ze sprzęgłem właśnie. poskładałem zostały mi dwie tarczki nr kat. 120 a przy wciśnięciu sprzęgła do końca wypada z koszyczka jedna taka tarczka? Co jest nie tak?:|

  • #321 19 Paź 2010 15:41
    |bst|
    Poziom 15  

    Chyba po prostu nikt tego nie rozbieral.
    Mozesz sprobowac zadzwonic do serwisu w skierniewicach i ich pomolestowac.

  • #322 28 Paź 2010 12:26
    dawis88
    Poziom 10  

    Witam czesc o nr 118 to tarczki sprzegla nieco grubsze od pozostalych powinny byc zamocowane jako pierwsza i ostatnia a na koncu zakladasz pierscien segera jak ci sie to rozlecialo to widocznie pierscien do wymiany bo moze byc rozciagniety kupisz taki tam gdzie lozyska.

  • #323 05 Lis 2010 16:56
    krzysiek7108
    Poziom 13  

    Witam.

    Dynks frezy do śniegu MF 70 bywają często na allegro ostatnio taki był.
    Pozdrawiam

  • #324 11 Lis 2010 23:13
    kubusiekowaty
    Poziom 9  

    witam, od około 7 miesięcy jestem chyba szczęśliwym posiadaczem MF-ki :-) posiadam do niej kose listwową, rotacyjną wirnik do śniegu oraz przyczepkę, wszystko w stanie idealnym. Przy ciągniczku wymieniłem uszczelniacze oraz łózyska na wale, nowe pierścienie na tłoku, nowe sprzęgło, sprężyna rozrusznika, i kilka innych drobiazgów. W kosie mam nowy Zbijak z kamieniami, nowy nóż starego typu. Mam też nowy uchwyt nowego typu, jeżeli kupię nową kosę z nowym mocowaniem, to będzie ona z uchwytem pasowała do mechanizmu napędowego, czy trzeba wymieniać na inny zbijak( dzwignia która napędza nóż kosy). Ostatnio walczyłem z gaźnikiem a widzę, że dużo się o nim pisze. MF-ka dostawała samozapłonu i problem był z jej zgaszeniem. Regulacja pływaka oraz podniesienie iglicy o jeden poziom do góry pomogło, dużo też zależy od świecy. teraz na wolnych obrotach co jakiś czas mi " kicha" w gaźnik, nie wiem czy może coś nie tak jest z zapłonem, chociaż i jego sam próbowałem ustawić. Wszystkie te naprawy dochodziłem sam, więc nie mam do końca pewności czy dobrze je wykonałem ( co do uszczelnia karterów oraz zimeringów na wale to jestem pewien) Mam jeszcze jedno pytanko. chciałbym kupić spych do śniegu, tylko nie wiem jak on tak na prawdę się sprawdza?? Mam dodatkową przekładnię na kołach więc jeżeli chodzi o siłę samego ciągniczka to wydaje mi się, że nie będzie problemu, boje się tylko, że będzie zbierał tylko miękki, świeży śnieg a ubity zostanie. Pozdrawiam wszystkich szczęsliwych posiadaczy MF 70

    Dodano po 5 [minuty]:

    zumak napisał:
    mam problem, odpaliłem dzisiaj moją mf i nagle zgasła i nie wiem co jest grane iskra jest paliwo jest, przeczyściłem gaźnik a ona dalej nie chce zapalić, zauważyłem ze w rurze która idzie od filtra powietrza było trochę paliwa czy to ma coś do tego?? jak szarpałem za sznurek to za każdym razem następował strzał z tłumika a silnik nie chciał zapalić. Czy to może być spowodowane ?? z góry thx za odpowiedzi.


    odkręć śrubę na dole karteru i spuśc paliwo z olejem. pamiętaj ja zawsze gdy gaszę MF -kę to zakręcam kranik by paliwo nie zalało silnika .

  • #325 29 Lis 2010 20:23
    txt66
    Poziom 11  

    Witam
    Jaki gaźnik Bing jest najlepszy?, bo z oryginalnym nie moge dać sobie rady

  • #326 30 Lis 2010 15:55
    |bst|
    Poziom 15  

    Bing nie sprawia zadnych problemow, co do modelu to nie pamietam, kupilem po prostu pasujacy do MF'ki w hortmaszu (350zl).

  • #327 01 Gru 2010 21:47
    rafalhuc
    Poziom 1  

    Witam! szukam koła magnesowego do mf70 najlepiej z wentylatorkiem chętnie kupie lub inne części do ciągniczka

  • #328 02 Gru 2010 18:12
    mario-1306
    Poziom 9  

    Witam. Poszukuje króciec łączący gaznik z cylindrem, ma może ktoś na zbyciu.

  • #329 04 Gru 2010 22:11
    trans33
    Poziom 10  

    Chętnie wymienię przyczepkę,kosiarkę listwową oraz rotacyjną do mf 70 na pług wirnikowy do mf 70.Zainteresowanych proszę o meila trans33(małpa)vp.pl

  • #330 14 Gru 2010 20:55
    txt66
    Poziom 11  

    Jaki jest najlepszy rodzaj gaźnika bing do mf-70

  Szukaj w 5mln produktów